2010-10-10, 01:29
  #9769
Medlem
SvenErlandssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Du menar att grabbar som tycker att "scenen" är grejen har respekt för folk?

Driver du med mig?

Driver du med mig? Var har jag skrivit det?
Citera
2010-10-10, 01:31
  #9770
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenErlandsson
Driver du med mig? Var har jag skrivit det?

Ja berätta för oss alla hur du ser polisen kontra huliganer.

Du har ett inlägg där du upplever hur poliser inte har någon respekt för människor i en tråd som handlar om huliganer.

Berätta.
Citera
2010-10-10, 01:35
  #9771
Medlem
Riekers avatar
flback du har onekligen inte befunnit dig på ett derby eller stormatch! Det Sven syftar på är hur Polisen inte vill/kan se skillnaden på den vanliga besökaren och en grabb när de kommer dundrandes i 180 med en pikebuss, många gånger helt obefogat. Samma sak gäller med dragna batonger. Ta derbyt mellan DIF-AIK för något år sedan då ordningsmakten slog på kvinnor och barn... flback verkar missa att de inte bara är grabbar som råkar ut för polisens eller värdars våld utan även helt oskyldiga besökare!
Citera
2010-10-10, 01:41
  #9772
Medlem
SvenErlandssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Ja berätta för oss alla hur du ser polisen kontra huliganer.

Du har ett inlägg där du upplever hur poliser inte har någon respekt för människor i en tråd som handlar om huliganer.

Berätta.

Varför ska jag göra det? Jag skriver om precis vad jag vill och i det här fallet vad jag tycker om polisens agerande.
__________________
Senast redigerad av SvenErlandsson 2010-10-10 kl. 01:44.
Citera
2010-10-10, 01:46
  #9773
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenErlandsson
Varför ska jag göra det? Jag skriver om precis vad jag vill och i det här fallet vad jag tycker om polisens agerande.

Okej du anser att polisen är det största problemet när det kommer till folk som går på fotboll. Jag förstår.

Box on... box off.
Citera
2010-10-10, 01:47
  #9774
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rieker
flback du har onekligen inte befunnit dig på ett derby eller stormatch! Det Sven syftar på är hur Polisen inte vill/kan se skillnaden på den vanliga besökaren och en grabb när de kommer dundrandes i 180 med en pikebuss, många gånger helt obefogat. Samma sak gäller med dragna batonger. Ta derbyt mellan DIF-AIK för något år sedan då ordningsmakten slog på kvinnor och barn... flback verkar missa att de inte bara är grabbar som råkar ut för polisens eller värdars våld utan även helt oskyldiga besökare!

Jag har gått på fler matcher i Stockholm än dig, jag har varit på fler stormatcher i Stockholm än dig... jag har aldrig upplevt att en piket buss från polisen kört in i 180 i en folkmassa.

Du har uppenbarligen aldrig varit en normal besökare på ett derby eller stormatch i Stockholm, du är troligen runt 20 år... Innan du var född... har jag varit på fler matcher än dig i Stockholm.

Du verkar missa att polisens agerande beror på folk som dig, folk som anser att det är en rättighet att slåss på gator och torg, folk som tycker att huliganer ska lämnas ifred för de röjer ju bara i grusgropar... problemet är att de döper om gator och torg till grusgrop.
Citera
2010-10-10, 01:49
  #9775
Medlem
SvenErlandssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Okej du anser att polisen är det största problemet när det kommer till folk som går på fotboll. Jag förstår.

Box on... box off.

Äntligen har du förstått åtminstone en liten bit av det jag skrev. Bravo, det gick faktiskt snabbare än vad jag trodde.
Citera
2010-10-10, 01:52
  #9776
Medlem
Leksingens avatar
Black army = coola
Citera
2010-10-10, 01:53
  #9777
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenErlandsson
Äntligen har du förstått åtminstone en liten bit av det jag skrev. Bravo, det gick faktiskt snabbare än vad jag trodde.

Betyder bara att du är en sån där tuff grabb som vill slåss för att någon annan håller på det andra laget.

Du vill att polisen backar bort och de "riktiga grabbarna" kan göra upp på stadens gator.

Jo det skulle verkligen främja laget och svensk fotboll.

Polisen förstör ju så otroligt mycket när de ser till att de andra... dvs majoriteten av besökarna, slipper hamna i någon krigszon.

