2009-12-09, 21:43
Medlem
Wikstromms avatar
kalle boy är kung, min gamla idrottslärare
Citera
2009-12-10, 10:52
Medlem
SweTechs avatar
Geni vet jag inte om jag tycker han är men väldigt trevlig att lyssna på som kontrast till Christer Ostbåge.
Citera
2010-02-16, 22:41
Medlem
ekorren72s avatar
Fast gubbe?

Han är född 1962 så jag vet inte riktigt vad som menas med gubbe i er värld.
Citera
2010-02-17, 20:51
Medlem
Mortons avatar
Geni vet jag inte.... Men en ypperlig expertkommentator är han allt, herr Grenemark!
Citera
2010-03-09, 00:30
Medlem
Riesenschnauzers avatar
Han är väl ok, men Magda är bättre.

Irriterar mig när de verkar titta i sina papper och kommentera, istället för att åtminstone en av dem tittar på vad som händer i rutan.

Är inte heller förtjust i hans vändningar. Ena minuten ska en av åkarna ta det lugnt och inte hetsa eller försöka åka efter någon som åker fortare (för att inte försvåra för kommande skjutningar)...för att några minuter senare (samma åkare, ingen skjutning har skett) ösa på och hänga med någon som är snabbare.
Citera
2010-03-14, 13:21
Medlem
tomaspirats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jag kan ju säga att jag blev väldigt förvånad idag. Jag hörde honom inte en enda gång säga att en miss berodde på psyket eller huvudet eller nått sånt. Annars så verkar ju inte ett enda skott som missats under hela säsongen ha berott på att folk helt enkelt inte är tillräckligt säkra för att träffa jämt..
är förvånad över att ingen, på ett års tid, påpekat klassikern "nu kommer tankarna"
tycker annars att ostbåge och grenemark har ett bra samarbete, underhållande att lyssna på deras gnabb
Citera
2010-03-14, 15:47
Medlem
InnocentWar1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riesenschnauzer
Han är väl ok, men Magda är bättre.

Ha ha, du skämtar. Mer intetsägande än Magdalena Wallin Forsberg går det inte att finna. Hon är inget annat än en lidande hejaklacksledare tillsammans med Ostbåge.
Citera
2010-03-14, 16:05
Medlem
Waterfalls avatar
Jag tycker han och Ulfbåge varit vilse hela säsongen, känns som de missar viktiga detaljer hela tiden. Dessutom verkar Grenemark som han alltid är skitarg.
Citera
2010-03-16, 22:55
Medlem
Raskaoverisens avatar
Grenemark En jobbig jäkel han tar om samma kommentarer tävling efter tävling inget nytt utan samma tjat hela tiden
Citera
2010-03-20, 03:42
Medlem
Jag tycker Grenemark & Ulfbåge är helt suveräna kommentatorer och väl i klass med de norska, som är erkänt galet bra i sin genre. Den svenska duon gör skidskytte roligare att följa.
Citera
2010-03-20, 06:22
Medlem
Trumpeters avatar
Är inget fan av Grenemark, men jämfört med Klister Ostbåge, som de borde göra sig av med, är han rena drömmen.
Citera
2010-03-22, 03:53
Medlem
Bengt Barons avatar
Ostbågeish kommentar: Kalinchik snavar på en snöflinga, då strrrrrrryker vi henne!

Osten är lite väl snabb i sina omdömen, medan Grenemark är totala motsatsen, ibland lite väl;
än är inte loppet över, det är en runda kvar på en sprint när ledaren har 30s ledning. Typ.

Osten borde helt enkelt behålla glöden och tempohöjningarna men också sluta käbbla med Grenis som en fjortis.
Magda ska självklart hålla sig borta från kommentatorsjobbet.

Förslag till säsong 10/11:

Müssigang och Ulrich slutar ju som förbundskaptener - snabbskola de i svenska och låta de köra lite skön svensk/tysk kommentering?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in