2008-02-06, 14:08
Medlem
Oxelbergens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfc
men du är ju helt dum i huvudet.
varför sprider ni det där skitsnacket?

södertälje var så jävla långt ifrån oavgjort det går att komma.
det där skitsnacket om att snuten kom och avbröt är ju bara lögner. visst. det körde förbi en (!) piketbuss flera hundra meter bort. men alltså, telge hann jaga iväg er, skicka iväg de av er som blev kvar (däribland er hjulbente indier som gick iväg med händerna över huvudet), plocka upp den av era killar som låg och grät (oerhört festligt och pinsamt), ja, dessutom skickades vissa av er som var kvar upp i skogen därför att de hade torskat rätten att befinna sig på planen och efter det så kramade telge om varandra och kollade så alla var med innan man lugnt joggade mot bilarna 300 meter bort. först då kom snuten.

så ni kutade - ni fick mer stryk - ni var på hemmaplan - ni torskade.

alltså, tom er topp som styrde upp det där säger ju att telge vann klart.
det var fan inget snack om saken även om jag förstår att det var pinsamt att torska mot en hockeyfirma när man desustom har ett stort numerärt underläge
Är det någon som är dum i huvudet så är det uppenbarligen du.

Rent skitsnack att det åkte förbi enbart 1 piketbuss och det vet du med om du var på plats. Det kom en mängd poliser i ryggen på oss och då lättade vi från platsen efter ett jämnt box. Så okej då, man kan kalla er segrare på målfoto eller något liknande då. Men någon överkörning var det inte att tala om.

Någon hjulbent indier har vi inte. Killen ni plockade upp var en av våra allra yngsta som hade spräckt pannan och fått en spricka i benet, honom stod ni och sparkade i huvudet innan han kom upp. Om han grät eller inte har jag inget att sia om.

Skickades upp i skogen? Vad fan snackar du om egentligen? Ja vi löpte upp genom skogen, för att det var enda hållet som gick att ta sig till med snuten i ryggen, en hockeyhall till höger och er rakt fram. Ni jagade inte upp oss i skogen.

Vad är det pinsamma med att torska i numerärt underläge föresten?
Jag vet att du bara skrev fel för enligt ert snack på andra sidor så var vi ju många fler än er men ni körde över oss hur lätt som helst ändå, vilket också är bull.

Är det något mer så kan vi ta det via PM.
Citera
2008-02-06, 15:50
Bannlyst
poliser i ryggen?

alltså, nej?

exakt var någonstans menar du att de snutarna tog vägen sen efter att ni hade sprungit?

lät de bara bli oss?
Citera
2008-02-06, 15:58
Bannlyst
Det går hett till mellan landets träskofirmor märker jag.
Kan ni inte skämma ut er via PM istället? Det här är ju bara larvigt...

Btw, jag såg en bild på den s.k. ligan från Södertälje; 25 tappra små gossar iförda vita tröjor. Alla utom en. En stor backslickmupp i militärjacka, snacka om att vara på jakt...

Välkomna till Allsvenskan, Peking, putsa träskorna och stryk jeansjackan!
Citera
2008-02-06, 16:31
Medlem
Oxelbergens avatar
Citat:
poliser i ryggen?

alltså, nej?

exakt var någonstans menar du att de snutarna tog vägen sen efter att ni hade sprungit?

lät de bara bli oss?

Nepp, ni fick eskort hela vägen hem och det vet du med så sluta fjanta dig.

PM om det var något mer.
Citera
2008-02-06, 16:34
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxelbergen
Nej, Leksand har inga grabbar alls vad jag vet. Men fördomarna om hockey och Dalarna och uppåt säger mig att det finns väldigt många onyktra tokar där som du uttrycker dig. Vem vet, kanske bara är fördomar men då får någon gärna motbevisa mig.

Jo, det är klart att man borde bli bättre av att analysera sina motgångar. Jag tror att många kan intala sig själva att man åkt på stryk men när det kommer till att berätta det för andra så är stoltheten du nämner för stor.

Norrköping var inblandade i 4 box förra säsongen med blandade resultat.
Aha, du är Norrköping-grabb alltså. Vad kallas ni?

Nu inser jag att Stockholm och firmorna där omkring automatiskt uppmärksammas mer men som oinvigd så får jag ändå intrycket av att firmor från mindre städer snackar mindre och slåss mer? Eller?
Citera
2008-02-06, 19:00
Medlem
Oxelbergens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Aha, du är Norrköping-grabb alltså. Vad kallas ni?

Nu inser jag att Stockholm och firmorna där omkring automatiskt uppmärksammas mer men som oinvigd så får jag ändå intrycket av att firmor från mindre städer snackar mindre och slåss mer? Eller?

NG - Norrköpings Grabbar
Inte ett nyskapande namn direkt men det duger tycker jag.

Om jag har fattat det rätt så bor du i Stockholm? Klart att du hör mest om de ligorna då. Men det är klart, de nationella medierna instresserar sig mest av de större ligorna så de får ju mest uppmärksamhet. Det tycker jag iofs är jävligt skönt så slipper det vara fokus på oss andra. Det är dock vara ett jävla liv i de lokala medierna (iaf här i stan) efter box och liknande.

Njae, är väl ungefär lika många uppstyrda box landet runt på en säsong. Dock så är det ju mycket oftare spontana kravaller före och efter match i de större städerna med de större ligorna.

