2010-10-08, 12:18
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulex
Förslagsvis läser du inlägget jag citerar så framgår det nog "hur jag menar", flback har maniskt upprepat att vi vet inte vad som hände innan. Och min poäng, om du inte begrep den är att det spelar ingen roll vad som hänt tidigare under dagen
OK, men det får du ta med flback...jag följde en annan linje om du nu missade det.

Citat:
Så jag som medborgare i landet Sveriga, ska räkna med att polisen inte följer de regler de är ålagda att följa? Det är mitt ansvar att undvika galna poliser. Tycker du även att våldtagna tjejer har ett vist ansvar att undvika våldtäktsmän?
Nu får ni sluta med sunkiga paralleller och att lägga ord i min mun...försök vara sakliga!

Ja, om man inte vill få en batong i bakhuvudet så är man ju helt säker om man inte boxas, bråkar eller befinner sig på fel platser. Procentuellt sett så lyckas cirka 99% av övrig publik med det.

Och ÅTERIGEN, det spelar ingen roll vad som hände innan....en sån polis ska spärras in...där är vi överens! OK så?
Citera
2010-10-08, 13:35
Medlem
KillerMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Skillnaden mellan polisen och FB grabbarna som slog ihjäl Tony är att polisen kommer att utredas, har han eller hon gjort fel då blir han eller hon dömd. Men låt mig gissa, det var även polisen som slog ihjäl Tony?

Angående sekvensen är den för kort för att klargöra vad som hänt innan. Du kan spekulera hur du vill, allt jag säger är att ni bygger upp en falsk sanning om ni kollar på det lilla klippet och sen sätter ihop vad ni tror hände. Angående 20 personer som tränger in 3 poliser, det händer och polisen gör allt för att det inte ska hända. Något att fundera över.

Du går ju för fan inte ens att diskutera med. Du har ju redan bestämt dig för en sak och kan absolut inte ta in vad någon annan skriver till dig. Trodde det här var ett diskussionsforum mellan människor, men tydligen är det ett diskussionsforum där man får prata med en vägg.

Har du sett någon här skriva att det var okej av FB grabbarna att slå ihjäl Deogan? Skulle inte tro det, folk tycker det är lika mycket att gå över gränsen som när en snut slår in pannbenet på än med sina batonger. Ingen ska behöva att dö för att man gillar att boxas, men boxas man ska man också räkna med att åka på stryk av poliser och/eller grabbar. Men fan inte att dö, förutom i din värld. I din värld skulle det vara dödsstraff på alla i samhället som inte följer lagarna till punkt och pricka!
Citera
2010-10-08, 14:10
Medlem
Shonnens avatar
[quote=Little.Geezer]Det där är inte mänskligt. Det kommer en snut i full kareta och sparkar en kille som ligger i skallen. Men där i Ukraina eller Ryssland eller vad det är, så tvingar snuten uteliggare att öppna käften för att poliserna är pissnödiga.

Sen undrar jag, hur ofta ser det ut sådär på en arena i Sverige? Med huliganerna alltså. Står 20 pers och hetsar och vevar mot poliser. Händer inte särskilt ofta. Man får ju vara lite relativ också...

Kan behövas här i Sverige me..Riktig supporterpolis som mjukar upp gossarna lite då o då..
Citera
2010-10-08, 14:40
Medlem
Mr.Vrnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Jag förnekar inte på något sätt vissa polisers dumhet och våld.

Bra Är väl inte precis du som är den som är motståndaren i frågan...
Citera
2010-10-08, 15:51
Medlem
hultass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Hahahaha....och det svaret var verkligen tunga argument då menar du? Det fetade ovan känns verkligen logiskt och genomtänkt...underbart!

1. Våld skrämmer, oavsett vad du tror/tycker/vill, "vanligt" folk från arenorna.
2. Det kostar skattepengar som lätt skulle kunna användas till vettigare saker.
3. Klubbarna tappar avsevärda medel och verktyg i sin strävan av bli större.
4. Folk blir skadade!
5. Med medias "hjälp" så tas alla fokus från det som faktiskt pågår på plan.

Vi börjar där för jag är rädd att en bredare argumentation kortsluter din "logik"....
Ok, och det tycker du är fel, jag förstår. Men det är inte det jag frågar om, ta ett par djupa andetag och kom igen.
Citera
2010-10-08, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillerMonkey
Du går ju för fan inte ens att diskutera med. Du har ju redan bestämt dig för en sak och kan absolut inte ta in vad någon annan skriver till dig. Trodde det här var ett diskussionsforum mellan människor, men tydligen är det ett diskussionsforum där man får prata med en vägg.

