2015-11-18, 02:21
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Något av det bästa som Hammarby Fotboll har gjort är att anställa just dessa personer. Jag ser det som ett oerhört stort, bra och moget steg av kansliet att ge grabbarna chansen och upprättelsen att arbeta för klubben som de älskar men som andra påstår att de förstör för.
All cred till er ledning för det.
Citera
2015-11-18, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Grazie mille! Precis det som jag var ute efter.

Det var lite mindre action än vad jag mindes, men allt är å andra sidan inte med på bild, sen är väl oftast minnena en aning förskönade.

Det är hur som helst ett mycket trevligt klipp, och roligt att se många av Hammarby IF's nuvarande anställda stöka runt tillsammans. På den tiden tyckte vi att det var kul att det fanns massa gamla ligister i Hammarbys officiella led, men inte trodde jag att så många av "oss" skulle gå samma väg. Det är ju nästan fler gamla KGB:are som arbetar i klubben än som fortfarande boxas.

Vi är Hammarbus!

Finna ju betydligt många skönare klipp på läktarvåld i Sverige. Gais-aik är ett av dem, från hockeyderbyna för några år sen finns några till.
Citera
2015-11-18, 09:53
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Något av det bästa som Hammarby Fotboll har gjort är att anställa just dessa personer. Jag ser det som ett oerhört stort, bra och moget steg av kansliet att ge grabbarna chansen och upprättelsen att arbeta för klubben som de älskar men som andra påstår att de förstör för.
Håller fullständigt med!

Jabbe, som var KGB's "ledare" på den här tiden, och idag är SLO, är en mycket intelligent och har enorma sociala färdigheter. Han är enormt engagerad i allt som har med Hammarby att göra, och var som du säkert vet en framstående person inom Bajenfans Hockey. Det var ju även där han på något sätt startade sin "karriär" inom Hammarby, när BUS var den enda gruppen som engagerade sig i hockeyn. BUS var ju från början en ultrasgrupp, och ändrade riktning först under bortaresan mot Landskrona 2002(om jag minns rätt). Några gnagare dök upp på Gullmarsplan när vi samlades vid bussarna inför resan, hela BUS flög ut ur sin buss och jagade ner dom i kloakerna igen.

Jag slutade "busa" något år innan honom, men under tiden som jag var med så kom vi varandra ganska nära och jag tycker riktigt bra om honom på alla sätt och vis. Med hans inställning till sport och framför allt sina ledarskapstalanger så ser jag honom som en stark kandidat till att bli Hammarbys ordförande någon gång i framtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
Finna ju betydligt många skönare klipp på läktarvåld i Sverige. Gais-aik är ett av dem, från hockeyderbyna för några år sen finns några till.
Rent objektivt, säkert. Men för mig som var med vid den här tiden så är det här klippet ett av dom skönaste eftersom så många gamla legender ses boxas och det är läktarvåld och inte ute i en kall grusgrop, det blir en perfekt kombination som resulterar i kraftiga nostalgikänslor för mig.
Citera
2015-11-20, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mounoto
Det filmas säkert, det gäller bara att vara "inne" i kretsen. De som inte behöver se den ser den helt enkelt inte.

sitter den här "inre kretsen" och grupprunkar till videoklippen de spelat in då eller? dela med er för fan.
Citera
2015-11-20, 14:47
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
sitter den här "inre kretsen" och grupprunkar till videoklippen de spelat in då eller? dela med er för fan.
Finns absolut ingen anledning alls för dig att titta på dessa filmer. Om du nu gärna vill se, gå med eller slicka nån grabbs stjärt så kanske du får se.
Citera
2015-11-20, 18:06
Medlem
Hummlers avatar
Citat:

Filmerna är bra till att utvärdera nytt folk och se vad man kan förbättra rent taktiskt etc. så "grupprunkar" tror jag inte att de gör. Med tanke på din desperation efter att få se filmklipp så låter det ju mer som att det är du som vill runka till videoklippen.
Citera
2015-11-20, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummler
Filmerna är bra till att utvärdera nytt folk och se vad man kan förbättra rent taktiskt etc. så "grupprunkar" tror jag inte att de gör. Med tanke på din desperation efter att få se filmklipp så låter det ju mer som att det är du som vill runka till videoklippen.

