2009-03-22, 15:01
Bannlyst
Drivrutiner : Latitude D630

Efter att ha letat har jag hittat ett par stycken.
Men det kvarstår konflikter följande:
Citat:
Modemenhet på High Defination Audio-buss
Nätverksstyrenhet
O2Micro CCID SC Reader
SM-bussstyrenhet

Är det nån som vet vilka drivrutiner jag saknar?
Ge gärna en direktlänk till drivrutinen om du vet nått

//MvH. 0g3lami
Citera
2009-03-22, 16:15
Medlem
hasenfrasens avatar
Googla på Vendor/tillverkar-infon som visas i enhetshanteraren under egenskaper, visa detaljer.
Citera
2009-03-22, 17:46
Medlem
TheHeretiCs avatar
.

Gå till Dells hemsida och ta hem alla drivrutiner där. Det du behöver är för Audio, Chipset och för Kortläsarna ifall den är separat.
Citera
2009-03-22, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheHeretiC
Gå till Dells hemsida och ta hem alla drivrutiner där. Det du behöver är för Audio, Chipset och för Kortläsarna ifall den är separat.

Alla drivrutiner är vel lite och ta i? (29st tror jag), jag vill bara ha det jag behöver.

Mina mål är att optimera min laptop och göra en ghost av den, så tweakad som möjligt, och därmed vill jag inte ha några konflikter och viktiga program ska vara installerade och klara.

Snälla skriv inte "sök på Google" eller "sök på drivrutiner på Dells hemsida", jag har redan skickat länk på drivrutiner anpassade precis till min dator.
Och hittat ett par stycken som jag installerat men det kvarstår ett par konflikter som jag listade ovan.

Jag vet bara inte riktigt vilka jag ska välja för att bli av med konflikterna, så att mitt Windows flyter på perfekt.

Det är en Dell Latitude D630, Windows Xp Pro SP3 32-bit.

Jag har tankat hem och ska precis till att testa "Driver Genius Professional Edition" och se om det kan lösa problemet.
Så jag återkommer med resultat.
Senast redigerad av 0g3lami 2009-03-22 kl. 20:44.
Citera
2009-03-22, 21:25
Bannlyst
Efter att ha låtit programmet laddat ned ett par drivrutiner och installerat dom så återstår fortfarande tre konflikter följande:
Citat:
Modemenhet på High Definition Audio-buss
Nätverksstyrenhet
USB Device <- antagligen min mus eller flashdrive men dom fungerar båda fint.
Citera
2009-03-23, 08:36
Medlem
TheHeretiCs avatar
.

Citat:
Ursprungligen postat av 0g3lami
Efter att ha låtit programmet laddat ned ett par drivrutiner och installerat dom så återstår fortfarande tre konflikter följande:

Men ta ner dom då. Det är inte 29st du behöver installera, läs om dom så ser du att mängden av dom är andra versioner, onödiga drivrutiner och program du inte behöver. Installera bara dom du behöver.
Citera
2009-03-23, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheHeretiC
Men ta ner dom då. Det är inte 29st du behöver installera, läs om dom så ser du att mängden av dom är andra versioner, onödiga drivrutiner och program du inte behöver. Installera bara dom du behöver.

Jag lyckades lösa konflikterna efter ungefär ett års googlande.
Nu tänkte jag fråga, om jag vill göra en total backup av min laptop(hårddiskar, drivrutiner etc.), vilket program rekommenderar ni för det?
Det måste vara bootable CD/DVD.
Citera
2009-03-23, 20:58
Medlem
dobbelinas avatar
Acronis Trueimage Workstation eller Server.
Citera
2009-03-24, 21:21
Medlem
TheHeretiCs avatar
.

Citat:
Ursprungligen postat av 0g3lami
Jag lyckades lösa konflikterna efter ungefär ett års googlande.
Nu tänkte jag fråga, om jag vill göra en total backup av min laptop(hårddiskar, drivrutiner etc.), vilket program rekommenderar ni för det?
Det måste vara bootable CD/DVD.

För manuell lr schemalagd backup i windows läge så använd SyncBack.
För total kloning av hårddisken till Image fil lr annan hårddisk så kör med Norton Ghost i bootupläge. Finns på bla Hiren Boot CD. Du kan även med den CDn köra endast backup på drivrutinerna med ett windows baserat program.
Citera
2009-03-24, 23:34
Bannlyst
Acronis True Image Server, fick det bli, tack så mycket för all hjälp.

Peace.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in