2008-01-18, 16:31
  #913
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ViceSquad
Jag har några frågor;
Hur gamla är ni? tillhör ni gamla ligans huliganer eller nya?

Varför är alla casuals? försvinner inte lite av hela ideén när alla i gänget ser likadana ut och kan lätt pekas ut av polisen.

Vilken sorts musik dominerar era led?

mvh
Vice


jag är 18. tillhör den allra äldsta sortens huliganer.
jag är casual för att vara annorlunda. näe, jag vill bli utpekad av snuten.

vi lyssnar mest på kylie.
Citera
2008-01-18, 19:27
  #914
Medlem
sfc, har du inget vettigt att säga kan du lika gärna hålla käften.

ViceSquad: "Casualkläderna" bärs ju självklart för att folk tycker modet är snyggt. Enligt mig den absolut snyggaste klädstilen. Visst ser man folk med hemska kombinationer som innefattar falska rutiga kepsar och slitna sneakers som har ett par år på nacken, men kombineras det rätt är det sjukt snyggt.

Du kan idag ha på dig vad som helst, snuten vet vilka ligisterna är och har bra koll på dem.
För övrigt stör mig lite på att huliganer idag är synonymt med casuals. Finns många grabbar som inte är intresserade av kläder och framförallt inte intresserade av att lägga 2k på en sweatshirt med en tygpatch på.

mvh
Citera
2008-01-18, 22:11
  #915
Medlem
Några frågor som jag skulle vilja ha svar på!

Hur tror ni firmor skulle stått sig i en fajt mot MC gäng i en ren fajt? inga tillhyggen osv.

Tror ni respekten bland firmor är stor för Mc gäng? inte för att dom sysslar med samma saker, har säkert inget å göra med varandra, men om t.ex en en liten grupp gängmedlemar (för ett sort gäng) och en grupp fotbollhuliganer (för en stor firma) skulle börja tjafsa med varandra på en pub? vilka tror ni skulle vänt på klacken och gått där ifrån?
Citera
2008-01-18, 23:00
  #916
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juvelenn
Några frågor som jag skulle vilja ha svar på!

Hur tror ni firmor skulle stått sig i en fajt mot MC gäng i en ren fajt? inga tillhyggen osv.

Tror ni respekten bland firmor är stor för Mc gäng? inte för att dom sysslar med samma saker, har säkert inget å göra med varandra, men om t.ex en en liten grupp gängmedlemar (för ett sort gäng) och en grupp fotbollhuliganer (för en stor firma) skulle börja tjafsa med varandra på en pub? vilka tror ni skulle vänt på klacken och gått där ifrån?
Min teori är att huliganerna hade vunnit lätt. De är mer vana vid stora slagsmål och dessutom mer vältränade. Men därefter hade dom väl fått en massa brevbomber o skit. Så i långa loppet hade nog moppekillarna vunnit.
Citera
2008-01-18, 23:15
  #917
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juvelenn
Några frågor som jag skulle vilja ha svar på!

Hur tror ni firmor skulle stått sig i en fajt mot MC gäng i en ren fajt? inga tillhyggen osv.

Tror ni respekten bland firmor är stor för Mc gäng? inte för att dom sysslar med samma saker, har säkert inget å göra med varandra, men om t.ex en en liten grupp gängmedlemar (för ett sort gäng) och en grupp fotbollhuliganer (för en stor firma) skulle börja tjafsa med varandra på en pub? vilka tror ni skulle vänt på klacken och gått där ifrån?

Bråkar man med en stark cykelklubb riskerar du ju repressalier som ingen vill råka ut för. Att bara nita något gammal fetto på krogen klarar vem väl som helst som är vältränad, men vem som helst förstår att man inte oftast inte bråkar med cykelklubb och mår bra efteråt, på ett sätt eller annat.
Citera
2008-01-19, 13:17
  #918
Medlem
ViceSquads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Ving
Min teori är att huliganerna hade vunnit lätt. De är mer vana vid stora slagsmål och dessutom mer vältränade. Men därefter hade dom väl fått en massa brevbomber o skit. Så i långa loppet hade nog moppekillarna vunnit.

