2009-04-03, 11:10
  #1153
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hag22
Vet du om alla målsäganden är under 18 år ?
Nej det är dom inte det är både över och under 18 år.
Citera
2009-04-03, 11:21
  #1154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carliz
Alla dessa flickor och kvinnor gick in i detta frivilligt skulle jag vilja påstå. Ur åtalet kan man inte någonstans utläsa att det har förekommit hot eller tvång. Deras målsägarbiträden säger också att de gjorde det för pengarna och för att få bekräftelse och för att de kände sig åtråvärda.


...och du anser att de var mogna nog för att fatta hur de skulle utnyttjas av flera män, och med våldsinslag om de inte samarbetade "när andan hos männen föll på"? (blev kåta som kaniner)

Jag anser att tjejer inte fattar hur 5 stora karlar beter sig om de samtidigt blir upphetsade i ett litet rum, och dessutom har betalat för sina dåliga samveten. Kanske inte ens 20-åringar kan förväntas fatta detta.

Men du fattar, antar jag?

Dessutom om du läser mitt inlägg, så talar jag om att se in i framtiden, när alla dessa libertaners sex-skit sjunker in, och perverterar kvinnosyn, sexbeteende m.m. Framtiden finns där redan nu... i Ryssland. Minns ryssarnas benägenhet att våldta i Berlin 1945? Det sprider sig, som det ser ut. Och Bonniermedias distributionsbolag Tidsam (har jobbat där) svämmar över av returer av oläst porr. Frågan är vem som har råd att trycka så mycket porr när så få läser den, och allt detta skit i returer fyller ett IKEA-typ-lager? Och varför? Svar: För att pervertera folk och göra pengar på dom. Helt enkelt att lasta in skit i hjärnorna på dom så de köper allehanda vad som helst. "Because your worth it...."

Jäkla liberianer. Ett lågt folk är det. Lyckligtvis bara kanske 5% av befolkningen, men ack så synliga på nätet. Och extremliberianen blir med en ganska övertygande sannolikhet i slutändan fascist. (kollegialt utomdemokratiskt samarbete mellan olika samhällstoppar och karriärer)

Liberian = nedsättande samlingsnamn för folkpartister, libertaner och liberaler rent allmänt. Ett annat är "vindflöjlar" folk utan uppfattning om nånting men som kämpar för rätten till egen perverson och rätten att slå mynt på sin egen avföring. Se min avatar. Där är en liberiansk amerikan i full färd med att utöva sina egna perversioner på några insamlade irakier i AbuGraib... En typisk fascistisk liberiansk bild. Samhällstopparna samarbetade då väl odemokratiskt mellan olika departement i USA. See where Im getting at?
__________________
Senast redigerad av Zoors 2009-04-03 kl. 11:36.
Citera
2009-04-03, 11:37
  #1155
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zoors
...och du anser att de var mogna nog för att fatta hur de skulle utnyttjas av flera män, och med våldsinslag om de inte samarbetade "när andan hos männen föll på"? (blev kåta som kaniner)

Jag anser att tjejer inte fattar hur 5 stora karlar beter sig om de samtidigt blir upphetsade i ett litet rum, och dessutom har betalat för sina dåliga samveten. Kanske inte ens 20-åringar kan förväntas fatta detta.

Men du fattar, antar jag?

Dessutom om du läser mitt inlägg, så talar jag om att se in i framtiden, när alla dessa libertaners sex-skit sjunker in, och perverterar kvinnosyn, sexbeteende m.m. Framtiden finns där redan nu... i Ryssland. Minns ryssarnas benägenhet aytt våldta i Berlin 1945? Det sprider sig, som det ser ut. Och Bonniermedias distributionsbolag Tidsam (har jobbat där) svämmar över av returer av oläst porr. Frågan är vem som har råd att trycka så mycket porr när så få läser den, och allt detta skit i returer fyller ett IKEA-typ-lager? Och varför?

