2010-10-08, 00:32
  #9697
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hultas
Så jag antar att Lasse (mycket ointresserad av sport), 72 som är ute en söndagseftermiddag påväg till Solna Centrum och ska handla lite mat förtjänar att bli rappad av batong. Enligt din logik, jag menar, vem vet om han bär på en bomb och är på väg bort emot DIF-klacken?

Folk som tycker att vissa ska inte ha något värde i ett modernt samhälle, kan det bli mer patetiskt? Seriöst...
Ja, eller om Lasse, som har gått på alla matcher på Råsunda sedan han var mycket ung, hamnar mitt emellan DFG och FB och undrar vad som hände med "Sassa brassa mandelmassa"?

FATTA att de elaka batongerna finns där för en ORSAK och blir en VERKAN...läs på!
Citera
2010-10-08, 00:36
  #9698
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Vrnn
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article427815.ab

Givetvis är det dock grabbarnas fel att polisen slarvade med utredningen.

Flback, det är DU som har den falska sanningen. Har du aldrig varit en resande supporter så har du ingen som helst aning om hur poliser ofta beter sig, mot såväl vanliga supportrar, ultras och grabbar, även om det är helt obefogat. Sanningen är den att poliser ofta tar till mycket mer våld än vad situationen kräver, någonting media ALDRIG tar upp.
JA JA JA....poliser är, ofta, knappast några "änglar" men det är ju NI som ger dem befogenhet att finns på plats och svinga sina batonger!

Samma tröttsamma gnäll om dumma poliser, enögda journalister och korkade SvFF, d v s ni är så sjukt UPA att ingen motsvarighet finns!
Citera
2010-10-08, 00:40
  #9699
Medlem
hultass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Ja, eller om Lasse, som har gått på alla matcher på Råsunda sedan han var mycket ung, hamnar mitt emellan DFG och FB och undrar vad som hände med "Sassa brassa mandelmassa"?

FATTA att de elaka batongerna finns där för en ORSAK och blir en VERKAN...läs på!
Som vanligt bara meningslösa repliker. Ni kan ju inte motivera er mer än att ni tycker att huliganism är fel. Med eran logik skulle det också vara helt ok att kvinnor fick spö runt om i stugorna, för jag menar JAG TYCKER JU DET ÄR OKEJ!!!!!!!
Citera
2010-10-08, 00:55
  #9700
Medlem
Little.Geezers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Skillnaden mellan polisen och FB grabbarna som slog ihjäl Tony är att polisen kommer att utredas, har han eller hon gjort fel då blir han eller hon dömd. Men låt mig gissa, det var även polisen som slog ihjäl Tony?

Angående sekvensen är den för kort för att klargöra vad som hänt innan. Du kan spekulera hur du vill, allt jag säger är att ni bygger upp en falsk sanning om ni kollar på det lilla klippet och sen sätter ihop vad ni tror hände. Angående 20 personer som tränger in 3 poliser, det händer och polisen gör allt för att det inte ska hända. Något att fundera över.

Polisen tog in ett hundratal till förhör men ingen snackade ju. Lätt att utreda då va?

Hade förstått om batongerna gick som propellrar mot huvuden i det läget. Känns det värt att försöka lägga skulderna på firmagrabbar hela tiden?
Citera
2010-10-08, 00:57
  #9701
Medlem
Mr.Vrnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
JA JA JA....poliser är, ofta, knappast några "änglar" men det är ju NI som ger dem befogenhet att finns på plats och svinga sina batonger!

Samma tröttsamma gnäll om dumma poliser, enögda journalister och korkade SvFF, d v s ni är så sjukt UPA att ingen motsvarighet finns!

Inte många som är "änglar" Men ta exemplet med Bajens säkerhetsansvarige som jag tog upp för några sidor sen som ett exempel på att det inte alltid är kravalliknande stämning när poliserna bestämmer sig för att missbruka sin makt, det är väl egentligen det jag försökt få fram i mina senaste inlägg... Man ska absolut inte behöva riskera det bara av att vara på plats.
Citera
2010-10-08, 01:11
  #9702
Medlem
TheHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Little.Geezer
Där man får lära sig att slå på mjuka kroppsdelar. Eller har jag fel?

Ja, eller stora muskelgrupper.

Tyvärr är det däremot fullt möjligt att påstå att man "försökte träffa, men missade" i en rättegång och komma undan med detta. Vad gäller det berörda fallet med en supporter som träffades av slag bakifrån har jag dock ytterst svårt att tro att man kan klara sig med den ursäkten. Men det lär nog inte resultera i några större rättsliga påföljder för polismannen ändå, tyvärr...
__________________
Senast redigerad av TheHawks 2010-10-08 kl. 01:13.
Citera
2010-10-08, 01:47
  #9703
Medlem
ulexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Du menar att domstolar och samhället hela tiden ska bedöma poliser utifrån femsekunders sekvenser? Det fungerar inte riktigt så, utsätts man för stenkastning osv då blir reaktionerna helt andra än om man inte gör det, domstolar och samhället tar hänsyn till detta.

Det jag säger är helt enkelt... du tolkar helt fel.
Klippet är klockrent, bättre bevis går inte att få. Jag måste fråga, när du ser klippet som en enskild isolerad händelse, tycker du det ser ut att vara ett korrekt agerande då?

