Citat:
Ursprungligen postat av KillerMonkey
Du går ju för fan inte ens att diskutera med. Du har ju redan bestämt dig för en sak och kan absolut inte ta in vad någon annan skriver till dig. Trodde det här var ett diskussionsforum mellan människor, men tydligen är det ett diskussionsforum där man får prata med en vägg.
Har du sett någon här skriva att det var okej av FB grabbarna att slå ihjäl Deogan? Skulle inte tro det, folk tycker det är lika mycket att gå över gränsen som när en snut slår in pannbenet på än med sina batonger. Ingen ska behöva att dö för att man gillar att boxas, men boxas man ska man också räkna med att åka på stryk av poliser och/eller grabbar. Men fan inte att dö, förutom i din värld. I din värld skulle det vara dödsstraff på alla i samhället som inte följer lagarna till punkt och pricka!
Så fort man pekar ut scenens egna ansvar både som gruppering och enskild personer då dyker det upp, "det går inte att diskutera med dig för du har redan bestämt dig".
Uppenbarligen är det okej för scenen att de slog ihjäl en grabb, för jag har inte sett någon här fördöma det. Är du villig att bli först? Hur anser du att de huliganerna ska straffas? Är du villig att hjälpa polisen att hitta de skyldiga om du har någon vetskap om vilka det var?
Ni gnäller något kopiöst på enskilda misstag som görs av polisen men själva anser ni att det är helt okej att oskyldiga hamnar i kläm. Eller hur ska man annars tolka dina ord och handlingar?
Att du sen vill få fram att boxas är någon jävla hobby som är inte ska störas av statsmakten visar hur jävla korkad du är. Du tycker det är okej att oskyldiga hamnar i kläm, "det är lite olyckligt" (som de flesta brukar skriva här), du anser att det är otroligt upprörande att poliser begår misstag... men att hela din vidriga hobby går ut på att bryta mot lagen, det bekymrar dig inte.
Seriöst låter ni som pundarna, "öööö men asså va jag måste bryta mig in här för att ha råd till tjack... ööö... och så blir man haffad... ööö för vadå... jag skulle ju bara stjäla...".
Den dan du lyckas komma med ett vettigt argument då kan jag kanske ändra mig, men hitintills har du inte kommit med något nytt, varför ska jag ändra mig för gammal huligan-retorik?