• 1
  • 2
2009-03-22, 12:52
Medlem
Ungefärliga stats
176 cm
91 kg
BF 12%
Ålder 31

Mål: Tappa 4-6 kilo fett(alltså inte bara gå ner 4-6 kilo i vikt utan 4-6 kilo ren fettvävnad), öka ett par kilo muskler alternativt inte tappa några muskler. Undvika acne(extremt viktigt, anledning vill jag inte förklara)

Målet går förståss utan prepp men min erfarenhet är att det försvinner lite för mycket muskler under en deff för min smak.

Primobolan depot 300 mg EW 10 veckor
HGH 2 IU ED 16 veckor

HCG 500 IU E3D W5-6 9-12

PCT 14 dagar efter sista stick
Nolvadex dag 1-7 40 mg. Dag 8 och framåt 20 mg
Citera
2009-03-22, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferk
Ungefärliga stats
176 cm
91 kg
BF 12%
Ålder 31

Mål: Tappa 4-6 kilo fett(alltså inte bara gå ner 4-6 kilo i vikt utan 4-6 kilo ren fettvävnad), öka ett par kilo muskler alternativt inte tappa några muskler. Undvika acne(extremt viktigt, anledning vill jag inte förklara)

Målet går förståss utan prepp men min erfarenhet är att det försvinner lite för mycket muskler under en deff för min smak.

Primobolan depot 300 mg EW 10 veckor
HGH 2 IU ED 16 veckor

HCG 500 IU E3D W5-6 9-12

PCT 14 dagar efter sista stick
Nolvadex dag 1-7 40 mg. Dag 8 och framåt 20 mg

Det är inga lätta krav du ställer, frågan är om de ens är möjliga i det läge du har. Du är 176cm och väger över 90kg med ett BF på 12% vilket verkligen inte är något som helst "överskott". Ska du tävla eller liknande?

Hur som helst, vidare vill du tappa 4-6kg rent fett och samtidigt öka några kg muskler eller alternativt inte tappa något utav muskelmassan. Det som motsäger sig är att banta och samtidigt lägga på sig muskelmassa. Välj antingen deff eller bulk. Men om det nu är så att acne måste undvikas kanske du inte ska annvända dig utav AAS överhuvudtaget.

Mvh

Mvh
Citera
2009-03-22, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrongmanX
Det är inga lätta krav du ställer, frågan är om de ens är möjliga i det läge du har. Du är 176cm och väger över 90kg med ett BF på 12% vilket verkligen inte är något som helst "överskott". 1. Ska du tävla eller liknande?

Hur som helst, vidare vill du tappa 4-6kg rent fett och samtidigt öka några kg muskler eller alternativt inte tappa något utav muskelmassan. 2. Det som motsäger sig är att banta och samtidigt lägga på sig muskelmassa. 3. Välj antingen deff eller bulk. Men om det nu är så att acne måste undvikas kanske du inte ska annvända dig utav AAS överhuvudtaget.

Mvh

Mvh

1. Ja det ska jag.

2. Ja det motsäger sig, men med förändrat hormonnivå i kroppen så gäller inte reglerna rakt av längre. En vanlig deff för mig innebär alltid en viss muskelförlust när den sker ren men jag tror/hoppas på att minimera den delen helt med prep.

3. Hyfsad energibalans med ett omedvetet litet kaloriöverskott är det som gett bäst resultat för mig offseason, jag är inte mycket för bulk och deff i klassisk bemärkelse.
Citera
2009-03-22, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferk
1. Ja det ska jag.

2. Ja det motsäger sig, men med förändrat hormonnivå i kroppen så gäller inte reglerna rakt av längre. En vanlig deff för mig innebär alltid en viss muskelförlust när den sker ren men jag tror/hoppas på att minimera den delen helt med prep.

3. Hyfsad energibalans med ett omedvetet litet kaloriöverskott är det som gett bäst resultat för mig offseason, jag är inte mycket för bulk och deff i klassisk bemärkelse.

Okej du ska tävla alltså. Vad ska du tävla och vad har du för erfarenhet av det? Klart inte naturens regler gäller då man stoppar i sig preprat som dessa. En deff utan preprat är alltid ganska jobbig och svår att genomföra, men den behöver nödvändigtvis inte innebära märkvärd förlust av muskelmassa, om den så gör så är jag övertygad om att det är något som inte gått rätt till. Att deffa med preprat blir så mycket enklare mentalt som fysikskt ja. Men att tro att du kan deffa och samtidigt lägga på dig kvalite massa är bara å glömma.

Mer än så kan inte jag säga utan överlåter isf till övriga kunnande på detta forum.

