2009-09-22, 16:08
  #5713
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Det kan vara bättre om du har mer space mellan aggressionerna.
Det kan vara bättre ifall du skulle vilja diskutera ämnet, då detta är ditt rätta element eftersom du inte kan stå för dina ord i verkliga livet
Citera
2009-09-22, 16:51
  #5714
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Du ska enbart hålla käften som har Liverpool som lag. Snacka om att välja på måfå, vilket själv mål din tv-supporter.

Och du är West Ham? Ungefär lika udda som att vara hammarbyare i Sverige...
Citera
2009-09-22, 16:53
  #5715
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Och du är West Ham? Ungefär lika udda som att vara hammarbyare i Sverige...
Eeeh va? Syftar du på mitt nick så är det icke fallet
Citera
2009-09-22, 18:52
  #5716
Medlem
De Miros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pikebum
Det kvittras om att DFG har fått en gren som kallas DAB - djurgårdens arga/aggressiva bröder nånting,,
Någon som hört något?

Hörde något liknande nyligen och att det skulle vara någon fraktion som vill slåss med diverse vapen och tillhyggen, men som sagt kan bara vara rent skitsnack.
Citera
2009-09-22, 19:55
  #5717
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toomasoo
Nä, istället ska du vara en riktigt falsk jävel. Du är en riktig rövslickare, går ner på knä när du ser dessa casuals och så fort du kommer hem måste du gå in på diverse forum och skriva vilka töntar dom är osv.
Det är exakt såna människor som du ingen gillar, snackar skit bakom ryggen, en riktig Svensson mentalitet.
Faktum är att du inte står för din åsikt, du är helt anonym här och fastän du verkar se/träffa huliganer vid flera tillfällen så väljer du fortfarande att framföra dina åsikter som en anonym användare på flashback och inte direkt till personerna i fråga. Sen att du fått en jävla psykopat bild av huliganer, att dom slår på allt och alla dom ser oavsett vad det gäller är ju bara ren humor, visar mer hur idiotisk du är.


Stor i orden liten på jorden, jadå!

Du snackar förövrigt om saker du inte har en jävla aning om, jag fattar inte ens vad du gör i denna tråd. I över ett år har du skrivit dina meninglösa inlägg med ren påhittig fakta och du har fortfarande inte uppnåt något, eller jo, du har blivit mindre omtyckt på ett forum (om det är av någon betydelse). Kanske det var hela poäng med det?

För övrigt, vad har du för kopplingar till liverpool då? Såg du dom vinna champions leauge eller något så du var tvungen att heja på dom?? MENTALT hahaha

Du menar att man till varje pris alltid ska säga exakt vad man tycker även om detta skulle resultera i stryk? Är inte de definitionen på idiot?

Det är alltid samma snack från "grabbar" och annat pack, man är en feg jävel om man inte alltid framför sina åsikter till kriminella grupper eller organisationer.

Jag anser att "grabbar" är det som verkligen definierar feghet, ni rör er i grupp och vågar inte ta något eget ansvar, ser man till hur en del försvarar sig i tråden då ser man hur ni gömmer er i gruppen, "han gjorde fel men det står bara för han", "jag har inget ansvar för hur andra inom samma grupp beter sig" osv osv. Vill se hur gärna ni skulle hetsa om ni själva åkte på en bortamatch, du vet när du inte har polarna runt hörnet. Du skulle inte säga ett jävla pip utan kolla på matchen och sen åka hem. Gör detta dig till en feg jävel?

Träffar jag på en "grabb" på puben kan jag mycket väl sätta mig ner och föra fram mina åsikter, på samma sätt som jag suttit ner med mc grabbar mfl, men det finns inte en chans att jag går fram till en grupp på ett derby för att de minsann "skall få höra sanningen".

Sen är det kul att du kör med det fina motargumentet "du vet inte vad du snackar om", vet att det är lite svårt men försök att peka på vad som är fel i ett argument.
Citera
2009-09-22, 20:11
  #5718
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Du menar att man till varje pris alltid ska säga exakt vad man tycker även om detta skulle resultera i stryk? Är inte de definitionen på idiot?

Det är alltid samma snack från "grabbar" och annat pack, man är en feg jävel om man inte alltid framför sina åsikter till kriminella grupper eller organisationer.

Jag anser att "grabbar" är det som verkligen definierar feghet, ni rör er i grupp och vågar inte ta något eget ansvar, ser man till hur en del försvarar sig i tråden då ser man hur ni gömmer er i gruppen, "han gjorde fel men det står bara för han", "jag har inget ansvar för hur andra inom samma grupp beter sig" osv osv. Vill se hur gärna ni skulle hetsa om ni själva åkte på en bortamatch, du vet när du inte har polarna runt hörnet. Du skulle inte säga ett jävla pip utan kolla på matchen och sen åka hem. Gör detta dig till en feg jävel?

Träffar jag på en "grabb" på puben kan jag mycket väl sätta mig ner och föra fram mina åsikter, på samma sätt som jag suttit ner med mc grabbar mfl, men det finns inte en chans att jag går fram till en grupp på ett derby för att de minsann "skall få höra sanningen".

Sen är det kul att du kör med det fina motargumentet "du vet inte vad du snackar om", vet att det är lite svårt men försök att peka på vad som är fel i ett argument.

