• 1
  • 2
2009-03-22, 14:12
Medlem
Håller på att göra en musikvideo till några polare och jag sitter nu och klipper och redigerar osv lite i Premiere.
Jag tänkte sedan lägga till några effekter i AE, så jag använder funktionen i Premiere där man kan arbeta med en fil i After Effects som är liksom länkad till Premiere.
Jag stöter dock på ett skumt problem. Innan jag börjat redigera i AE så spelas klippet upp utan problem, men när jag börjar redigera i AE så kommer det en slags hackig bild. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det, men jag har försökt illustrera problemet genom en bild.

http://img207.imageshack.us/img207/3915/aeproblem.jpg
Om ni kollar på bild nummer 5 så ser ni att den är helt annorlunda gentemot de andra bilderna. Jag har ingen aning vad detta beror på?

Tacksam för svar
Senast redigerad av zagallo 2009-03-22 kl. 14:25.
Citera
2009-03-22, 14:17
Medlem
septictanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av https://dl-web.getdropbox.com/get/ae-problem.jpg?w=14a82602
Oops! (403)
It seems you don't belong here! You should probably try logging in?

You can also check out our FAQ or forums and maybe you'll find what you were looking for. Or maybe you should try heading home.

länken fungerar inte
Citera
2009-03-22, 14:25
Medlem
Whoops, testa nu
http://img207.imageshack.us/img207/3915/aeproblem.jpg
Citera
2009-03-22, 14:28
Medlem
septictanks avatar
Det ser ut som att den framen inte riktigt är panorerad i förhållande till de andra. prova att klippa ut just den framen och justera manuellt. det borde gå med lite slit
Citera
2009-03-22, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av septictank
Det ser ut som att den framen inte riktigt är panorerad i förhållande till de andra. prova att klippa ut just den framen och justera manuellt. det borde gå med lite slit

Jo, det skulle jag kunna göra. Tack så mycket
Men går det att ta reda på varför det händer? Det är inte första gången detta sker och jag är inte så intresserad av att klippa och klistra varenda gång jag ska jobba i After Effects
Citera
2009-03-23, 17:11
Medlem
septictanks avatar
är du säker på att felet ligger i AE och inte i kameran du filmar med?
Citera
2009-03-23, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av septictank
är du säker på att felet ligger i AE och inte i kameran du filmar med?

Jag vet inte om det är kameran eller AE eller vad det nu är, men en sak är säker, och det är att problemet kommer när jag börjar redigera i AE. Funkar finfint i Premiere.

Förövrigt har det ballat ur ännu mer. Nu är det inte bara 1 frame utan 5-6 stycken
Citera
2009-03-23, 23:45
Medlem
erik_ande_85s avatar
Om du jämför frame 5 med de andra så ser du att det är olika utsnitt som inte datorn skulle kunna ändra av sig självt. Möjligen kan datorn ha mixat ihop dina filmklipp men det låter konstigt.

Vad kör du för FPS i din komposition? Överensstämmer den med ditt filmade material?

Ser ut som du har interlaced material också, inte för att de borde ha nåt med det att göra men den kanske sammanflätar på nåt sätt som gör de fel.

vilda gissningar här. Aldrig sett fenomenet förut.
Citera
2009-03-24, 09:03
Medlem
septictanks avatar
jag skulle nog se över inställningarna i AE och se till så att frameraten är vad den ska. jag kör 25 fps på pal, visserligen i vegas, men du kanske har ställt in 29 fps NTSC?
Citera
2009-03-24, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erik_ande_85
Om du jämför frame 5 med de andra så ser du att det är olika utsnitt som inte datorn skulle kunna ändra av sig självt. Möjligen kan datorn ha mixat ihop dina filmklipp men det låter konstigt.

Vad kör du för FPS i din komposition? Överensstämmer den med ditt filmade material?

Ser ut som du har interlaced material också, inte för att de borde ha nåt med det att göra men den kanske sammanflätar på nåt sätt som gör de fel.

vilda gissningar här. Aldrig sett fenomenet förut.

Förstår inte riktigt vad du menar? Det är inte jag som har klippt in en random-frame där i vilket fall
Kan försöka att förklara lite mer.. Det känns som att den hoppar fram ca. 5-10 frames, tar just den bilden och placerar den längre bak. Om man kollar på bilden jag länkat till, då skulle frame 5 vara ca. en sekund längre fram i mitt klipp, om ni förstår?

Kan det ha något med prestandan på min dator att göra? Det kan vara att min dator inte klarar av att redigera full-HD-klipp?

Har inte kollat över inställningarna än, men ska får ta och göra det. Kan mycket väl ligga något i det. Men känns ändå ganska konstigt.. jag menar, jag använder mig av "Adobe Dynamic Link"-funktionen, och tycker inte det borde byta framerate mellan programmen liksom
Citera
2009-03-24, 15:14
Medlem
Har kollat inställningarna nu. Det är 25 fps PAL i både After Effects och i Premiere, så antar att det inte ligger bland det?

Efter mer testande har jag kommit fram till att ju längre klippet är, desto mer hackigt blir det. På vissa korta klipp blir det ingenting alls
Citera
2009-03-24, 20:01
Medlem
septictanks avatar
jag har inte en aning faktiskt
jag hade nog laddat ner nya program, alt. laddat ner nya uppdateringar till de program du har och sett efter om det löste saken
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in