När det gäller snacket så tror jag fortfarande att det är dom som inte är med alls som snackar mest och iom att det bor mer folk i Stockholm än i Norrköping så kommer det mest skitsnacket därifrån.
Citera
2008-02-06, 19:24
Medlem
Ciphrows avatar
Citat:
men du är ju helt dum i huvudet.
varför sprider ni det där skitsnacket?

södertälje var så jävla långt ifrån oavgjort det går att komma.
det där skitsnacket om att snuten kom och avbröt är ju bara lögner. visst. det körde förbi en (!) piketbuss flera hundra meter bort. men alltså, telge hann jaga iväg er, skicka iväg de av er som blev kvar (däribland er hjulbente indier som gick iväg med händerna över huvudet), plocka upp den av era killar som låg och grät (oerhört festligt och pinsamt), ja, dessutom skickades vissa av er som var kvar upp i skogen därför att de hade torskat rätten att befinna sig på planen och efter det så kramade telge om varandra och kollade så alla var med innan man lugnt joggade mot bilarna 300 meter bort. först då kom snuten.

så ni kutade - ni fick mer stryk - ni var på hemmaplan - ni torskade.

alltså, tom er topp som styrde upp det där säger ju att telge vann klart.
det var fan inget snack om saken även om jag förstår att det var pinsamt att torska mot en hockeyfirma när man desustom har ett stort numerärt underläge

Och ni i täljes hockeyfirma kan inte varit särskilt hårda då heller då ni enligt uppgift ska ha sprungit för livet efter boltics (!) firma tydligen var för grym
Citera
2008-02-06, 19:41
Bannlyst
Citat:
Nepp, ni fick eskort hela vägen hem och det vet du med så sluta fjanta dig.

ja, precis. snuten tog oss - 3-4 minuter efter att ni hade kutat.

alltså, jag skriver det här inte för att ta några poäng.
ingen - absolut ingen av telgegrabbarna - såg en enda snut på planen när ni kutade. det är liksom fakta, ingen propaganda eller nåt.
Citera
2008-02-06, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ciphrow
Och ni i täljes hockeyfirma kan inte varit särskilt hårda då heller då ni enligt uppgift ska ha sprungit för livet efter boltics (!) firma tydligen var för grym

haha, ja.

fast det var ju ingen som trodde nåt annat när vi sprang uppför en slätt med 8-9 man mot deras samling som var 2-3 ggr större.

det hade ju inget med liga mot liga att göra. det var bara en kul grej född ut ur frustrationen att de hade slutat svara i telefonerna när vi kom fram till stan och skulle mötas upp.
Citera
2008-02-06, 21:19
Medlem
Så fighten Karlstad VS Södertälje var utanför anrika 91:an;-) känns som gamla Rud Army takter. Kanske DFG kommer upp på besök Lördag 23 februari?
Citera
2008-02-06, 23:30
Medlem
Ciphrows avatar
Citat:
haha, ja.

fast det var ju ingen som trodde nåt annat när vi sprang uppför en slätt med 8-9 man mot deras samling som var 2-3 ggr större.

det hade ju inget med liga mot liga att göra. det var bara en kul grej född ut ur frustrationen att de hade slutat svara i telefonerna när vi kom fram till stan och skulle mötas upp.

Haha på så sätt, jag vet inte mkt mer om det än det jag skrev, plus att vi höll på att bli överkörda av polisen när vi va på väg tillbaka till bilen som stod bortanför 91an
Citera
2008-02-07, 09:07
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
NG - Norrköpings Grabbar
Inte ett nyskapande namn direkt men det duger tycker jag.

Om jag har fattat det rätt så bor du i Stockholm? Klart att du hör mest om de ligorna då. Men det är klart, de nationella medierna instresserar sig mest av de större ligorna så de får ju mest uppmärksamhet. Det tycker jag iofs är jävligt skönt så slipper det vara fokus på oss andra. Det är dock vara ett jävla liv i de lokala medierna (iaf här i stan) efter box och liknande.

Njae, är väl ungefär lika många uppstyrda box landet runt på en säsong. Dock så är det ju mycket oftare spontana kravaller före och efter match i de större städerna med de större ligorna.

När det gäller snacket så tror jag fortfarande att det är dom som inte är med alls som snackar mest och iom att det bor mer folk i Stockholm än i Norrköping så kommer det mest skitsnacket därifrån.
Ett lagom namn tycker jag, det räcker väl så?

Jag bor i Solna Centrum, d v s "mitt i smeten" om man säger så och kanske därav lite min rädsla och oro inför detta fenomen. Varför måste man kravalla i samband med match liksom? Kan man inte vara hedervärd nog att endast ta boxen på avskilda platser? Den röda tråden i mina dubier är den ilska och det hat blotta åsynen av en "motståndare" skapar vilket ju är det som leder till trashade krogar, skrämda Svenssons och annat skit? Hur kan det vara så?

Jag visste/trodde faktiskt inte att detta var så utbrett och nu såg jag Boltic dyka upp också, är det sant? Slåss de mot Färjestad eller är de vänner med dem mot 08-or eller hur funkar det?

Ja, det är intressant att läsa hur samma situation kan uppfattas så diametralt olika? Hade jag varit grabb så hade jag nog mer sett till att göra upp bättre, d v s boka avlägsen plats, ha samma antal grabbar och smäll på en gång för alla och se vem som vinner utan snack för som det är nu så verkar snacket/hetsningen viktigare än slagsmålen i sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in