Polisen är verkligen det största hotet under en derbymatch... verkligen.
Citera
2010-10-10, 03:17
  #9778
Medlem
Riekers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Jag har gått på fler matcher i Stockholm än dig, jag har varit på fler stormatcher i Stockholm än dig... jag har aldrig upplevt att en piket buss från polisen kört in i 180 i en folkmassa.

Du har uppenbarligen aldrig varit en normal besökare på ett derby eller stormatch i Stockholm, du är troligen runt 20 år... Innan du var född... har jag varit på fler matcher än dig i Stockholm.

Du verkar missa att polisens agerande beror på folk som dig, folk som anser att det är en rättighet att slåss på gator och torg, folk som tycker att huliganer ska lämnas ifred för de röjer ju bara i grusgropar... problemet är att de döper om gator och torg till grusgrop.


Ha ha, din självglorifiering har inga gränser!

Tänker inte ge mig in i en pajkastning om vem som gått på mest matcher eller vem utav oss som är äldst, gynnar inte direkt tråden. Dock tycker jag det är väldigt konstigt hur du har kunnat missa piket bussar som rakt in i en folkmassa eller rakt mot enskilda individer. Fel av mig, de kör inte 180 de kanske kör 30-50, fortfarande hyffsat fort när kropp går in i skrot. Hur definierar du en normal besökare på ett derby? Hur du definierar en normal besökare öht skulle vara intressant att veta!

Om jag är huligan är du självaste Lars-Åke Lagrell!
Citera
2010-10-10, 04:00
  #9779
Medlem
flback, vad försöker du få sagt med dina otroligt dumma inlägg? Ingen håller med dej.

..det....räcker....nu...
Citera
2010-10-10, 11:50
  #9780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rieker
Ha ha, din självglorifiering har inga gränser!

Tänker inte ge mig in i en pajkastning om vem som gått på mest matcher eller vem utav oss som är äldst, gynnar inte direkt tråden. Dock tycker jag det är väldigt konstigt hur du har kunnat missa piket bussar som rakt in i en folkmassa eller rakt mot enskilda individer. Fel av mig, de kör inte 180 de kanske kör 30-50, fortfarande hyffsat fort när kropp går in i skrot. Hur definierar du en normal besökare på ett derby? Hur du definierar en normal besökare öht skulle vara intressant att veta!

Om jag är huligan är du självaste Lars-Åke Lagrell!

Om det skulle vara så att polisen regelbundet kör in i folkmassor med en hastighet 30-50 km i timmen, då är det ett under att folk inte har dött. Enligt dig händer det här ofta, låt oss säga vartannat derby, låt oss säga 10 år? Hur kommer det sig att det inte finns några som helst rapporter om detta? Att polisen systematiskt (för det är de du säger) försöker köra på folk i höga hastigheter. Är det så att det är ren tur att ingen har dött? Att ingen har blivit totalförlamad? Eller kan det vara så att det inte sker så regelbundet som du vill göra gällande.

En normalbesökare är en person som går till matchen för att titta på fotboll, han eller hon är inte ute efter att förstöra, slåss eller hota andra människor. En person som inte definierar sitt fotbollsälskande efter någon firma. En person som vill ha en trevlig (och ibland ångestladdad- (beroende på lag)) stund. Han eller hon ser ingen nytta i att slå någon annan för sitt lag.

Visst kan personen svära eller skrika under matchen, men det räcker så, det finns ingen anledning till att springa över till motståndarklacken och börja slåss, det finns ingen anledning till att ställa sig med de "tuffa" grabbarna för att hota andra supportrar, det finns ingen anledning till att kasta sten, flaskor eller smällare.

Majoriteten som går på fotboll är normala besökare.

Ställer man sig med idioterna (ja eller "grabbarna") och wannabies, då får man ett helt annat bemötande än om man sig majoriteten går på matchen och sen beger sig till en pub för att diskutera med polarna.

Ovanstående betyder inte att polisen alltid gör rätt, att inga fel begås eller att saker inte kan hända, men för majoriteten som går på matcher är din beskrivning fullständigt främmande.

Mitt självglorifierande? Du menar att jag glorifierar den normala supporten som går på matcher för att se fotboll och inte slåss? Ja vi är värda att glorifieras, det är vi som hjälper våra klubbar, vi som väljer att förändra klubben genom att rösta och inte slåss, hota och förstöra. Ja vi är de riktiga fansen, det är vi som är klubben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in