absolut inte desperat, tycker det är roligt att kolla på bara. konstigt att polackernas och ryssarnas videos strömmar upp på nätet med tanke på att dom är hästlängder före er i här i sverige, så istället för att kolla på era egna filmer kanske ni ska börja kolla på dom istället och dela med er av era kramfighter
Citera
2015-11-20, 20:18
Medlem
Doodis avatar
Citat:
absolut inte desperat, tycker det är roligt att kolla på bara. konstigt att polackernas och ryssarnas videos strömmar upp på nätet med tanke på att dom är hästlängder före er i här i sverige, så istället för att kolla på era egna filmer kanske ni ska börja kolla på dom istället och dela med er av era kramfighter

Du är en lustig typ av person. Du tycker att det är töntigt med huliganslagsmål, men du tycker uppenbarligen att det är häftigt på samma gång eftersom du eftersöker klipp. Du anser att svenska klipp är sämre är dylika från östblocket, men ändå är det svenska klipp du söker. Du visar dig mäkta imponerad av huliganer och försöker i samma andetag pika samma grupp.

Du liksom försöker spänna dig så hårt att du bara faller platt, som en steroidkuk.

(Ber om ursäkt för sågningen om du är omring femton år gammal, eller är mobbad IRL.)
Citera
2015-11-20, 23:06
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Polackerna lägger inte upp filmer och har inte gjort på flera år. Rätt ska vara rätt.
Citera
2015-11-21, 08:24
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Polackerna lägger inte upp filmer och har inte gjort på flera år. Rätt ska vara rätt.

Det är bra elpirro, det är bra. Tycker om dig, du verkar vara en grabb som kan glida. Hehe.

Vad säger du, bror? Allt bra? I Malmö händer det grejer, det ska du veta. Malmö United expanderar stort och nästa mål blir att skapa en Sverige-Liga. Vi har redan Zlatan Boys, TR & GamlaSkolansGrabbar från Malmö, Yellow Fanatics från Borås och Gais Yngre från Gbg med oss. Förhandlingar med Norrköping och med fjollorna från Hbg pågår i skrivandets stund. We are game, baby. Big time! Hehe!

Måste byta däck på min BMW x3 med skinnklädsel, börjar bli tid för detta. Gör det inte själv utan lämnar alltid in den. Vad kör du för bil? Over & Out, baby!

Ett litet smakprov på vad postorderstaden Borås kan åstadkomma med vägledning från Malmö. Hehe! We are on the top, baby!

http://www.bt.se/boras/fem-elfsborgssupportrar-atalas-for-misshandel-pa-arenan/

Go with the flow, boys!!!! Syns på en arena nära dig! You better Watch out, baby!

MFFM - Malmö United
Senast redigerad av Adonis. 2015-11-21 kl. 08:36.
Citera
2015-11-21, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Håller fullständigt med!

Jabbe, som var KGB's "ledare" på den här tiden, och idag är SLO, är en mycket intelligent och har enorma sociala färdigheter. Han är enormt engagerad i allt som har med Hammarby att göra, och var som du säkert vet en framstående person inom Bajenfans Hockey. Det var ju även där han på något sätt startade sin "karriär" inom Hammarby, när BUS var den enda gruppen som engagerade sig i hockeyn. BUS var ju från början en ultrasgrupp, och ändrade riktning först under bortaresan mot Landskrona 2002(om jag minns rätt). Några gnagare dök upp på Gullmarsplan när vi samlades vid bussarna inför resan, hela BUS flög ut ur sin buss och jagade ner dom i kloakerna igen.

Jag slutade "busa" något år innan honom, men under tiden som jag var med så kom vi varandra ganska nära och jag tycker riktigt bra om honom på alla sätt och vis. Med hans inställning till sport och framför allt sina ledarskapstalanger så ser jag honom som en stark kandidat till att bli Hammarbys ordförande någon gång i framtiden.

Rent objektivt, säkert. Men för mig som var med vid den här tiden så är det här klippet ett av dom skönaste eftersom så många gamla legender ses boxas och det är läktarvåld och inte ute i en kall grusgrop, det blir en perfekt kombination som resulterar i kraftiga nostalgikänslor för mig.

Självklart ses en av de "engagerade" inom bajens hockey, som fansen lät gå i KK, som ett ordförandeämne för mytbröderna...;0)
Citera
2015-11-21, 15:19
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Självklart ses en av de "engagerade" inom bajens hockey, som fansen lät gå i KK, som ett ordförandeämne för mytbröderna...;0)

Vet inte vad du snackar om, men Bajenfans Hockey har aldrig gått i konkurs. Dock är det här inte rätt tråd för att diskutera det ämnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in