Jäkla liberianer. Ett lågt folk är det. Lyckligtvis bara kanske 5% av befolkningen, men ack så synliga på nätet. Och extremliberianen blir med en ganska övertygande sannolikhet i slutändan fascist. (kollegialt utomdemokratiskt samarbete mellan olika samhällstoppar och karriärer)

Liberian = nedsättande samlingsnamn för folkpartister, libertaner och liberaler rent allmänt. Ett annat är "vindflöjlar" folk utan uppfattning om nånting men som kämpar för rätten till egen perverson och rätten att slå mynt på sin egen avföring. Se min avatar. Där är en liberiansk amerikan i full färd med att utöva sina egna perversioner på några insamlade irakier i AbuGraib... En typisk fascistisk liberiansk bild. Samhällstopparna samarbetade då väl odemokratiskt mellan olika departement i USA. See where Im getting at?
Liberian låter som en neger från Liberia. Du skulle nog använda ett annat ord då detta kan missuppfattas.
Ska du gå med i KD? Vi behöver värdekonservativa kämpar som dig.
Citera
2009-04-03, 11:39
  #1156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonno41
Liberian låter som en neger från Liberia. Du skulle nog använda ett annat ord då detta kan missuppfattas.
Ska du gå med i KD? Vi behöver värdekonservativa kämpar som dig.

Och hur många folkpartister tror du gillar att liknas vid en neger då, pothead?
(Förutom Basuni då... deras rasist-stämpel-vaccin....)
__________________
Senast redigerad av Zoors 2009-04-03 kl. 11:42.
Citera
2009-04-03, 11:51
  #1157
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zoors
Och hur många folkpartister tror du gillar att liknas vid en neger då, pothead?
(Förutom Basuni då... deras rasist-stämpel-vaccin....)
Svårt att veta vad du vill ärligt talat... Men jag tror snarare att drogerna talar genom dig än genom mig.
Citera
2009-04-03, 11:56
  #1158
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carliz
Hur vet DU vad som har förekommit? Du spekulerar ju bara.

Jo visst gör jag det, citatet i ditt inlägg från bloggen är ju oxå spekulationer jag vinklade bara dom lite saken är ju att vi inte vet.
Citera
2009-04-03, 12:06
  #1159
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoors
...och du anser att de var mogna nog för att fatta...
[snipp]
...så talar jag om att se in i framtiden, när alla dessa libertaners sex-skit sjunker in, och perverterar kvinnosyn,...
[snipp]

...extremliberianen blir med en ganska övertygande sannolikhet i slutändan fascist. (kollegialt utomdemokratiskt samarbete mellan olika samhällstoppar och karriärer)

OK, det där var då ett perfekt exempel på varför sluta-ögonen-och-oja-sig mentaliteten, och dess fantastiska intiativ i stil med sexköpslagar, är så tråkiga.

Du lyckas totalt blanda ihop en libertarianskt syn på lagstiftning vis-a-vis offerlösa brott (nej, skattesmitning hör inte dit) och nån slags allmän låt-gå-folk-far-ändå-illa - dog-eat-dog nihilism.

Försök nu fundera på hur ofantligt mycket lättare det vore att reda ut begreppen om man tog "oskulds & offer -stämpeln" kunde kopplas bort. Men med en lagstiftning och människosyn som placerar sex i ett eget fack och omgärdar det med mängder av mystik så blir det bara en massa tjafs.

För att inte tala om fullkomligt huvudlösa juridiska uppställningar: Du begår en icke-straffbar handling, av egen fri vilja. Ingen begår någon handling mot dig mot ditt misstycke. Men plötsligt är du ändå målsägare i en straffrättslig process! (tipsa mig gärna om någon tråd som reder ut hur det här riktigt funkar vis-a-vis sexköp - verkar ju bara snurrigt).
Ponera att jag är massör eller hemvårdare. En av mina klienter som köper mina tjänster blir upphetsad under behandlingen/badet/vadfan. Han ejakulerar på mig. Han har betalt mig. Är han plötsligt kriminell? Helt oberoende av vad jag tycker om saken?
Citera
2009-04-03, 12:07
  #1160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slugs-P
Jo visst gör jag det, citatet i ditt inlägg från bloggen är ju oxå spekulationer jag vinklade bara dom lite saken är ju att vi inte vet.