Jag kvarstår vid vad jag skrev i mitt tidigare inlägg. Ja jag anser att man är feg om man som en anonym person skriver till dessa personer om hur töntiga, dumma, idiotiska osv osv är, isåfall kan man lika bra hålla käften. Ska man göra påhopp så ska man stå för det. Ni försöker inte ens skapa en diskussion utan bara påstår en massa skit. Tror du seriöst att vi börjar veva för att en tex inte delar samma politiska åsikter eller fritidsintresse? (Nazister & kommunister är vänner i fotbollssammanhang)
Att ni inte vet vad ni snackar om är att ni drar slutsatsen att varenda grabb är likadan och ni vet exakt hur varenda grabb är.

Värt att notera för din del är att jag i flera sammanhang stått ensam eller stort underläge i både fotbollssammanhang och icke-fotbollssammanhang i min hemstad och i andra städer. Visst du kanske inte påstår just att jag är den fega, och jag känner själv till folk som endast kör i grupp. Men som jag tidigare skrev är inte varenda grabb ett livrädd as som endast vågar köra om han har sina vänner runt hörnet.
Citera
2009-09-22, 22:18
  #5719
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toomasoo
Jag kvarstår vid vad jag skrev i mitt tidigare inlägg. Ja jag anser att man är feg om man som en anonym person skriver till dessa personer om hur töntiga, dumma, idiotiska osv osv är, isåfall kan man lika bra hålla käften. Ska man göra påhopp så ska man stå för det. Ni försöker inte ens skapa en diskussion utan bara påstår en massa skit. Tror du seriöst att vi börjar veva för att en tex inte delar samma politiska åsikter eller fritidsintresse? (Nazister & kommunister är vänner i fotbollssammanhang)
Att ni inte vet vad ni snackar om är att ni drar slutsatsen att varenda grabb är likadan och ni vet exakt hur varenda grabb är.

Värt att notera för din del är att jag i flera sammanhang stått ensam eller stort underläge i både fotbollssammanhang och icke-fotbollssammanhang i min hemstad och i andra städer. Visst du kanske inte påstår just att jag är den fega, och jag känner själv till folk som endast kör i grupp. Men som jag tidigare skrev är inte varenda grabb ett livrädd as som endast vågar köra om han har sina vänner runt hörnet.

Det är ingen som påstår att alla som håller med fotbollshuliganism är exakta kloner men på samma sätt som "scenen" generaliserar så kan man generalisera om "scenen". Om du ska ta alla påståenden som personliga påhopp för att de minsann inte stämmer in på dig men på majoriteten då blir allt svårdiskuterat. Din reaktion är ganska normal i den här tråden, så fort någon gör den minsta generalisering då skall några börja yla om att personen minsann inte vet ett skit för det stämmer minsann inte in på alla enskilda personer.

Om jag stegar fram till (sätt in valfri firma) under ett derby och försöker ta en diskussion då kommer detta hända.

1) De går vidare.
2) De ger mig en smäll.

Det är helt enkelt inte värt att ta diskussionen när som helst och hur som helst. På samma sätt som det inte är rätt tillfälle att diskutera polisinkompetens med en polis under en högriskmatch. Om man däremot möter personer under mer avslappnade förhållanden då blir det enklare och troligen mer givande för båda parter.

Du är visserligen hårdare än hårdast eller om man ser det från ett annat håll dum dummare dummast när det kommer till allt. Du åker gärna på en högriskmatch helt ensam och kör igång, du går gärna fram till ett gäng kriminella som du inte håller med och börjar skrika fram dina åsikter osv osv. Vi andra som inte är tuffast på hela flashback (som du), inser att det inte alltid är tillfälle att dra igång diskussioner med grupper man inte sympatiserar med.
Citera
2009-09-23, 12:01
  #5720
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toomasoo


Värt att notera för din del är att jag i flera sammanhang stått ensam eller stort underläge i både fotbollssammanhang och icke-fotbollssammanhang i min hemstad och i andra städer. Visst du kanske inte påstår just att jag är den fega, och jag känner själv till folk som endast kör i grupp. Men som jag tidigare skrev är inte varenda grabb ett livrädd as som endast vågar köra om han har sina vänner runt hörnet.


Wow! En anonym internethuligan.
Citera
2009-09-23, 15:16
  #5721
Medlem
gobbegroggs avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/hammarby/article5835480.ab
bajen har fått en helt ny innebörd
Citera
2009-09-23, 15:18
  #5722
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gobbegrogg
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/hammarby/article5835480.ab
bajen har fått en helt ny innebörd


Tror inte någon har missat det där?
Citera
2009-09-23, 15:20
  #5723
Medlem
gobbegroggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groolsch
Tror inte någon har missat det där?
jag hade gjort det. så visst finns vi..
Citera
2009-09-23, 16:32
  #5724
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Wow! En anonym internethuligan.

Lätt! Nej med mitt inlägg vill jag konstatera att jag som så många fler har stått i samma situation. Kanske fel formulerat av mig där jag glorifierar mig själv mig som sjukt tung, men ni fattar nog poängen, bilden av att varenda grabb inte är livrädd ensam.

Måste vara anonym, annars kommer ju alla anti-huliganer och slår mig för vi inte delar samma åsikt!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in