2009-03-27, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dronken
Är väl fullt medveten om skillnaden. Var mer en dryg kommentar.
Men tycker ändå det är fel att endast hänga ut männen i detta sammanhang. Tycker personligen sexköpslagen borde innefatta även den prostituerade som säljer sex. Då hon tillhandahåller en olaglig tjänst och är därför minst lika delaktiv. Borde om inte annat dömas för medhjälp till brott.
Och det är irrelevant om den prostituerade som i detta fall är 16-18 och köparen 40-55.
Vid 16år så är man fullt medveten om vad man gör, och även att de finns lagar som sexköpslagen och andra lagar som strängt förbjuder detta. Likt förbannat så kan hororna alltid gå fri och fortsätta sin verksamhet.

Bara för att du är en äcklig horköpare så betyder det inte att du har rätt. Självklart är det inte ok att vuxna män köper skolungar och och tror att dom har rätt att göra vad dom vill.

Det finns vissa lagar bara för att såna som du helt enkelt i er perversitet inte fattar att det ni gör är fel.

Om du inte är horköpare utan försvara din rätt att knulla ungar så är det ingen skillnad heller utan du är ett äckel i alla fall.

Är det något som det borde vara straffrihet på så är det att spöa såna här idioter som i det här fallet, det borde delas ut medaljer till dom som spöar skiten ut perversa personer som har sex med minderåriga så länge det inte handlar om 1 års skillnad eller något och 2 tonårigar som är kära och i samförstånd utan att pengar är inblandade har sex.

Ber om ursäkt ifall du eller någon annan tar illa upp men jag blev så förbannad av ditt inlägg att du tycker att även offren ska hängas ut.
Senast redigerad av Gardemon 2009-03-27 kl. 20:31.
Citera
2009-03-27, 20:39
Bannlyst
Hallicken Jobenius hade byggt ett snyggt hus tycker jag. Såg bilderna på Beckroth bloggen. Skumt med rummet bakom sovrummet, kanske ett sexrum
Citera
2009-03-27, 20:43
Medlem
slugs-Ps avatar
Han skulle bara hållt sig i huset med sin fru. Vad nu bilden på huset har för betydelse i utredningen kan man undra.
Citera
2009-03-27, 20:43
Medlem
couchfishings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattarbetaren
Hallicken Jobenius hade byggt ett snyggt hus tycker jag. Såg bilderna på Beckroth bloggen. Skumt med rummet bakom sovrummet, kanske ett sexrum
Eftersom parasiterna från kvällspressen förmodligen sitter och bevakar denna tråd lär det inte dröja länge innan "Hallickens hemliga sexrum" hamnar på löpsedlarna
Senast redigerad av couchfishing 2009-03-27 kl. 20:51. Anledning: typo
Citera
2009-03-27, 20:49
Medlem
slugs-Ps avatar
http://tortyrkammaren.blogspot.com/

Gå in å läs om advokaternas fantastiska brist på moral och empati det är ju fan helt sjukt, troligen har dom väl själva varit inblandade.

Citat:
Vi fick dock tyvärr stå och höra på Jobenius advokats idiotiska uttalanden då han menade att flickorna skulle varit lösaktiga och att dom kom från skitfamiljer etc.

Så det gör övergrepp, våldtäkter och koppleri oki
Senast redigerad av slugs-P 2009-03-27 kl. 20:53.
Citera
2009-03-27, 20:54
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slugs-P

Gå in å läs om advokaternas fantastiska brist på moral och empati det är ju fan helt sjukt, troligen har dom väl själva varit inblandade.
Han måste ju, tyvärr, göra sitt jobb och arbeta för sin klients bästa. Det tar säkert emot ibland...
Citera
2009-03-27, 20:57
Medlem
Ragatans avatar
ojojoj...

...går det här att förklara för pubertala FB:are???

