Citat:
Ursprungligen postat av
DodMenSkyldig
Vi snackar inte om gng som skjuter ihjl folk p fritiden hr. Vi snackar om grupper som mts fr att sl varandra p kften enligt halvt oskrivna regler. Ja, det r olagligt. Ja, det r vldsamt. Men vet du vad det inte r? Det r inte riktat mot random civila. Det r inte folk som rnar pensionrer eller sprnger portuppgngar.
Folk har slagits i alla tider. Du kan frska polera bort det, lagstifta bort det, ltsas som att samhllet r ett dagis, men det ligger i mnniskans natur. Och om ngra finkldda grabbar vill gra det i samband med fotbollsmatcher fr att knna tillhrighet, som ocks ligger i mnniskans natur, r det ju det minst destruktiva vld vi har.
Samhllet r inte enbart till fr dig, utan ven fr de som gillar att stka. Du behver inte hlla med mig, men du visar ju p ett verdrivet och ett osympatiskt resonemang nr du vill se lite baseboll-lir frn snutens sida p ett gng grabbar som kanske tvingat dig att att dricka upp din l och ta ngra kliv in p puben frn uteserveringen.
Jag vet att det inte r riktat mot civila men jag kan d upplysa dig om fljande.
- Bajen hade en ledande ligist som roade sig med att vldta unga snubbar.
- Bajen hade en annan (dock ej ledande) ligist som roade sig med att rna krringar ver 75 p deras pension.
- En kille som slagits fr dif har haft livet av 2 civila personer varav den ena var en tjej som han slog ihjl med sina hnder.
- Blrandens ovan har en brorsa som slog ihjl random folk med ett hjrnrr fr ngra r sedan.
- En annan blrand som man nog fr bedma som civil kom aldrig hem efter en resa till Helsingborg. Detta fr att han fick en snyting av ligist.
Och nej, det r ingen som bett mig ta min l och g t sidan. De (lyckligtvis f) pubstormningar jag varit med om har inte skett p s juste stt utan det har helt pltsligt bara brakat till.
Jag kan hlla p och rkna upp tillfllen nr civilt folk kommit "i klm" s lnge att Flashback kommer behva fler servrar. S jag r ledsen, bara fr att det finns gngkriminella (finns vl en del ligister som r det ocks f ) som r vrre, kommer jag inte rycka p axlarna och tycka att boys will be boys och inga oskyldiga kommer i klm. Det r en historiefrfalskning lika grov som nr Firman frskte lura i vrlden att det var brsklippare och fastighetsmklare som ingick i deras firma.