Tror det beror på vilka huliganer, den äldre ligan från 80-90talet är nog mer att bita i än de yngre idag.
Citera
2008-01-19, 13:24
  #919
Medlem
ViceSquads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Monkey
sfc, har du inget vettigt att säga kan du lika gärna hålla käften.

ViceSquad: "Casualkläderna" bärs ju självklart för att folk tycker modet är snyggt. Enligt mig den absolut snyggaste klädstilen. Visst ser man folk med hemska kombinationer som innefattar falska rutiga kepsar och slitna sneakers som har ett par år på nacken, men kombineras det rätt är det sjukt snyggt.

Du kan idag ha på dig vad som helst, snuten vet vilka ligisterna är och har bra koll på dem.
För övrigt stör mig lite på att huliganer idag är synonymt med casuals. Finns många grabbar som inte är intresserade av kläder och framförallt inte intresserade av att lägga 2k på en sweatshirt med en tygpatch på.

mvh

Okey tack för svaret, jag kan gilla casual modet om man klär sig rätt i det, eftersom rent klädmässigt så är casualkulturen inte långt från mig egen alla gånger, men det har ju blivit lite av mainstream att se casual ut, tycker varannan svensson unge ser ut som någon ur fotbollfactory.

Måste säga att jag har ändrat min syn på casualkulturen, hade en riktigt dåligbild av den för kanske ca ett år sen, hamnade i bråk vid några tillfällen och packet som skröt så fint om vilka man inte skulla tjafsa med hit och dit sprang snabbare än blixten och lämnade sina vänner i sticket, men träffade några på krogen för ett tag sen som det verkade vara vett i.

En fråga till:
Vad tycker ni om de som bråkar under matcher som får sitt egna lag att förlora poäng och får skadestånd?
Citera
2008-01-19, 16:43
  #920
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViceSquad
Okey tack för svaret, jag kan gilla casual modet om man klär sig rätt i det, eftersom rent klädmässigt så är casualkulturen inte långt från mig egen alla gånger, men det har ju blivit lite av mainstream att se casual ut, tycker varannan svensson unge ser ut som någon ur fotbollfactory.

Ja, tyvärr är det väldigt mainstream, en trend som vi insatta självklart hoppas snart går över. Förr kunde man direkt se vilka som vad grabbar, nu finns det en massa som är dressade från topp till tå
Men vad ska man göra? Man kan inte gå runt och slå ner varenda en som klär sig i märkeskläder.


Citat:
Ursprungligen postat av ViceSquad
Måste säga att jag har ändrat min syn på casualkulturen, hade en riktigt dåligbild av den för kanske ca ett år sen, hamnade i bråk vid några tillfällen och packet som skröt så fint om vilka man inte skulla tjafsa med hit och dit sprang snabbare än blixten och lämnade sina vänner i sticket, men träffade några på krogen för ett tag sen som det verkade vara vett i.
Jo, rötägg finns överallt men de flesta av oss är väl vanliga reko grabbar.

Citat:
Ursprungligen postat av ViceSquad
Vad tycker ni om de som bråkar under matcher som får sitt egna lag att förlora poäng och får skadestånd?
Personligen så gillar jag stök och bök på matcherna.
Undviker dock och stoppar folk som gör det. Varför?
Fotbollen är det som är viktigast för mig och poängavdrag är alltid surt. Att bli avstängd i en säsong eller mer skulle inte heller vara så kul.

OffTopic: Någon som vet ifall modsen kan ändra ens användarnamn? Kanske admin?

mvh
Citera
2008-01-19, 16:51
  #921
Medlem
Rocky69s avatar
Vilken firma är Petter med i?
Såg att han hade en rock från SI på P3 guld i går. Då måste han ju vara en firmakille. Ingen annan bär ju dessa kläder enligt några förvirrade fetton från Sverigescenens innersta krets.
Citera
2008-01-19, 20:17
  #922
Medlem
Vilka är det som fightas i bagarmossen just nu???

Söder...låter som KGB...
Citera
2008-01-19, 20:22
  #923
Bannlyst
nja, bbs o bb folket o lite äldre var de som gjorde upp, gnagarna var många fler och tog hem fajten tydligen
Citera
2008-01-20, 00:24
  #924
Medlem
Cineastens avatar
Vilka jävla muppar de är. Kan de inte sticka ut i Nackareservatet och slå ihjäl varandra istället så att vi andra slipper se dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in