Jag må ha tonårslivet en bra bit bakom mig men jag minns känslorna av osäkerhet som igår. När jag växte upp fanns "Heta Linjen" där "fula gubbar" fanns. Självklart var man där och lyssnade, nyfiken, osäker, trevande efter att verka äldre än man var, trött på att vara barn, nyfiken på vuxenlivet, hormoner som sprätte i kroppen och ingen som förstod en. Med vetskap om att det var förbjudet ringde jag HL. Jag klev aldrig över gränsen och träffade någon IRL men fick många erbjudanen om det. Många tonårstjejer hade då i 14-15-årsåldern en otrolig låg självkänsla och ett enormt bekräftelsebehov. (och MYCKET säger mig att det inte är enklare idag). Jag hade själv en fungerande familj som försökte vara förstående (ibland lyckades de) runt om mig.

För killar GÅR det inte att förstå känslorna som far i en ung tjejs kropp om man inte själv varit där. Många tjejer kan inte heller förstå det om man inte upplevt det. Behovet av att passa in, att få det som andra har, att bli vuxen, få lämna barnstadiet, bli SEDD och BEKRÄFTAD är så stor att inte ens mina systrar förstår vad jag pratar om eftersom de själva inte känt det så här. Jag kommer från ordnade förhållanden men det som fick mig att vara en sökare och att ett större bekräftelsebehov var att jag inte hade lika täta tjejkompisar som mina systrar. Vår årskull hade lösare och större nätverk inga grupperingar utan var det fler som skulle hävda sig i en större grupp än vad syrrorna hade - något jag tror blivit vanligare idag.

Hade internet funnits när jag var 15 hade jag kunnat vara en av dessa tjejer. Inte för att lockas av pengar eller väskor utan att vara sedd och få "vuxenerfarenheter", samtidigt nyfiken på sex. Men den låga självkänsla jag hade då hade någon kunnat lura in mig i detta och sedan fått vad han velat utan att jag anmält det. Hade han sedan filmat eller hotat berätta det för mina föräldrar (eller ännu värre - lägga ut det på nätet) så hade jag inte vågat anmäla utan "lydigt" gått dit och fortsatt leverera tjänster UTAN ATT NJUTA i ren rädsla över att mitt grövsta misstag skulle uppdagas. Jag hade inte haft kunskapen (eller personliga säkerheten) om hur jag skulle avlsuta det eftersom jag frivilligt gått dit första gången.

Att vara tonårstjej och vara nyfiken på sex och GB betyder inte att det är OK att locka in dem och inte släppa dem när de inte vill fortsätta. Visst, det går att hävda att de får skylla sig själva men jag tror inte att det är "roten till det onda" här. Männen har snarare suttit i beroendeställning och hotat lägga ut filmerna på nätet för att avslöja dem. Eftersom filmerna funnits så har det säkert använts emot tjejerna. Och är man vuxen så får man f-n i mej ha ett ansvar om det kommer en lycksökande, osäker bekräftelsesökande fjortis att säga NEJ, detta är olagligt, gå hem med sig, skaffa dig något jämnårigt.

Hade jag däremot velat finansiera t.ex ett bilbyte eller husbygge idag med att sälja sexuella tjänster hade haft ett helt annat utgångsläge än en 15-åring som har varit nyfiken. Nyfikna/osäkra tonårstjejer som "halkar/lockas" över gränsen kommer det alltid att finnas. Liksom gubbar som är villiga att utnyttja dessa. Frågan är bara om man kan förhindra det när välutbildade, välbetalda män som har både chefspostioner och fullt fungerade nätverk omkring sig, är villiga att betala för att få förnedra dem. Det handlar uteslutande om att få ha MAKT över tjejerna och den sexuella situationen.
Citera
2009-03-27, 20:59
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Han måste ju, tyvärr, göra sitt jobb och arbeta för sin klients bästa. Det tar säkert emot ibland...

kanske det, de måste ialf vara ordentligt speciella människor till det.
Citera
2009-03-27, 21:02
Medlem
Eomins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slugs-P

Så det gör övergrepp, våldtäkter och koppleri oki

Förstår inte hur han kan säga det för att försvara sina äckliga klienter... Att de kommer från skitfamiljer gör det ju bara ännu jävligare att några gubbar utnyttjade läget...
Citera
2009-03-27, 21:03
Medlem
BoISarens avatar
Ett av de bättre, om inte det det allra bästa, inläggen i tråden. Bra att någon tar sig tid att tänka efter och skriva ur ett annat perspektiv än vad vi sensationslystna och blodtörstande användare gör!

Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Ragatan

Jag må ha tonårslivet en bra bit bakom mig men jag minns känslorna av osäkerhet som igår. När jag växte upp fanns "Heta Linjen" där "fula gubbar" fanns. Självklart var man där och lyssnade, nyfiken, osäker, trevande efter att verka äldre än man var, trött på att vara barn, nyfiken på vuxenlivet, hormoner som sprätte i kroppen och ingen som förstod en. Med vetskap om att det var förbjudet ringde jag HL. Jag klev aldrig över gränsen och träffade någon IRL men fick många erbjudanen om det. Många tonårstjejer hade då i 14-15-årsåldern en otrolig låg självkänsla och ett enormt bekräftelsebehov. (och MYCKET säger mig att det inte är enklare idag). Jag hade själv en fungerande familj som försökte vara förstående (ibland lyckades de) runt om mig.

För killar GÅR det inte att förstå känslorna som far i en ung tjejs kropp om man inte själv varit där. Många tjejer kan inte heller förstå det om man inte upplevt det. Behovet av att passa in, att få det som andra har, att bli vuxen, få lämna barnstadiet, bli SEDD och BEKRÄFTAD är så stor att inte ens mina systrar förstår vad jag pratar om eftersom de själva inte känt det så här. Jag kommer från ordnade förhållanden men det som fick mig att vara en sökare och att ett större bekräftelsebehov var att jag inte hade lika täta tjejkompisar som mina systrar. Vår årskull hade lösare och större nätverk inga grupperingar utan var det fler som skulle hävda sig i en större grupp än vad syrrorna hade - något jag tror blivit vanligare idag.

Hade internet funnits när jag var 15 hade jag kunnat vara en av dessa tjejer. Inte för att lockas av pengar eller väskor utan att vara sedd och få "vuxenerfarenheter", samtidigt nyfiken på sex. Men den låga självkänsla jag hade då hade någon kunnat lura in mig i detta och sedan fått vad han velat utan att jag anmält det. Hade han sedan filmat eller hotat berätta det för mina föräldrar (eller ännu värre - lägga ut det på nätet) så hade jag inte vågat anmäla utan "lydigt" gått dit och fortsatt leverera tjänster UTAN ATT NJUTA i ren rädsla över att mitt grövsta misstag skulle uppdagas. Jag hade inte haft kunskapen (eller personliga säkerheten) om hur jag skulle avlsuta det eftersom jag frivilligt gått dit första gången.

Att vara tonårstjej och vara nyfiken på sex och GB betyder inte att det är OK att locka in dem och inte släppa dem när de inte vill fortsätta. Visst, det går att hävda att de får skylla sig själva men jag tror inte att det är "roten till det onda" här. Männen har snarare suttit i beroendeställning och hotat lägga ut filmerna på nätet för att avslöja dem. Eftersom filmerna funnits så har det säkert använts emot tjejerna. Och är man vuxen så får man f-n i mej ha ett ansvar om det kommer en lycksökande, osäker bekräftelsesökande fjortis att säga NEJ, detta är olagligt, gå hem med sig, skaffa dig något jämnårigt.

Hade jag däremot velat finansiera t.ex ett bilbyte eller husbygge idag med att sälja sexuella tjänster hade haft ett helt annat utgångsläge än en 15-åring som har varit nyfiken. Nyfikna/osäkra tonårstjejer som "halkar/lockas" över gränsen kommer det alltid att finnas. Liksom gubbar som är villiga att utnyttja dessa. Frågan är bara om man kan förhindra det när välutbildade, välbetalda män som har både chefspostioner och fullt fungerade nätverk omkring sig, är villiga att betala för att få förnedra dem. Det handlar uteslutande om att få ha MAKT över tjejerna och den sexuella situationen.
Citera
2009-03-27, 21:05
Medlem
couchfishings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatan

Inte ofta jag är överens med en ragata
+1!
Citera
2009-03-27, 21:05
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eomin
Förstår inte hur han kan säga det för att försvara sina äckliga klienter... Att de kommer från skitfamiljer gör det ju bara ännu jävligare att några gubbar utnyttjade läget...
Advokaten använder sig av vad klienten berättar. Vi kan inte ha ett fungerande rättssamhälle utan advokater som gör vad de kan för dem som anlitar dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in