Men i det citat framgår det väldigt tydligt att det är en spekulation.

Jag tycker det är ett problem när man slänger ur sig spekulationer som om dom är sanningar och när ingen ifrågasätter det. Då blir dom till sist "sanningar" utan att dom för den sakens skull har någon förankring i verkligheten.
Citera
2009-04-03, 12:17
  #1161
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Jag har aldrig påstått at det är normalt eller för den delen okej av gubbarna att ha sex med så unga..
Men å andra sidan, har du gått på stan nåt och sett hur dessa unga tjejer klär sig och sminkar sig ?
Inte fan ser dom ut att vara 15.. dom vet vad dom håller på med..
Allt går ner i åldrarna, så är det bara.
Jag tycker att det är riktigt äckligt av både männen och tjejerna i detta fall.
Är det okej att vilja ha gruppsex när man är 15 med gamla gubbar?

Ja det har jag tjejerna vill göra som vuxna gör, dom klär väl sig som dom gör på tv eller i tidningar precis som ungar alltid har gjort eller ialf dom senaste 40åren, tragiskt jag håller med.
Kommer ihåg ett våldtäktsfall för ett par år sen där gärningsmannen har jag för mig blev friad i tingsrätten(kan ha fel) men advokaten hävdade ialf att tjejen var mindre trovärdig/slampig pga sin klädsel. Klädsel eller smink kan väl alldrig rättfärdiga en våldtäkt.

Vissa tjejer har sålt sex frivilligt dom tycker jag inte så synd om äcklas inte av deras läggning heller om dom nu gillar bdsm strypsex eller wetsex eller vad det nu kan vara, men tjejerna som är våldtagna övertalade och troligen manipulerade eller hur man ska tolka åtalet är det riktigt synd om, vad har en vek 15åring att säga till om mot en slipad 55årig affärsman som manipulerar folk i sitt yrke.
Att Huvudmannen har utnyttjat och letat upp extemt unga tjejer med extremt dålig självkänsla och som mår dåligt i allmänhet är fan e mig ordentligt vidrigt, dessutom gunde det varit hans barnbarn.
Har svårt att anklaga dessa tjejer för nånting egentligen, man vet ju ingenting om deras bakrund mer än att huvudmannen "utnyttjat deras sociala sitvation"
Citera
2009-04-03, 12:19
  #1162
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carliz
Men i det citat framgår det väldigt tydligt att det är en spekulation.

Jag tycker det är ett problem när man slänger ur sig spekulationer som om dom är sanningar och när ingen ifrågasätter det. Då blir dom till sist "sanningar" utan att dom för den sakens skull har någon förankring i verkligheten.

Ja du har rätt, jag skulle lagt till "det kan ju likagärna gått till såhär"
Citera
2009-04-03, 12:34
  #1163
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carliz
Det är väl ingen här som har dömt tjejerna!? Dom har inte gjort sig skyldiga till något brott. Men dom är inte iheller några oskyldiga offer som har blivit lurade, tvingade, hotade och inlåsta.


Inte alla troligen eller ens dom flesta men enligt åtalet så har ju huvudmannen utnyttjat dom så lurade ligger väl troligen inte så långt borta jag skulle hävda övertalade eller manipåulerade men det är så JAG tolkar dessa rader i åtalet.

Egentligen har vi ju bara information av den ena tjejen under 18, vad dom andra råkat ut för är ju extremt svårt att tyda i åtalet.

Men har svårt att se att domma under 18 inte skulle vara några offer ens om dom gått med på det, är man 15 så är man inte mogen för gruppsex med 55åriga "män" det borde alla män förstå så att dom åker dit ordentligt är helt i sin ordniing å tjejerna var troligen offer på sätt och vis innan detta inträffade oxå bara för att dom eventuellt gick med på detta ser jag dom inte som mindre offer.
Citera
2009-04-03, 13:15
  #1164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonno41
Svårt att veta vad du vill ärligt talat... Men jag tror snarare att drogerna talar genom dig än genom mig.

