Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Mayhem
Något av det bästa som Hammarby Fotboll har gjort är att anställa just dessa personer. Jag ser det som ett oerhört stort, bra och moget steg av kansliet att ge grabbarna chansen och upprättelsen att arbeta för klubben som de älskar men som andra påstår att de förstör för.
Håller fullständigt med!
Jabbe, som var KGB's "ledare" på den här tiden, och idag är SLO, är en mycket intelligent och har enorma sociala färdigheter. Han är enormt engagerad i allt som har med Hammarby att göra, och var som du säkert vet en framstående person inom Bajenfans Hockey. Det var ju även där han på något sätt startade sin "karriär" inom Hammarby, när BUS var den enda gruppen som engagerade sig i hockeyn. BUS var ju från början en ultrasgrupp, och ändrade riktning först under bortaresan mot Landskrona 2002(om jag minns rätt). Några gnagare dök upp på Gullmarsplan när vi samlades vid bussarna inför resan, hela BUS flög ut ur sin buss och jagade ner dom i kloakerna igen.
Jag slutade "busa" något år innan honom, men under tiden som jag var med så kom vi varandra ganska nära och jag tycker riktigt bra om honom på alla sätt och vis. Med hans inställning till sport och framför allt sina ledarskapstalanger så ser jag honom som en stark kandidat till att bli Hammarbys ordförande någon gång i framtiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
GloomyLunatic
Finna ju betydligt många skönare klipp på läktarvåld i Sverige. Gais-aik är ett av dem, från hockeyderbyna för några år sen finns några till.
Rent objektivt, säkert. Men för mig som var med vid den här tiden så är det här klippet ett av dom skönaste eftersom så många gamla legender ses boxas och det är läktarvåld och inte ute i en kall grusgrop, det blir en perfekt kombination som resulterar i kraftiga nostalgikänslor för mig.