Förhoppningsvis är dit svar nej på den frågan.

Då kommer följdfrågan, vad kan motivera att slå någon med batong i huvudet bakifrån?

Är det motiverat om någon sa att "polisen är dum"?
Är det motiverat att göra det som hämnd om någon slagit polisen tidigare?
Är det motiverat att göra så för att polisen i fråga ligger i skilsmässa?
Är det motiverat att göra så för att polisen är trött?

Förhoppningsvis svarar du nej på allt detta med, så då måste jag fråga dig, vad kan rimligtvis motivera att attackera någon bakifrån med batong.

I övrigt, vad har jag tolkat fel?
Citera
2010-10-08, 07:49
  #9704
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Vrnn
Inte många som är "änglar" Men ta exemplet med Bajens säkerhetsansvarige som jag tog upp för några sidor sen som ett exempel på att det inte alltid är kravalliknande stämning när poliserna bestämmer sig för att missbruka sin makt, det är väl egentligen det jag försökt få fram i mina senaste inlägg... Man ska absolut inte behöva riskera det bara av att vara på plats.
Jag förnekar inte på något sätt vissa polisers dumhet och våld.
Citera
2010-10-08, 07:54
  #9705
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hultas
Som vanligt bara meningslösa repliker. Ni kan ju inte motivera er mer än att ni tycker att huliganism är fel. Med eran logik skulle det också vara helt ok att kvinnor fick spö runt om i stugorna, för jag menar JAG TYCKER JU DET ÄR OKEJ!!!!!!!
Hahahaha....och det svaret var verkligen tunga argument då menar du? Det fetade ovan känns verkligen logiskt och genomtänkt...underbart!

1. Våld skrämmer, oavsett vad du tror/tycker/vill, "vanligt" folk från arenorna.
2. Det kostar skattepengar som lätt skulle kunna användas till vettigare saker.
3. Klubbarna tappar avsevärda medel och verktyg i sin strävan av bli större.
4. Folk blir skadade!
5. Med medias "hjälp" så tas alla fokus från det som faktiskt pågår på plan.

Vi börjar där för jag är rädd att en bredare argumentation kortsluter din "logik"....
Citera
2010-10-08, 08:08
  #9706
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulex
Klippet är klockrent, bättre bevis går inte att få. Jag måste fråga, när du ser klippet som en enskild isolerad händelse, tycker du det ser ut att vara ett korrekt agerande då?

Förhoppningsvis är dit svar nej på den frågan.

Då kommer följdfrågan, vad kan motivera att slå någon med batong i huvudet bakifrån?

Är det motiverat om någon sa att "polisen är dum"?
Är det motiverat att göra det som hämnd om någon slagit polisen tidigare?
Är det motiverat att göra så för att polisen i fråga ligger i skilsmässa?
Är det motiverat att göra så för att polisen är trött?

Förhoppningsvis svarar du nej på allt detta med, så då måste jag fråga dig, vad kan rimligtvis motivera att attackera någon bakifrån med batong.

I övrigt, vad har jag tolkat fel?
Absolut ingenting friar denna polis från ansvar och felaktigt handlande men så vadå? Rentvår det hela "scenen" och ger grabbarna fribrev att löpa fritt eller hur menar du?

Det många av oss Svenssons försöker peka på är den skadades egna ansvar som befinner sig i närheten av en galen polis liksom och jag hoppas, som sagt, att han överlever och klarar sig från framtida men. Vi/jag är nog mer måna om en medmänniskas liv och leverna än någon annan grabb här inne som, kanske, minuten innan försöker skicka ner honom i asfalten.
Citera
2010-10-08, 10:10
  #9707
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av bosven
en polis i tjänst och i utryckning får köra mot rött men ansvarar för alla skador även..Men slå med batong får dom inte hur som helst och avlyssna kan inte en vanlig simpel polis besluta..

Inför högskola för polisen.Att bli polis krävs knappt nått i huvudet utom hämnden från uppväxt eller dåliga tillvara hemma..



bosven, väntar på svar gällande vilken bakgrund / mentalitet en bra så kallad huligan skall besitta enligt din mening.

Eller är det så att du är "Mycket snack och lite verkstad"?
Citera
2010-10-08, 10:46
  #9708
Medlem
ulexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Absolut ingenting friar denna polis från ansvar och felaktigt handlande men så vadå? Rentvår det hela "scenen" och ger grabbarna fribrev att löpa fritt eller hur menar du?
Förslagsvis läser du inlägget jag citerar så framgår det nog "hur jag menar", flback har maniskt upprepat att vi vet inte vad som hände innan. Och min poäng, om du inte begrep den är att det spelar ingen roll vad som hänt tidigare under dagen

Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Det många av oss Svenssons försöker peka på är den skadades egna ansvar som befinner sig i närheten av en galen polis liksom och jag hoppas, som sagt, att han överlever och klarar sig från framtida men. Vi/jag är nog mer måna om en medmänniskas liv och leverna än någon annan grabb här inne som, kanske, minuten innan försöker skicka ner honom i asfalten.
Så jag som medborgare i landet Sveriga, ska räkna med att polisen inte följer de regler de är ålagda att följa? Det är mitt ansvar att undvika galna poliser. Tycker du även att våldtagna tjejer har ett vist ansvar att undvika våldtäktsmän?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in