2009-03-22, 19:11
Medlem
Jag trodde mig ha kopierat en massa filer till min externa hårddisk, därför raderade jag dem ifrån datorn. Nu visade det sig att jag inte hade tankat över dem till hårddisken... Finns det något sätt att få tillbaka filer man lagt i papperskorgen innan man tömt den?

Alla filer går att hitta när jag söker efter dem, men när man ska öppna dem står det att de inte finns. Trots det går det att ta tag i filen och dra ut den på skrivbordet, om man gör det med en bild visas en miniatyr av vad bilden föreställer. Det skulle det väl inte göra om datorn inte sitter inne med bilderna nånstans?
Citera
2009-03-22, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vilda.
Jag trodde mig ha kopierat en massa filer till min externa hårddisk, därför raderade jag dem ifrån datorn. Nu visade det sig att jag inte hade tankat över dem till hårddisken... Finns det något sätt att få tillbaka filer man lagt i papperskorgen innan man tömt den?

Alla filer går att hitta när jag söker efter dem, men när man ska öppna dem står det att de inte finns. Trots det går det att ta tag i filen och dra ut den på skrivbordet, om man gör det med en bild visas en miniatyr av vad bilden föreställer. Det skulle det väl inte göra om datorn inte sitter inne med bilderna nånstans?

Hm det finns program som tar tillbaka sådana filer. Jag råkade formatera om min externa hårddisk en gång och hade ALLA mina bilder på den. Men jag fick tillbaka alla
Citera
2009-03-22, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braindrain
Hm det finns program som tar tillbaka sådana filer. Jag råkade formatera om min externa hårddisk en gång och hade ALLA mina bilder på den. Men jag fick tillbaka alla

Oh, det låter ju bra. Hur gick du till väga?
Citera
2009-03-22, 19:40
Medlem
X_surfers avatar
skaffa getData Back eller Pc inpsector file recovery
Citera
2009-03-22, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
skaffa getData Back eller Pc inpsector file recovery

Tack så jättemycket. Nu när jag ska installera GetDataBack står det "Do not install this software on a drive you want to recover data from." Hur ska jag göra då?
Citera
2009-03-22, 21:28
Medlem
Nidstangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vilda.
Tack så jättemycket. Nu när jag ska installera GetDataBack står det "Do not install this software on a drive you want to recover data from." Hur ska jag göra då?
Du behöver 2 diskar. En du installerar GetDataBack på och den du vill återvinna filerna på.

Den disk där dina gamla filer ligger på ska du röra så lite som möjligt. Annars kanske du skriver över de gamla filerna och de blir omöjliga att återvinna.
Citera
2009-03-22, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nidstang
Du behöver 2 diskar. En du installerar GetDataBack på och den du vill återvinna filerna på.

Den disk där dina gamla filer ligger på ska du röra så lite som möjligt. Annars kanske du skriver över de gamla filerna och de blir omöjliga att återvinna.

Precis, jag är ju livrädd att skriva över de förlorade filerna.. Ursäkta om jag är trög nu, men går det att installera GetDataBack på en extern hårddisk?
Citera
2009-03-22, 22:39
Medlem
Extern hårddisk = intern hårddisk i mindre skal än chassiet ;D
Citera
2009-03-22, 22:50
Medlem
Caputskis avatar
Testa använda något som heter "Recuva". Googla för mer info. Lyckades ta bort en filmmap på runt 70 gig. Tog drygt 2-3 timmar att skanna genom, sen 1 timme att få tillbaka allt. Är rätt säkert på att jag iallafall fick tillbaka 95% av mina filer, i bra skick. Desto mindre överskrivningar sen du tagit bort filerna, desto större chans att återfå dom. Lycka till
Citera
2009-03-22, 22:56
Medlem
I see.. Tusen tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här