2015-09-07, 22:31
Medlem
Tjohoo72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
kanske inte.

galan var inte olaglig eller hur? där kunde farbror blå endast kartlägga redan kända grabbar ..
västkusten är hård nu och jag tror det kommer bli värre (bättre). 08 borde fokusera mer på firman än filmerna och jag rankar nog Fb som trea i sveriges rövhål just nu... kommentarer på det😲
Citera
2015-09-07, 22:37
Medlem
Tjohoo72s avatar
..förresten dåligt gensvar från Skåne.. är Adonis inlåst på LVU igen he he..
Citera
2015-09-08, 18:55
Medlem
MoralMorals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panonios
Det där är dock ultraskillar. Tycker Sol Invictus ser ut att stå upp rätt bra med tanke på förutsättningarna.

Förutsättningarna var att SI var ca 20 pers (klippet som synats här ger en skevbild, mer senare).

Det hela började med att SI gruppen kom mot Pekings krog, vilken även ligger vägg i vägg med ett julgrans "uppladdningsställe".

SI spottades och Peking som inte har någon firma får ut PUppies (Vilka är att jämnställa med AIK Yngre eller liknande, 16-19 åriga kids) och ett gäng ur Peking Ultras (Vidare PU).

Sammanstötningen sker längre till höger än vad videon visar. En handfull SI vevar med bälten som noterats men PU/PUppies backar inte utan kör på. Förhållandena är ca 20-20 men splittras av när när några SI får ordentligt med pisk.

Det vi får se på videon är egentligen efterspelet där en mindre grupp SI går mot Pekings krog igen i en sorts andravåg. Man ser tex. att en PU/PUppies medlem sitter ned och blir omplåstrad redan innan det blir något mer.

SI "förlorade" stort om man kan säga att någon vinner/förlorar en sådan här grej. Det hela höll på närmare 5 minuter då det inte fanns någon polis alls närvarande.

1 AIKare omhändertagen, skjutsad till sjukhus för akut vård men han rymde sedan, inklusive droppställning, till matchen. De andra kanske skjutsades bort eller liknande men inga grip enligt media.

En mindre skara om ca 10-15 Ultras Nord försökte sedan komma till Pekings krog men då var det ganska stort pådrag (polis grupperingar i varje hörn i två kvarter, ett antal piket bussar och vanliga radiobilar = stort för Norrköping)

Nu var detta ganska gamalt, men jag skummade tråden och delgav bara vad jag sett på film / hört från olika källor. Jag hörde något att FB(?) ska ha haft åsikter om att SI använt skärpen men jag vet som sagt inget så.

PUppies är vad jag förstår ett gäng kids som vill försvara klubben på sedvanligt manér.
PU är som sagt en Ultras grupering i dess rätta bemärkelse och gör det rätt bra. De har även på senare tid fått anslutning av några riktiga psykfall som jag hört inte alls är att leka med vid sådana här tillfällen, men jag är som sagt inte insatt utan tittar bara från sidan med skräckblandad förtjusning. Jag vat att man tidigare haft problem med att folk från RWC etc. kommit till Pekings krog, hängt och väntat på att "nått ska hända" men det verkar man ha blivit av med.

Någon får gärna fylla i ett par hål här dock.

Vid ett "uppstyrt box", verkar det vara vissa regler som följs?
Stämmer det att när någon "går i backen" / är utslagen så lämnar man denna person i fred?
Jag har sett en hel del videos där det verkar som det, och efter själva boxen verkar det inte helt ovanligt att man får en klapp på axeln eller liknande och jag har hört flera "bra kämpat" från vinnare till förlorare.

Gäller dessa regler sedan även om det händer något på gatan?
Senast redigerad av MoralMoral 2015-09-08 kl. 19:17.
Citera
2015-09-09, 17:33
Medlem
Men kära nån, Moralmoral.

Hur kan du skriva en så lång redogörelse med så mycket påhitt. SI var 15 man, ni var 30-40. SI slog er sönder och samman innan ni gör ert första försök till att göra motstånd när snuten kommer. Innan försvarade ni er bara.

Ni säger er sitta på video från att SI kommer upp på gatan till att det hela avbryts. Varför släpper ni bara de sista sekunderna från när ni för första gången attackerar och misslyckas helt trots det dubbla manskapet?

SLÄPP HELA VIDEON eller släpp händelsen. Ni vinner inget på att sitta och ljuga på nätet.
Citera
2015-09-09, 17:44
Medlem
MoralMorals avatar
Har bara hört och läst som tredje part men fått det ganska mycket detaljer som jag pusslade ihop.

Bor inte ens i Norrköping utah bodde där för flera år sedan men känner lite kompisar fortfarande men du kan ändå inte säga ni...

Jag ber om ursäkt ifall jag gjorde dig upprörd men det du säger låter väldigt konstigt mot vad jag hört och sett. Jag tror inte ens det finns så många norrköpings supportrar som du beskriver som skulle ut och försvara en pup faktiskt. Jag borde inte skrivit alls men jag hamnade i tråden och hade tråkigt.
Citera
2015-09-10, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoralMoral
Förutsättningarna var att SI var ca 20 pers (klippet som synats här ger en skevbild, mer senare).

