2009-03-22, 14:34
Medlem
Har ett antal .avi filmer som inte går att bränna till dvd format och därför måste jag konvertera den. Innan har jag gjort det till MPEG-2 men det var ingen vidare kvalitet.

Jag kan konvertera till PAL, Mp4, WMV, MPEG och flash. Vilket ska jag konvertera till för att få bäst kvalitet?
Citera
2009-03-22, 14:40
Medlem
phanderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eriktorngren
Har ett antal .avi filmer som inte går att bränna till dvd format och därför måste jag konvertera den. Innan har jag gjort det till MPEG-2 men det var ingen vidare kvalitet.

Jag kan konvertera till PAL, Mp4, WMV, MPEG och flash. Vilket ska jag konvertera till för att få bäst kvalitet?

AVI-filer är oftast redan komprimerade i DivX eller XviD och har därför redan en kvalitétsförlust. Skall du sedan komprimera dem igen i ett annat format blir det kaka på kaka.

Vilket program använder du?

Testa Handbrake annars. Kräver installation av VLC men fungerar väldigt bra vad jag hört.
Citera
2009-03-22, 14:54
Medlem
Chowies avatar
jag lånar tråden, har ett antal mpg filer jag vill få in i imovie. hur gör jag?
Citera
2009-03-22, 14:59
Medlem
occasuss avatar
Jag antar att det är nerladdade DivX/Xvid-filmer som du vill kunna spela i en DVD-spelare.
I ditt läge är det enda vettiga att köpa en DVD-spelare som klarar av DivX/Xvid.
Citera
2009-03-22, 15:10
Medlem
har VLC och konverterar med visualhub
Citera
2009-03-22, 18:59
Medlem
phanderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chowie
jag lånar tråden, har ett antal mpg filer jag vill få in i imovie. hur gör jag?

Bara bruka dra och släpp.

Fungerar inte det kan det kanske vara bra att installera Perian då iMovie bygger på QuickTime (antar jag) och Perian innehåller de flesta codecs för just QuickTime vilket betyder att alla program som använder QT för mediauppspelning får stöd för de olika formaten. iMovie (tror jag), FrontRow, iTunes etc etc...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in