2009-03-22, 00:26
Medlem
Tja!
Här kommer lite bakgrund till problemet:
Problemet är att ända sen jag fixade nytt grafikkort så började datorn pipa vid uppstart. Prövade att sätta i det gamla men det va samma sak då, så jag prövade att sätta in det nya igen ett par gånger och då kom datorn igång efter en timme typ.

Datorn va på hela tiden under typ 2 månader då jag bestämde mig för att låta den vila en natt och hoppades att jag inte skulle få samma problem igen. Men självklart var det strul, jag kopplade in graffekortet gång på gång och datorn startade efter typ 2 timmar.

Inatt lät jag den va av igen och såklart blev det samma fel, pillade på massa grejjer i datorn av o till i typ 10 timmar och fick tillslut igång den när jag tog bort ett ram minne.

Nu är frågan: Kan jag trycka in minnet medans datorn är på? Typ under full gång eller om jag startar om den och passar på då?

Nu vågar jag fan inte stänga av datorn igen och skulle behöva det där extra minnet.

Jag vet inte vilka konsekvenser det kan bli så om nån kan hjälpa till med problemet skulle jag vara väldigt tacksam!
Citera
2009-03-22, 00:29
Medlem
UAAs avatar
Jag vet att det kan vara läskigt att stänga av datorn, men om du lyckas fastställa att det är minnet som strular så vore ju det kalas.

Om du stänger av och lyckas sätta på datorn igen utan problem så testa sätta in minnet i en annan minnesslot. Funkar inte det heller så är det nog brickan som är paj.
Citera
2009-03-22, 13:11
Medlem
Installera INTE minnet när datorn kör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här