Det hela började med att SI gruppen kom mot Pekings krog, vilken även ligger vägg i vägg med ett julgrans "uppladdningsställe".

SI spottades och Peking som inte har någon firma får ut PUppies (Vilka är att jämnställa med AIK Yngre eller liknande, 16-19 åriga kids) och ett gäng ur Peking Ultras (Vidare PU).

Sammanstötningen sker längre till höger än vad videon visar. En handfull SI vevar med bälten som noterats men PU/PUppies backar inte utan kör på. Förhållandena är ca 20-20 men splittras av när när några SI får ordentligt med pisk.

Det vi får se på videon är egentligen efterspelet där en mindre grupp SI går mot Pekings krog igen i en sorts andravåg. Man ser tex. att en PU/PUppies medlem sitter ned och blir omplåstrad redan innan det blir något mer.

SI "förlorade" stort om man kan säga att någon vinner/förlorar en sådan här grej. Det hela höll på närmare 5 minuter då det inte fanns någon polis alls närvarande.

1 AIKare omhändertagen, skjutsad till sjukhus för akut vård men han rymde sedan, inklusive droppställning, till matchen. De andra kanske skjutsades bort eller liknande men inga grip enligt media.

En mindre skara om ca 10-15 Ultras Nord försökte sedan komma till Pekings krog men då var det ganska stort pådrag (polis grupperingar i varje hörn i två kvarter, ett antal piket bussar och vanliga radiobilar = stort för Norrköping)

Nu var detta ganska gamalt, men jag skummade tråden och delgav bara vad jag sett på film / hört från olika källor. Jag hörde något att FB(?) ska ha haft åsikter om att SI använt skärpen men jag vet som sagt inget så.

PUppies är vad jag förstår ett gäng kids som vill försvara klubben på sedvanligt manér.
PU är som sagt en Ultras grupering i dess rätta bemärkelse och gör det rätt bra. De har även på senare tid fått anslutning av några riktiga psykfall som jag hört inte alls är att leka med vid sådana här tillfällen, men jag är som sagt inte insatt utan tittar bara från sidan med skräckblandad förtjusning. Jag vat att man tidigare haft problem med att folk från RWC etc. kommit till Pekings krog, hängt och väntat på att "nått ska hända" men det verkar man ha blivit av med.

Någon får gärna fylla i ett par hål här dock.

Vid ett "uppstyrt box", verkar det vara vissa regler som följs?
Stämmer det att när någon "går i backen" / är utslagen så lämnar man denna person i fred?
Jag har sett en hel del videos där det verkar som det, och efter själva boxen verkar det inte helt ovanligt att man får en klapp på axeln eller liknande och jag har hört flera "bra kämpat" från vinnare till förlorare.

Gäller dessa regler sedan även om det händer något på gatan?

Peking Puppies är ju en under Peking Ultras innan man fyllt 18. De är kids i 14-17 års åldern som är med i Puppies haha. Var själv där och såg från sidan och de var kanske 10-20 Aikare mot 30-40 peking. Dock blev ja förvånad över hur bra Peking stod emot för som sagt de va inga slagskämpar precis.
Citera
2015-09-10, 22:07
Medlem
Tjohoo72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tango8
Peking Puppies är ju en under Peking Ultras innan man fyllt 18. De är kids i 14-17 års åldern som är med i Puppies haha. Var själv där och såg från sidan och de var kanske 10-20 Aikare mot 30-40 peking. Dock blev ja förvånad över hur bra Peking stod emot för som sagt de va inga slagskämpar precis.

...som sagt råttorna är på dekis.. dom fixade inte att rekrytera när essen började droppa av.. he he
Citera
2015-09-10, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohoo72
...som sagt råttorna är på dekis.. dom fixade inte att rekrytera när essen började droppa av.. he he

Sol Invictus har på gatan aldrig varit vari sig på topp eller på dekis. Men upplys gärna vilka dess ess är som droppat av!
Citera
2015-09-10, 23:44
Medlem
V-Villessons avatar
Det mest intressanta i de senaste inläggen är att SI skulle slagits med skärpen.

Allvarligt?
Citera
2015-09-11, 08:24
Medlem
MoralMorals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Villesson
Det mest intressanta i de senaste inläggen är att SI skulle slagits med skärpen.

Allvarligt?

Borde inte lägga mig i men vill svara på den frågan

De slogs med skärpen ja. syns även i videon

Vill även säga att det är helt omöjligt att peking var 30-40 utan numren var ganska lika.
Peking var ca 20-25 och AIK ungefär 15-20

känns ointressant att skriva mer men men vet vad jag hört och sett och videos styrker det jag skrivit och hört så långt.
Citera
2015-09-11, 08:35
Medlem
Tjohoo72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panonios
Sol Invictus har på gatan aldrig varit vari sig på topp eller på dekis. Men upplys gärna vilka dess ess är som droppat av!

så du vill att jag lägger ut namn här.. smart kille.. som som vet dom vet
Citera
2015-09-11, 09:47
Medlem
Tjohoo72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohoo72
så du vill att jag lägger ut namn här.. smart kille.. som som vet dom vet

kanske ska klargöra att jag talar om er tidigare tunga, beryktade firma FB, knatteligan kan jag inte yttra mig om så det kanske var lite of T men det är som det ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in