2008-02-09, 09:14
Medlem
Saab99Turbos avatar
Nån som vet ifall DC och torrents funkar utan problem med systemhårddisken krypterad?
Citera
2008-02-09, 11:38
Medlem
DaVajjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saab99Turbo
Nån som vet ifall DC och torrents funkar utan problem med systemhårddisken krypterad?

Det lär det göra, de utför ingenting så systemnära så det skulle kunna spela någon roll.
Citera
2008-02-09, 12:16
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaVajj
Jag har också de valen, men de kunde inte väljas. Har du prövat välja dom?

Men jag kan inte för livet av mig hitta något om det i deras dokumentation, och det blir nog till att dyka in i källkoden isåfall :/

sorry;-( my mistake..

det går att välja dom, MEN det går inte nyttja dom...
så jag hade lite för bråttom där ett tag...

Sorry...
Citera
2008-02-09, 14:17
Medlem
Det jag inte fått klämm på är för och nackdelar med att kryptera partitioner VS containers. Finns det några för och nackdelar? Mina alternativ är att antingen kryptera en hel partition, alternativt göra en container som tar upp 99% av hårddisken.
Citera
2008-02-09, 14:43
Medlem
kryptera de du ska ha kvar och ta bort resten med
exempel eraser eller liknande
Citera
2008-02-09, 16:55
Medlem
eriikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poisonidea
Det jag inte fått klämm på är för och nackdelar med att kryptera partitioner VS containers. Finns det några för och nackdelar? Mina alternativ är att antingen kryptera en hel partition, alternativt göra en container som tar upp 99% av hårddisken.
Svårare att bevisa att en hårddisk är krypterad, jämfört mot en fil.
Citera
2008-02-12, 04:13
Medlem
Drugdealers avatar
Ska prova detta program. Är det något bra?
Citera
2008-02-12, 12:57
Medlem
Killuskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drugdealer
Ska prova detta program. Är det något bra?

Enligt min mening så har det här programmet släppts för tidigt.
Normalt är det inga större problem med en ny version av Truecrypt, denna gång verkar vara ett undantag.
T.ex:
-Utökade partitioner går inte att komma åt efter det att en disk har krypterats.
-Trucrypt klagar på för lite minne för att kryptering ska kunna genomföras, trots mängder med RAM. Verkar vara en favorit i repris (den gamla DOS gränsen på 640 Kbyte).
-Många med DELL datorer har blivit av med ljudet efter kryptering av bootdisken.
-En del nyare IBM/Lenovo hänger sig med svart skärm i bootsekvensen efter det att bootdisken krypterats.
-Det går inte att komma åt filer i en Truecryptvolym som ligger på en nätverksdisk.(har fungerat från v4.0 och framåt, men fungerar inte längre).

Jag är övertygad om att dessa problem kommer att fixas till nästa rev. av programmet, och att denna inte kommer att dröja länge.
Har du möjlighet, så vänta tills dess.
Citera
2008-02-17, 00:09
Medlem
rofllols avatar
Har provat att göra en kryptering av systempartitionen på min acer... men det gick inget vidare, jag fick blåskärm strax efter att winXP-loggan kom fram i starten.

Stod nåt i stil med att jag skulle kontrollera hårddisken efter virus och köra checkdisk.. jag gjorde det senare utan att det gav nåt, så det var bara att gå tillbaka till en tidigare systemåterställningspunkt jag hade via ett speglingsprogram

Är det fler som har haft detta problem?
Citera
2008-02-17, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av poisonidea

Prestanda är bättre om du krypterar hela partitionen.
Citera
2008-02-17, 21:56
Medlem
Fenrers avatar
Om någon har missat det så finns det en 5.0a ute sedan några dagar tillbaka.

Improvements:

The memory requirements for the TrueCrypt Boot Loader have been reduced by 18 KB (eighteen kilobytes). As a result of this improvement, the following problem will no longer occur on most of the affected computers: The memory requirements of the TrueCrypt Boot Loader 5.0 prevented users of some computers from encrypting system partitions/drives (when performing the system encryption pretest, the TrueCrypt Boot Loader displayed the following error message: Insufficient memory for encryption).

Bug fixes:

On computers equipped with certain brands of audio cards, when performing the system encryption pretest or when the system partition/drive is encrypted, the sound card drivers failed to load. This will no longer occur. (Windows Vista/XP/2003)

It is possible to access mounted TrueCrypt volumes over a network. (Windows)

TrueCrypt Rescue Disks created by the previous version could not be booted on some computers. This will no longer occur. (Windows Vista/XP/2003)

Note: If your TrueCrypt Rescue Disk created by TrueCrypt 5.0 cannot be booted on your computer, please upgrade to this version of TrueCrypt and then create a new TrueCrypt Rescue Disk (select 'System' > 'Create Rescue Disk').

Many other minor bug fixes. (Windows, Mac OS X, and Linux)
Citera
2008-02-21, 20:24
Medlem
TrueCrypt utan administratörrättigheter // Mod

Hej jag har 2 st usb-minnen som jag krypterade med truecrypt och fick det att funka överallt förutom i skolan eftersom jag inte har adminrättigheter. Så till frågan, finns det något sätt (program) jag kan kryptera mitt usb minne eller bara lösenordsskydda det? Fördelen med kryptering med truecrypt eller likanande är ju att jag även kan montera den krypterade volymen i gnu/linux.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in