2009-03-22, 21:32
Medlem
Iwanttolearns avatar
Vet inte riktigt var jag ska placera den här tråden eftersom jag inte är väldigt jätte-aktiv på FB.

Men här är iallafall problemet. Jag fick en dator av min kompis eftersom han köpte ny [/onödig fakta]. Men när jag ska starta Counter-strike, WC3 eller dylikt. Alltså de lite mer krävande spelen. (Spelar vanligtvis tibia ^^), så startar bara datorn om utan anledning. Vi funderade på om det var processorn som blev för varm så kände på den och den var skållhet. Satte en extra fläkt som riktade sig rakt mot processorn och den kyldes ner ganska bra. Dock kvarstod problemet och jag kan fortfarande inte spela mitt kära Counter-strike.

Lite hjälp vore väldigt tacksamt. Har ganska begränsade kunskaper om datorer så en guide eller liknande vore fint

Tack på förhand
~I want
Citera
2009-03-22, 22:18
Medlem
Iwanttolearns avatar
Ingen som har en aning ? Börjar få lite abstinens från mitt spelande
Citera
2009-03-22, 23:16
Medlem
carbsons avatar
okej.vad satte ni för fläkt! Kolla så det inte är massa damm i flänsarna. Se till så att det finns kylpasta mellan prollen o heatsink. Tanka hem speedfan o kolla temp.
Citera
2009-03-23, 12:23
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwanttolearn
Ingen som har en aning ? Börjar få lite abstinens från mitt spelande

OK!

Har du provat att starta datorn i felsäkert läge via tryck på "F8" vid uppstarten.

Prova att kolla vad som anges i loggboken!!

Ett av de absolut bättre felsökningstipsen är just att kolla i loggboken...

Loggboken startar du genom att logga in som administratör, och via Start \ kör Skriv:

eventvwr.msc & Tryck enter

Leta efter "Röda X" samt gula utropstecken!
Kolla även i enhetshanteraren efter dito!
Citera
2009-03-23, 23:45
Medlem
Iwanttolearns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
OK!

Har du provat att starta datorn i felsäkert läge via tryck på "F8" vid uppstarten.

Prova att kolla vad som anges i loggboken!!

Ett av de absolut bättre felsökningstipsen är just att kolla i loggboken...

Loggboken startar du genom att logga in som administratör, och via Start \ kör Skriv:

eventvwr.msc & Tryck enter

Leta efter "Röda X" samt gula utropstecken!
Kolla även i enhetshanteraren efter dito!

Tack, ska testa detta. Och svar till den andre. Det var en lös stor jävla datorfläkt som sattes på ett hemmagjort stativ 20 cm~ från processorn. Kan även va kylpastan. Tog väck processorn och kollade. inte alltför mkt kvar. får testa Nisse_hults förslag imorn eftersom jag ska upp tidigt imorn bitti. Skriver senare hur de gick
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in