2011-05-31, 14:33
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simson1
Då har du en väldigt dålig CPU, det går i alla fall att komma upp i ett par hundra försök/s.
360st/s får jag på min Core i7-970 CPU (6x4 GHZ).

OTFBrutusGUI:
http://www.tateu.net/software/
Det står i textfilen under Release-mappen hur man bygger password patterns.
Stort tack, det funkade alldeles utmärkt. Tog under en timme att hitta lösenordet.
Citera
2011-06-02, 14:21
Medlem
.
Senast redigerad av Jeremin 2011-06-02 kl. 14:44.
Citera
2011-06-12, 21:23
Medlem
Har inte orkat att gå igenom hela denna tråden men hoppas ni inte avrättar mig för att ställa en fråga som redan finns i tråden, jag undrar följande.

"
Funderar på att tanka hem truecrypt och kryptera mina nerpackade backuper. Men undrar över om det är overkill. Om jag sätter ett lösenord som är längre än 16 tecken med siffror bokstäver och lite annat smått o gott. Hur säkert är skyddet( På en lösenordsskyddad rar eller zip fil) Finns det något annat sätt att se informationen utan att luska ut lösenordet?
"
Citera
2011-06-24, 12:05
Medlem
Men vafan! Hjälp upskattas

Har en några månader gammal stationärdator (windows) som jag krypterat hela hårddisken på.
Igår funkade lösenordet, men inte idag. Har testat att byta batterier i tangentbordet till nya (funkar på andra datorn) och köra med capslock i olika lägen.

Ändå kommer jag inte in. Någon som vet vad problemet kan vara? Inga strömavbrott såvitt jag vet och datorn har stått orörd över natten. TC skivan verkar ju bara fungera om man startar från cdromen vilket krävs det förbannade lösenordet till

Någon som vet vad problemet kan vara, och hur jag fixat det? TC har funkat klockrent annars på mina datorer...
Citera
2011-06-25, 10:28
Medlem
G0G0s avatar
Testa att slå lösenordet med tangentbordet i USA-layout. Om du fattar vad jag menar.
Citera
2011-06-25, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G0G0
Testa att slå lösenordet med tangentbordet i USA-layout. Om du fattar vad jag menar.

Tack för tipset. Har försökt med både usb- tangentbordet och vanligt... misstänker att det kan vara det som krånglar. moderkortet ska vara "känt" för att kunna ha lite problem.

Hur är det med omformatering med TC installerat? Går det eller är det bara att köpa en ny hårddisk?

Lite surt med tanke på att man precis ordnat upp datalivet...
Citera
2011-06-25, 18:22
Medlem
Supremuss avatar
Nån som vet?
https://www.flashback.org/t1582266
Citera
2011-06-25, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supremus
Nån som vet?
https://www.flashback.org/t1582266

Du kan välja båda alternativen. Antingen kryptera enbart C: eller kryptera "hela" systemdisken med alla partitioner, det finns som alternativ när du skapar en ny systemkryptering.

En egen fråga, jag har gjort en dold windows os, men nu är allting skrivskyddat så jag kan inte skriva ens till externa okrypterade hdd:s. Det gör det knepigt att använda till det jag tänkt eftersom det kräver att jag kan skriva till hårddisken. Kan man på något vis göra diskarna skrivbara, system disken eller externa??
Citera
2011-07-06, 01:50
Medlem
hejsan hallå,

snabb fråga. Har min hårddisk helt krypterad med truecrypt, varenda liten byte. Om jag skulle formatera min hårddisk för att sedan försöka återhämta en massa filer, skulle då filerna va okrypterade och tillgängliga eller ligger dem krypterade? Det känns ju ganska lätt för polisen isf och bara formatera hdd'n för att sedan försöka återhämta så mycket som möjligt och ev hitta det man vill att de inte ska.
Citera
2011-07-06, 03:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crapi
Om jag skulle formatera min hårddisk för att sedan försöka återhämta en massa filer, skulle då filerna va okrypterade och tillgängliga eller ligger dem krypterade?

De är fortfarande krypterade och oåtkomliga för polisen och alla andra.
Citera
2011-07-08, 19:48
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crapi
hejsan hallå,

snabb fråga. Har min hårddisk helt krypterad med truecrypt, varenda liten byte. Om jag skulle formatera min hårddisk för att sedan försöka återhämta en massa filer, skulle då filerna va okrypterade och tillgängliga eller ligger dem krypterade? Det känns ju ganska lätt för polisen isf och bara formatera hdd'n för att sedan försöka återhämta så mycket som möjligt och ev hitta det man vill att de inte ska.

Om du tror att någon är efter dig kan du ju bara köra dban med GutMann-metoden så är det totalt omöjligt.
Citera
2011-07-09, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VonKnorrhane
Om du tror att någon är efter dig kan du ju bara köra dban med GutMann-metoden så är det totalt omöjligt.

Eller köpa en ny hårddisk och totalförstöra den gamla med magneter, eld, saltvatten och våld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in