2010-01-18, 23:17
  #6913
Medlem
"Firma 300" är för övrigt namngiven efter hur många pizzor de klarade av att baka under en regnig dag i borås.
Citera
2010-01-18, 23:23
  #6914
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thefirm
"Firma 300" är för övrigt namngiven efter hur många pizzor de klarade av att baka under en regnig dag i borås.

Och den genomsnittliga summan på antal kusiner per skalle.
Citera
2010-01-19, 00:51
  #6915
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garybusey
Ingen i TR skulle skryta om att dom var TR.
Ni mötte nån random kicker.

Knappast så att dom skröt.
Dom hörde att vi snackade om elanga-ryktet till TFF, dom frågade om vi var TFFare, efter ett tids "gott snack" så undra dom om vi kände dom som påstår sig ha en TFF firma, vi vet vem det är och att han inte är seriös så vi sa som det var. Samtidigt så undrade vi såklart varför dom ville veta det och då kom det fram att en av dom var en av frontfigurerna i tr. Vi skrattade, han blev lite småsur och bjöd ut oss, resten är historia!

Länge leve TFF!
Citera
2010-01-19, 13:19
  #6916
Medlem
Sverigescenen.com - scenen år för år bjuder på roande läsning men hur pass opartiska är dom i sina recensioner?
Citera
2010-01-19, 16:01
  #6917
Medlem
Tandkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Stranger
Sverigescenen.com - scenen år för år bjuder på roande läsning men hur pass opartiska är dom i sina recensioner?
Självklart är den vinklad, alla ligor skriver väl utifrån sin egen uppfattning om sanningen.

I sthlms derbyn eller stora matcher där AIK är inblandade så tonar de alltid ner egna förluster och förstorar egna segrar. Ibland skriver de ut medvetna eller omedvetna lögner om egna framgångar, med omedvetna menar jag att de sällan dubbelkollar info som kommer från 1 person ur egna leden.

I sthlms derbyn mellan DIF-Bajen skriver de oftare upp DIF eftersom att de har fler "vänner" i DFG än i KGB och därför får mer info från DIF hållet.

I övriga landet vet jag inte hur noga de samlar sin info, men troligtvis är info om bråk på landsorten mer sanningsenlig än den som händer i sthlm. Kanske oxå för att de mindre ligorna gärna skriver ner minsta detalj på forumet så fort det händer något.

I övrigt så finns det väl poänger i att ljuga eller skriva som man vill, syftet kan vara mer än ett. De som vet de vet, det brukar räcka. Det finns nog inte många tunga killar som bryr sig om vad som står på nätet om man själv var där och upplevde händelsen. Sverigescenen.com (forumet borträknat) vänder sig i första hand till personer som själva inte är fotbollsligister.
Citera
2010-01-19, 16:49
  #6918
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Stranger
Sverigescenen.com - scenen år för år bjuder på roande läsning men hur pass opartiska är dom i sina recensioner?

Dom är så partiska man någonsin kan vara. Det säger väl det mesta om sagoscenen.
Citera
2010-01-20, 19:10
  #6919
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandkoll
Självklart är den vinklad, alla ligor skriver väl utifrån sin egen uppfattning om sanningen.

I sthlms derbyn eller stora matcher där AIK är inblandade så tonar de alltid ner egna förluster och förstorar egna segrar. Ibland skriver de ut medvetna eller omedvetna lögner om egna framgångar, med omedvetna menar jag att de sällan dubbelkollar info som kommer från 1 person ur egna leden.

I sthlms derbyn mellan DIF-Bajen skriver de oftare upp DIF eftersom att de har fler "vänner" i DFG än i KGB och därför får mer info från DIF hållet.

I övriga landet vet jag inte hur noga de samlar sin info, men troligtvis är info om bråk på landsorten mer sanningsenlig än den som händer i sthlm. Kanske oxå för att de mindre ligorna gärna skriver ner minsta detalj på forumet så fort det händer något.

I övrigt så finns det väl poänger i att ljuga eller skriva som man vill, syftet kan vara mer än ett. De som vet de vet, det brukar räcka. Det finns nog inte många tunga killar som bryr sig om vad som står på nätet om man själv var där och upplevde händelsen. Sverigescenen.com (forumet borträknat) vänder sig i första hand till personer som själva inte är fotbollsligister.
Detta leder också ofta till ren smutskastning av bajen och även om det inte brakat loss mellan AIK-bajen under derby är det alltid bajarnas fel och aikarna är odödliga supermänniskor. Vinklat? svar ja.
Men det är så det är, dom flesta (alla) framhäver sig själva i första hand och kastar skit på dom dom gillar minst i andra hand..
Citera
2010-01-20, 19:13
  #6920
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuskandeTaliban
Firman 300. http://Dimitroo.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1238882401&id=35135890 6 . Top boysen på tredje bild right?
Haha, en jävla massa miffon.
Citera
2010-01-21, 10:13
  #6921
Medlem
SvenErlandssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Dom är så partiska man någonsin kan vara. Det säger väl det mesta om sagoscenen.

Men trots detta så finner du det så pass intressant att du måste läsa där
Citera
2010-01-21, 11:40
  #6922
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenErlandsson
Men trots detta så finner du det så pass intressant att du måste läsa där

Han måste väl läsa nån gång för att kunna anse att dem vinklar och är partiska?
Citera
2010-01-22, 06:02
  #6923
Bannlyst
"att Djurgårdens mindre grabbar (DMG) i lördags "drabbade" samman med Linköping HC:s hockeyligister(!) i ett förbestämt möte i Aspudden i södra Stockholm. 25 Dif:are gick till attack mot lika många LHC som dock lämnade platsen springande innan Stockholmarna hann fram. Många vill tydligen in på scenen, vad kommer härnäst? Falkenbergs skogshuggare bokar möte med Bodens tjuvskyttsgrabbar... "






Citera
2010-01-22, 08:47
  #6924
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av steelers1
"att Djurgårdens mindre grabbar (DMG) i lördags "drabbade" samman med Linköping HC:s hockeyligister(!) i ett förbestämt möte i Aspudden i södra Stockholm. 25 Dif:are gick till attack mot lika många LHC som dock lämnade platsen springande innan Stockholmarna hann fram. Många vill tydligen in på scenen, vad kommer härnäst? Falkenbergs skogshuggare bokar möte med Bodens tjuvskyttsgrabbar... "









Tydligen ett gäng med småttingar från Degerfors som kallar sig för Ultra Rosso Bianco. Jag har för mig att de kallar sig så. (Stor risk för inavel)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in