Har du sett någon här skriva att det var okej av FB grabbarna att slå ihjäl Deogan? Skulle inte tro det, folk tycker det är lika mycket att gå över gränsen som när en snut slår in pannbenet på än med sina batonger. Ingen ska behöva att dö för att man gillar att boxas, men boxas man ska man också räkna med att åka på stryk av poliser och/eller grabbar. Men fan inte att dö, förutom i din värld. I din värld skulle det vara dödsstraff på alla i samhället som inte följer lagarna till punkt och pricka!

Så fort man pekar ut scenens egna ansvar både som gruppering och enskild personer då dyker det upp, "det går inte att diskutera med dig för du har redan bestämt dig".

Uppenbarligen är det okej för scenen att de slog ihjäl en grabb, för jag har inte sett någon här fördöma det. Är du villig att bli först? Hur anser du att de huliganerna ska straffas? Är du villig att hjälpa polisen att hitta de skyldiga om du har någon vetskap om vilka det var?

Ni gnäller något kopiöst på enskilda misstag som görs av polisen men själva anser ni att det är helt okej att oskyldiga hamnar i kläm. Eller hur ska man annars tolka dina ord och handlingar?

Att du sen vill få fram att boxas är någon jävla hobby som är inte ska störas av statsmakten visar hur jävla korkad du är. Du tycker det är okej att oskyldiga hamnar i kläm, "det är lite olyckligt" (som de flesta brukar skriva här), du anser att det är otroligt upprörande att poliser begår misstag... men att hela din vidriga hobby går ut på att bryta mot lagen, det bekymrar dig inte.

Seriöst låter ni som pundarna, "öööö men asså va jag måste bryta mig in här för att ha råd till tjack... ööö... och så blir man haffad... ööö för vadå... jag skulle ju bara stjäla...".

Den dan du lyckas komma med ett vettigt argument då kan jag kanske ändra mig, men hitintills har du inte kommit med något nytt, varför ska jag ändra mig för gammal huligan-retorik?
Citera
2010-10-08, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hultas
Så jag antar att Lasse (mycket ointresserad av sport), 72 som är ute en söndagseftermiddag påväg till Solna Centrum och ska handla lite mat förtjänar att bli rappad av batong. Enligt din logik, jag menar, vem vet om han bär på en bomb och är på väg bort emot DIF-klacken?

Folk som tycker att vissa ska inte ha något värde i ett modernt samhälle, kan det bli mer patetiskt? Seriöst...

Om Lasse på vägen till Solna Centrum ställer sig i någon huliganpöbel som ska spöa poliser, då har jag förståelse om han råkar illa ut.

Om jag ställer mig i ett gäng som ska boxas, men inte har en tanke på att slåss, får jag då skylla mig själv när den andra gruppen sätter igång?

Lite skillnad från att gå till affären, du får sätta in saker i sitt sammanhang.
Citera
2010-10-08, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulex
Klippet är klockrent, bättre bevis går inte att få. Jag måste fråga, när du ser klippet som en enskild isolerad händelse, tycker du det ser ut att vara ett korrekt agerande då?

Förhoppningsvis är dit svar nej på den frågan.

Då kommer följdfrågan, vad kan motivera att slå någon med batong i huvudet bakifrån?

Är det motiverat om någon sa att "polisen är dum"?
Är det motiverat att göra det som hämnd om någon slagit polisen tidigare?
Är det motiverat att göra så för att polisen i fråga ligger i skilsmässa?
Är det motiverat att göra så för att polisen är trött?

Förhoppningsvis svarar du nej på allt detta med, så då måste jag fråga dig, vad kan rimligtvis motivera att attackera någon bakifrån med batong.

I övrigt, vad har jag tolkat fel?

När saker bedöms i en domstol, då utgår man ytterst sällan från fem-sekunders sekvenser.

Nu vill du sedan ha en förklaring ifrån mig varför någon jag inte känner, från en sekvens som jag påpekar inte visar allt... du ser inget fel med de?

Det jag sa var att den lilla sekvensen behöver inte visa hela sanningen, vad hände innan? Hade polisen redan haft en konfrontation med de han attackerade... osv. Enligt dig har polisen precis gått på sitt skift, tagit fram batongen och det första han gör är det som visas i filmen. (Om jag ska använda din logik.)
Citera
2010-10-08, 16:09
Medlem
KillerMonkeys avatar
Citat:
Så fort man pekar ut scenens egna ansvar både som gruppering och enskild personer då dyker det upp, "det går inte att diskutera med dig för du har redan bestämt dig".

