2009-04-07, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gitz
Finns det nån som kan dela med sig av fup?

Är det inte fel att sprida förundersökningen, innan den är klar, då den ju hjälper skyldiga att komma undan? Man börjar ju undra lite hur det står till med den där "fru" B. Har någon ringt "henne" och hört?
Citera
2009-04-07, 10:48
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Vänligen håll er till ämnet!

OT raderat

// Mod
Citera
2009-04-07, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zoors
Är det inte fel att sprida förundersökningen, innan den är klar, då den ju hjälper skyldiga att komma undan? Man börjar ju undra lite hur det står till med den där "fru" B. Har någon ringt "henne" och hört?

Hon gör inget olagligt när hon publicerar förundersökningen, däremot kanske den som gett henne den. Men hon skyddar väl sina källor. Det har hon uppenbarligen gjort i andra fall där hon lagt ut material.
Citera
2009-04-07, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nattarbetaren
Hon gör inget olagligt när hon publicerar förundersökningen, däremot kanske den som gett henne den. Men hon skyddar väl sina källor. Det har hon uppenbarligen gjort i andra fall där hon lagt ut material.

Så hon skyddar inte alla dessa förövare då?
Citera
2009-04-07, 15:18
Medlem
Mened?

Citat:
Ursprungligen postat av nattarbetaren
Jämför datumen i bloggen med vad hon berättar i förhören.
http://majbebis08.blogg.se/2009/april/

Jämför även förhören med den här bloggen. Jag får det till att det är samma person som skriver två olika bloggar!? Hm....

http://politisktinkorrekt.wordpress....agaende-malet/

Någon annan som har en annan åsikt?
Citera
2009-04-07, 15:34
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Är det empatiskt att se människor som enbart offer för omständigheterna?

https://www.flashback.org/showthrea...1#post16009891

har läst halva fup:n kanske å efter förhören så långt jag har kommit så lägger ialf jag allt ansvar på männen ialf när det gäller dom yngre tjejerna å den yngsta som tydligen var 14år, man kan säkert hitta meningar i förhören där man kan tolka det som att allt va frid å fröjd men sammantaget så har det inte varit en dans på rosor direkt.

Tror jag skiter i att läsa resten inte vidare kul att läsa om andras elände, det får bli upp till polisen och domstolarna att bedöma det här.

Det skulle fan vara olagligt att lägga ut på nätet för allas skull, både eventuella gärningsmän och offer.
Citera
2009-04-07, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carliz
Jämför även förhören med den här bloggen. Jag får det till att det är samma person som skriver två olika bloggar!? Hm....

http://politisktinkorrekt.wordpress....agaende-malet/

Ja hon har två bloggar, den ena säger hon si och den andra säger hon så. I den ena mår hon jättedåligt och i den andra är hennes liv toppen. Allt för att tjäna pengar. Hon blev väl förbannad när CB avslöjade hennes riktiga blogg. Den andra var väl bara ett spel för galleriet där vi kunde tycka synd om henne. Hon var ju anonym så ingen visste var hennes riktiga blogg var. Fy fan för sådant falskspel.
Citera
2009-04-07, 16:16
Medlem
barkeepers avatar
hon skriver i sin blogg att:

"Jag har inte sökt upp någon, han sökte upp mig.. jag hade ingen jävla qx sida eller va fan de heter"

Undrar vad hon menar med det, och hur media kunde fatt det sa fel? Och hur letade han upp dom? Dom kan ju knappast ha rort sig i samma miljoer?
Citera
2009-04-07, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
hon skriver i sin blogg att:

"Jag har inte sökt upp någon, han sökte upp mig.. jag hade ingen jävla qx sida eller va fan de heter"

Undrar vad hon menar med det, och hur media kunde fatt det sa fel? Och hur letade han upp dom? Dom kan ju knappast ha rort sig i samma miljoer?

Hon har blivit förhörd två gånger och har fått ungefär samma frågor men många av svaren hänger inte ihop, enligt min mening. Det skyller hon på att hon har mått så dåligt, hon kommer inte ihåg osv. Samtidigt har hon varit väldigt aktiv med att först köpa en hundvalp (som hon fick pengar till av huvudmannen) sen sälja den dan efter med vinst för att några dagar senare köpa en annan hundvalp som hon hellre ville ha. Inte precis det man har kraft och ork till om man mår dåligt.

Man kan undra hur mycket som egentligen är sant i det hon säger i förhöret och vad som är påhittat för att få ut ett skadestånd eller vad hon nu är ute efter.

Det är synd för hon gör inte bara skit för sig själv, den som har blivit felaktigt utpekad utan även för de som har råkat illa ut på riktigt.
Citera
2009-04-07, 16:46
Medlem
Citat:

http://politisktinkorrekt.wordpress.com/2009/03/30/kopplerimalet-en-av-de-utsatta-flickorna-bloggar-om-sina-tankar-kring-det-pagaende-malet/

Menar du att det är ovanligt ha två st bloggar?
Tycker känns udda inte ha någon.

Ibland kan man se på FB personer som har två konton skriver att de inte vill att andra ska veta,är det fel?

Kan inte koppla ihop denna med målsägande.
Citera
2009-04-07, 16:57
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
....inte precis det man har kraft och ork till om man mår dåligt.

.

jo, det ar faktiskt precis sa manga reagerar nar dom mar daligt. Fattar snabba beslut, andrar sig, koncentrerar sig pa det som ar positivt ( i det har fallet pengar). Ganska typiskt.

Om hon blivit manipulerad till att tro att det var ett bra beslut att prosituera sig for pengarnas skull, sa koncentrerar hon sig saklart pa pengarna, aven nar saker och ting borjar ga utfor. Det ar inte sa forvanande, utan ett typiskt exempel pa negativ stress, nar en person kncentrerar sig pa en dalig losning om och om igen.
Senast redigerad av barkeeper 2009-04-07 kl. 17:01.
Citera
2009-04-07, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
jo, det ar faktiskt precis sa manga reagerar nar dom mar daligt. Fattar snabba beslut, andrar sig, koncentrerar sig pa det som ar positivt ( i det har fallet pengar). Ganska typiskt.

Om hon blivit manipulerad till att tro att det var ett bra beslut att prosituera sig for pengarnas skull, sa koncentrerar hon sig saklart pa pengarna, aven nar saker och ting borjar ga utfor. Det ar inte sa forvanande, utan ett typiskt exempel pa negativ stress, nar en person kncentrerar sig pa en dalig losning om och om igen.

Läs förhöret, det verkar inte som om hon har blivit speciellt manipulerad, snarare tvärtom. Hon berättar om hur hon på olika sätt lurade till sig pengar och saker utan att ha sex.

Alltså, historien är så här. Hon får 10.000 kr för att köpa en hundvalp, en chihuahua. Hon ser en annons på blocket om en valp som är en korsning mellan chihuahua och jack russell som kostar 8.000 kr. När hon är på väg till uppfödaren har priset plötsligt sjunkit till 4.000 kr. Då tycker hon att det är smartare att köpa den en en rensrasig valp för då kan hon behålla mellanskillnaden. Dagen efter ångrar hon sig dock ocn annonserar ut valpen på blocket för 6.000 kr och får den såld. Anledningen till att hon ångrar sig är att hon egentligen vill ha en renrasig valp som hon sedan köper för 15.000 kr.

Sånt här orkar man inte hålla på med när man mår dåligt. Då hade man behållt pengarna och köpt knark för dem, inte en hundvalp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in