Är du precis ny på tävlingsarenan eller, berätta gärna lite om vad det är.
Citera
2009-03-22, 16:43
Medlem
Citat:
Okej du ska tävla alltså. Vad ska du tävla och vad har du för erfarenhet av det? Klart inte naturens regler gäller då man stoppar i sig preprat som dessa. En deff utan preprat är alltid ganska jobbig och svår att genomföra, men den behöver nödvändigtvis inte innebära märkvärd förlust av muskelmassa, om den så gör så är jag övertygad om att det är något som inte gått rätt till. Att deffa med preprat blir så mycket enklare mentalt som fysikskt ja. Men att tro att du kan deffa och samtidigt lägga på dig kvalite massa är bara å glömma.

Mer än så kan inte jag säga utan överlåter isf till övriga kunnande på detta forum.

Du frågade om jag ska tävla eller liknande, jag svarade ja, men det är "liknande" jag ska göra, alltså ej BB-tävling. Vill inte gå in på exakt vad det är.

Om man har ett kaloriöverskott och tränar ren så lägger man på sig muskler, tränar man med steroider lägger man på sig mer muskler.

Deffar man så kan man tappa fett utan att tappa muskler ren, vilket gör att man borde kunna tappa fett och lägga på sig muskler med steroider, annars skulle ju steroiderna vara helt verkningslösa.
Citera
2009-03-22, 17:01
Medlem
Givfanames avatar
Citat:

Det går visst.
Citera
2009-03-22, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Givfaname
Det går visst.

Jasså, aja var dag lär man sig något nytt!! För mig hade jag aldrig haft klart för mig, deff e ju en form av bantning skulle man kunna säga. Man äter ju ganska extremt under en deff allt för att bli av med fettet och få mera synlig muskulatur. Att den samtidigt kunde öka märkvärt trodde jag inte var möjligt på samma sätt som den kan under bulk.

Men okej. Jag undrar då vad fan Ts fråga är egentligen???

Mvh
Citera
2009-03-22, 17:57
Medlem
jag menar hans kur är det väll inge större fel på, så vad fan är det oklart om?? får kolla vidare i böckerna på jobbet sedan då. Har för en tid sedan redan läst spec inriktitat mot deff, bulk och doping samt vad de allihopa innebär osv. kanske börjar e det jag som e glömsk då...
Citera
2009-03-22, 18:04
Medlem
tillväxt, höga androgener o Tren kan man växa på diet.

Mvh// SB
Citera
2009-03-22, 19:16
Medlem
Givfanames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superbiffen
tillväxt, höga androgener o Tren kan man växa på diet.

Mvh// SB
Testo P & Tren A räcker för att jag ska växa, samtidigt jag ligger på kcal underskott
Citera
2009-03-22, 21:55
Medlem
hgh

också sugen på ett liknande kurupplägg.. tänkte du köra igång med primo direkt från v1 eller lägga in det senare?

lånar också tråden och frågar vart HGH tillverkas? alltså vilket land det oftast kommer ifrån och var ifrån det bästa kommer? tillverkas det i sverige? bra/dåligt?
Senast redigerad av calvink 2009-03-22 kl. 22:05.
Citera
2009-03-22, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calvink
lånar också tråden och frågar vart HGH tillverkas? alltså vilket land det oftast kommer ifrån och var ifrån det bästa kommer? tillverkas det i sverige? bra/dåligt?

Nu kommer vi till en av mina käpphästar! Tillverkningen av modernt hGH sker genom s.k rekombinant genteknik. Det betyder att man stoppar in en mänsklig gen i en E-Coli-bakterie och använder den som en biologisk maskin för att producera enklare peptider (förr i tiden malde man helt enkelt ner hypofyser från döda människor. Jag skojar inte, så gick det till).
Men rekombinant genteknik kräver enorma resurser och en avancerad produktionsapparat. Det är ingenting man slänger ihop i ett enkelt källar-UG-labb. Man måste ha levande bakterier i perfekta förhållanden, som mjölkkor ungefär, och en MYCKET komplicerad teknik för att skala dem och separera peptiden.

Därför- hur sjutton kan det finnas så mycket black-market-hGH? Det är bara de stora läkemedelsaktörerna som har resurser för att producera hGH. Jag gissar på en helvetes massa fejk. hGH ger inga snabba, dramatiska effekter, så det är svårt att veta om man har fejk eller inte. hGH är dessutom sjukt dyrt, vilket borde öka incitamentet att sälja fejk.

Det enda hGH jag skulle ta är det från Pfizer, Organon eller Lilly. Genotropin, Norditropin eller Humatrope. Från apoteket. Så det kommer nog att dröja innan jag prövar det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in