Ajax ville köra med IFK för de trodde att göteborganrna var flera hundra, när de sedan insåg att de bara var ett 80 tal så sades det först att det skulle köras 60-60 utan vapen.
Ungefär 150 Ajax stormar sedan en pub med ett 30 tal IFK`are på med stenar, flaskor och smällare, det hela var tydligen över på nån minut, ingen Ajax ville stanna kvar och slåss
Ajax är ett gäng töntar som
inte skulle vara bland de stora i Sverige.
Så säger mina källor.