2009-04-01, 23:49
Medlem
Tjenare Axon, bra tråd men jag skulle behöva ett tips still.
Hade tänkt inta ett NO kallat "Nitrix" samt "Amino 3600" ganska direkt efter träning. Men jag behöver alltså ett kolhydratintag för att få denna synergiska effekt. Skulle en halvliter standardmjölk göra susen?

mvh daniel, tack på förhand
Citera
2009-04-01, 23:57
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadmin
Tjenare Axon, bra tråd men jag skulle behöva ett tips still.
Hade tänkt inta ett NO kallat "Nitrix" samt "Amino 3600" ganska direkt efter träning. Men jag behöver alltså ett kolhydratintag för att få denna synergiska effekt. Skulle en halvliter standardmjölk göra susen?

mvh daniel, tack på förhand
Varför kväveoxid och aminosyror efter träning? Kväveoxid tar man ju cirka 30min innan träning för att öka vasodilationen i kärlen och aminosyror innan för att uppreglera proteinsyntesen.

Mvh
Citera
2009-04-02, 09:07
Medlem
Ingen speciell anledning i relation till träningen egentligen. Det står att man skall dosera NO på tom mage före middag alltså måltiden efter träning. Den enda tidpunkt som passar då är strax efter passets slut.

Kan de va så att kväveoxiden har någon ovälkommen effekt om man tar den efter träning med aminosyror? Sedan ska man också ta detta på tom mage varpå jag undrar om mjölk gör att intaget blir sämre? Tack tack

Mvh daniel
Citera
2009-04-02, 12:36
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadmin
Ingen speciell anledning i relation till träningen egentligen. Det står att man skall dosera NO på tom mage före middag alltså måltiden efter träning. Den enda tidpunkt som passar då är strax efter passets slut.

Kan de va så att kväveoxiden har någon ovälkommen effekt om man tar den efter träning med aminosyror? Sedan ska man också ta detta på tom mage varpå jag undrar om mjölk gör att intaget blir sämre? Tack tack

Mvh daniel
Som sagt

Varför kväveoxid och aminosyror efter träning? Kväveoxid tar man ju cirka 30min innan träning för att öka vasodilationen i kärlen och aminosyror innan för att uppreglera proteinsyntesen.

Gör om som jag rekommenderar.

Mvh
Citera
2009-04-08, 00:37
Bannlyst
Har kört på eiselts EEA tillskott "Esa Pro" och märker att jag får röda, flammiga utslag runt munnen.
Det hela började ungefär samtidigt som jag började använda produkten.
Skall vara noga att tvätta mig runt munnen hädanefter när jag dricker och se om det försvinner.

Skall även göra ett prick-test nu ikväll och se om det ger något utslag. Återkommer med resultat imorgon.
Citera
2009-04-08, 17:48
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIsNobody
Har kört på eiselts EEA tillskott "Esa Pro" och märker att jag får röda, flammiga utslag runt munnen.
Det hela började ungefär samtidigt som jag började använda produkten.
Skall vara noga att tvätta mig runt munnen hädanefter när jag dricker och se om det försvinner.

Skall även göra ett prick-test nu ikväll och se om det ger något utslag. Återkommer med resultat imorgon.
Intressant. Berätta mer när du vet mer
Citera
2009-04-12, 23:04
Medlem
om man kollar på gymvaruhusets egna EEA märke så ser man att den osmakade versionen av EEA innehåller mer aminosyrer än vad den smaksatta har. kommenterar på det?

här är siffrorna:

INNEHÅLL (BRUTAL BERRY) per 12 gram:
Ribosyn-8 Proprietary Essential Amino Acid Blend 9,6 g
-varav BCAA MATRIX (L-leucin, L-isoleucin, L-valin) 6,0 g
-varav GROWTH MATRIX

(L-lys, L-phe, L-Thr, L-his, DL-Met)
3,6 g

-------------------------

INNEHÅLL (NEUTRAL, EJ SMAKSATT) per 12 gram:
Ribosyn-8 Proprietary Essential Amino Acid Blend 12,0 g
-varav BCAA MATRIX (L-leu, L-iso, L-val) 7,5 g
-varav GROWTH MATRIX

L-lys, L-phe, L-Thr, L-his, DL-Met
4,5 g

Så verkar som naturellt är lite bättre antar jag, men kanske värt att köpa smaksatt och köra på lite mer pulver istället helt enkelt?

Funderar nämnligen själv på att hoppa över till EAA nu när de vankas deff så vore trevligt att veta.
Citera
2009-04-12, 23:16
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zehcnas
om man kollar på gymvaruhusets egna EEA märke så ser man att den osmakade versionen av EEA innehåller mer aminosyrer än vad den smaksatta har. kommenterar på det?

Smakämnena väger självklart. Bara att köra den smaksatta och ta mer pulver. EAA smakar som sju svåra år, så ta den smaksatta.
Citera
2009-04-13, 01:26
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Smakämnena väger självklart. Bara att köra den smaksatta och ta mer pulver. EAA smakar som sju svåra år, så ta den smaksatta.
Alla jag testat har varit helt okej (inte 1a portionen dock - e lite som öl)
Citera
2009-04-13, 01:37
Medlem
jokk18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zehcnas

här är siffrorna:

INNEHÅLL (BRUTAL BERRY) per 12 gram:
Ribosyn-8 Proprietary Essential Amino Acid Blend 9,6 g
-varav BCAA MATRIX (L-leucin, L-isoleucin, L-valin) 6,0 g
-varav GROWTH MATRIX

(L-lys, L-phe, L-Thr, L-his, DL-Met)
3,6 g

-------------------------

INNEHÅLL (NEUTRAL, EJ SMAKSATT) per 12 gram:
Ribosyn-8 Proprietary Essential Amino Acid Blend 12,0 g
-varav BCAA MATRIX (L-leu, L-iso, L-val) 7,5 g
-varav GROWTH MATRIX

L-lys, L-phe, L-Thr, L-his, DL-Met
4,5 g

Så verkar som naturellt är lite bättre antar jag, men kanske värt att köpa smaksatt och köra på lite mer pulver istället helt enkelt?

Funderar nämnligen själv på att hoppa över till EAA nu när de vankas deff så vore trevligt att veta.
Köp naturell och blanda ner lite fun light.
Citera
2009-04-13, 01:44
Medlem
ok tack för tipsen grabbar!

Tvekar dock att de skulle vara äkligare än creatyl FY FAN säger jag bara... Det är dock jävligt bra för motivationen för när man väl har fått i sig den, då vill man bara dra iväg och träna så man inte har druckit skiten i onödan (det är betydligt jobbigare att dricka det än att köra ett helt pass typ hehe)
Citera
2009-04-13, 02:02
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Alla jag testat har varit helt okej (inte 1a portionen dock - e lite som öl)

Jag antar att du inte smakat naturella aminosyror isåfall. Visst, med smakämnen går det t.o.m att få dem att smaka gott, men utan.. Tvi vale.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in