Vilka droger? Vad talar du om?
Står väl helt glasklart för den som kan läsa OCH har läsförståelse - vad jag vill.

Dagens ungdom mognar bra mycket senare än de gjorde på 50-talet.
Bra mycket senare än de på 60-talet.
Däremot har de tonvis mycket mer skitkultur att processa.

Det var det jag vill framföra, och påminna om att det finns predators som vill utnyttja detta faktum.

Varför det är på detta sätt?

Tja, studera utvecklingen av pornografi på pressbyrånivå, och särskilt då Rekordmagasinets (pojkmagasin på 50-60-talet) omvandling till FIB/Aktuellt i slutet av 60-talet. Fråga dig vilkens kapital som låg bakom denna "frihetsrevolution" vad gäller sex. Vi blev fan världsledande på den tiden. Analsamlag var nytt 1975. Tack vare Bonnier via sina bulvanförlag. Nu är det våldtäkter och sadism som gäller, och det växer och blir grövre på nätet. Fler predators vill sen förverkliga sina drifter. Är det så svårt att haja sammanhangen, Jonno?

Jämlikhet mellan könen som sossarna ledde kampen på (1968 var första gången det stod ett ord "Jämlikhet" på sossarnas 1-maj-märke. Innan dess var det bara gubbar.) var bra. Men det begravdes i Bonniers sexrevolution. Dvs MER kvinnoförakt, istf. respekt. Borgarna står liksom alltid i motpol till arbetarna. Det är ett tips.

Men dagisreformen som sossarna la 1973 var ett stort misstag. Borgarna byggde ut dagis med rekordfart från 1976. Yeah! tyckte dom.
Man byggde ut dagis åt alla, men ropen skallade även 6-timmars arbetsdag. Detta viktiga faktum glömde man och har därefter mörklagt. Helt.
Dagis och 6-timmar var EN reform. Man delade den och resultatet blev frånvarande föräldrar, 16 timmars arbete per familj, dyrare ppriser för allt vad familjerna önskade sig. Bostäder, vitvaror, kläder, mat.

Så vi har nu ett uppväxande släkte som är ARGA på vuxna. Skrämda till tystnad bl.a. i Göteborgskravallerna. Ett släkte som får rå sig själva, och följden av hela soppan blir - försenad pubertet. Man hänger ett båtankare i näsan och nitar upp en läderjacka och går ut och brröööölar istället för att söka kunskper, växa upp till en statsvetare eller dylikt som VERKLIGEN kan slå tebaks. Det kallas fördröjd pubertet, och en önskvärd utveckling för Henning Penning. Och ett helvete för människorna.

I det läget snackar allehanda ljushuven här att en 18-åring är mogen nog...
Hade det varit 1950 så... kanske...

Att belysa detta i ett historiskt perspektiv, är min vilja. Jag har inget emot fördröjd pubertet, låt barnen vara barn så länge de kan. Men de som utnyttjar detta har sjuka hjärnor och ingen skall beläggas med någon som helst skuld, som är under 25 år, förutom dessa monster till pedofilsadister.

Jag förstår att tjejer kan ta åt sig av dessa tankar, men de har kanske inte samma tidsperpektiv som en gammal människa. Jag är gammal, och var tonåring 1970. Jag ser en jävla skillnad idag.
Ta t.ex. MTV. Jättekul kanal tyckte vi i början. Bra musik. Bra rock.
Nu? "Livet på the Hills...", "Hur man förnedrar sig själv på 101 olika sätt" - och spritreklam. Mager och likartad musik. Strålande utveckling - riktad mot en allt omognare ungdom.

Är det KD-snack? Nej, rent och sant jäkla arbetarförnuft från en som har haft barn som nu är i 30-årsåldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in