2015-11-07, 15:14
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakupipu
Ledsen att behöva säga detta till en blåvit broder men du min vän borde skaffa dig en hobby utanför flashback...

Varför? Han är ju trådens stora behållning. Komedi på hög nivå!

Angående julgranarnas allt mer frekventa närvaro vid uppgörelser är något jag finner djupt störande. Den outtalade överenskommelsen att vanliga supportrar är off-limit för ligister finns där för att garantera att de supportrar som inte har intresse av att slåss ska lämnas ifred. Ett sätt för firmorna att skydda sin egna klubbs supportrar (lämna våra ifred så lämnar vi era ifred).
Vill du slåss för din klubb? Bli en grabb då och ta konsekvenserna av det beslutet. Ge fan i att göm dig bakom dom som inte vill slåss.

Resultatet på sikt kommer bli att vanliga supportrar riskerar spö, och vi vet alla vad det kan få för konsekvenser för svensk fotboll på sikt.
Citera
2015-11-09, 11:14
Bannlyst
Nå, vad väntas på lördag? Det blir garanterat stökigare i cph, beroende på resultat i första såklart, men danskar kommer det, var så säker.
Citera
2015-11-10, 11:05
Medlem
På matchen AIK-IFK Göteborg på friends senast så såg jag ett helt gäng med grabbar som hade tröjor där det stod FEG och på ryggen förevigt enade grabbar. Dom var tillsammans med många av firman boys toppkillar och verkade vara "på samma sida" vilka är dom? en ny firma eller vad?
Citera
2015-11-10, 21:13
Avslutad
Ställde frågan tidigare men den flöt iväg utan svar så jag ställer den igen. Hur ser man på spotters, kameramän och andra hängare vid drabbningar? Är de också lovligt villebråd eller tar man dagen som den kommer?
Citera
2015-11-11, 00:44
Medlem
Beror lite på humöret och vilka det gäller.
Spotters brukar kunna få sig nån örfil.
Kameramän låter man bli.
Men som sagt finns både kameramän och vanliga bystanders som åkt på en omgång också.
Citera
2015-11-11, 15:25
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sionvise
Beror lite på humöret och vilka det gäller.
Spotters brukar kunna få sig nån örfil.
Kameramän låter man bli.
Men som sagt finns både kameramän och vanliga bystanders som åkt på en omgång också.
Kanske ställts innan, men hur vanligt är det att icke-grabbar åkt på stryk? Blir rätt så svårt att skilja på grabbar, ultras och vanligt folk nuförtiden när alla ska vara med o leka lite. Vart går gränsen för att hoppa på en "julgran"?
Citera
2015-11-11, 16:07
Medlem
Ingen som vet vilka dom där FEG är? jag sökte runt lite och hittade några bilder på Instagram ser iaf inte ut som töntar om man säger så.
Eller är dom något helt annat som inte har med fotboll att göra? blev lite konfunderad när jag såg dom ihop med FB.
Citera
2015-11-11, 16:12
Medlem
varför filmas det aldrig något längre under boxen? med tanke på att 99% av er som sitter här och kommenterar bara är ett par internethuliganer så vet man ju inte hur scenen ser ut.
Citera
2015-11-11, 16:29
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
varför filmas det aldrig något längre under boxen? med tanke på att 99% av er som sitter här och kommenterar bara är ett par internethuliganer så vet man ju inte hur scenen ser ut.
Det filmas säkert, det gäller bara att vara "inne" i kretsen. De som inte behöver se den ser den helt enkelt inte.
Citera
2015-11-11, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guru2525
På matchen AIK-IFK Göteborg på friends senast så såg jag ett helt gäng med grabbar som hade tröjor där det stod FEG och på ryggen förevigt enade grabbar. Dom var tillsammans med många av firman boys toppkillar och verkade vara "på samma sida" vilka är dom? en ny firma eller vad?

Kan det ha något med FB snubben Fredrik Gard som dog? Fredrik Emanuell Gard har jag för mig han hette. Detta är en ren chansning!
Citera
2015-11-11, 19:12
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KH87
Kan det ha något med FB snubben Fredrik Gard som dog? Fredrik Emanuell Gard har jag för mig han hette. Detta är en ren chansning!
Fredrik Kurt Emanuel Gard

Men kanske e det han...
Senast redigerad av Dr.Kati 2015-11-11 kl. 19:15.
Citera
2015-11-11, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guru2525
Det kanske bara är en slogan helt enkelt.
Att det faktiskt kan vara Firman Boys eller deras yngre...

Det behöver inte vara konstigare än så.
Att dom helt enkelt har tryckt upp lite tröjor med en ny slogan.
Men jag vet ej.
Senast redigerad av banjonisse 2015-11-11 kl. 22:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in