Uppenbarligen är det okej för scenen att de slog ihjäl en grabb, för jag har inte sett någon här fördöma det. Är du villig att bli först? Hur anser du att de huliganerna ska straffas? Är du villig att hjälpa polisen att hitta de skyldiga om du har någon vetskap om vilka det var?

Ni gnäller något kopiöst på enskilda misstag som görs av polisen men själva anser ni att det är helt okej att oskyldiga hamnar i kläm. Eller hur ska man annars tolka dina ord och handlingar?

Att du sen vill få fram att boxas är någon jävla hobby som är inte ska störas av statsmakten visar hur jävla korkad du är. Du tycker det är okej att oskyldiga hamnar i kläm, "det är lite olyckligt" (som de flesta brukar skriva här), du anser att det är otroligt upprörande att poliser begår misstag... men att hela din vidriga hobby går ut på att bryta mot lagen, det bekymrar dig inte.

Seriöst låter ni som pundarna, "öööö men asså va jag måste bryta mig in här för att ha råd till tjack... ööö... och så blir man haffad... ööö för vadå... jag skulle ju bara stjäla...".

Den dan du lyckas komma med ett vettigt argument då kan jag kanske ändra mig, men hitintills har du inte kommit med något nytt, varför ska jag ändra mig för gammal huligan-retorik?

Men för fan, det är klart att det inte är okej att använda så mycket våld vid en samling så att en person avlider. Lika lite som att det är okej att en snut gör det. Det har jag ju sagt flera gånger nu.

Hur de ska straffas är inte min sak att avgöra utan en domstols. Har inga kommentarer i övrigt då jag inte gick in i denna tråd för att diskutera vad man tycker om huliganers existens berättigande utan för att folk eventuellt hyllar en mördare till polis.
Citera
2010-10-08, 16:28
Medlem
Little.Geezers avatar
Citat:
När saker bedöms i en domstol, då utgår man ytterst sällan från fem-sekunders sekvenser.

Nu vill du sedan ha en förklaring ifrån mig varför någon jag inte känner, från en sekvens som jag påpekar inte visar allt... du ser inget fel med de?

Det jag sa var att den lilla sekvensen behöver inte visa hela sanningen, vad hände innan? Hade polisen redan haft en konfrontation med de han attackerade... osv. Enligt dig har polisen precis gått på sitt skift, tagit fram batongen och det första han gör är det som visas i filmen. (Om jag ska använda din logik.)

Vad motbevisar din sista mening?

Allvarligt, kom igen nu. Sluta blunda för det en blind kunnat se.
Citera
2010-10-08, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Little.Geezer
Vad motbevisar din sista mening?

Allvarligt, kom igen nu. Sluta blunda för det en blind kunnat se.

Motbevisar ingenting, jag har redan sagt att vi inte ser allt genom en liten sekvens, du vill göra det till hela sanningen.

Det är du som har skapat dig en sanning på ett litet klipp.

Ska jag dra fram lite småklipp från de hemliga fighterna från filmerna som är så svåra att hitta och sätta ihop totalsanningar på hur scenen funkar? Öppnar du ögonen då?
Citera
2010-10-08, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillerMonkey
Men för fan, det är klart att det inte är okej att använda så mycket våld vid en samling så att en person avlider. Lika lite som att det är okej att en snut gör det. Det har jag ju sagt flera gånger nu.

Hur de ska straffas är inte min sak att avgöra utan en domstols. Har inga kommentarer i övrigt då jag inte gick in i denna tråd för att diskutera vad man tycker om huliganers existens berättigande utan för att folk eventuellt hyllar en mördare till polis.

Du har väl aldrig fördömt de gnagare som dödade Tony. Eller har du gjort det i den här tråden? Du säger att det inte är okej... är de allt?

Eventuell mördare? Den dan han dör då kan du kalla polisen för eventuell mördare.

Allt du vill göra i tråden är att gnälla över att polisen använder våld mot folk som gång på gång har visat sig farliga mot polisen. Samtidigt som du vill bortse från "scenens" eller enskilda grabbars egna ansvar. Allt ligger hos polisen och samhället medan ni ska få härja precis som ni vill.

Väx upp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in