2008-09-21, 10:50
Bannlyst
lhc fick stryk av en blandad ifk gbg-liga igår i jönköping.
Citera
2008-09-21, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfc
lhc fick stryk av en blandad ifk gbg-liga igår i jönköping.
Göteborg hade åkt dit med blandade grabbar från Wismen/GYD/YCG 30st.
Linköping hade åkt dit med blandade grabbar från Cluben casuals/Lkpg Yngre 30st.

Enligt folk som var på plats så hade Linköping gjort ett jävla jobb och GBG hade varit riktigt imponerade av dem. Sen tycker jag personligen att Wisemen har Sveriges bästa liga. Linköping ska inte kunna ta den fighten.

Jag är imponerad över att dom åker och möter den bästa ligan i Sverige.
Citera
2008-09-21, 19:58
Medlem
Casualjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike123
Göteborg hade åkt dit med blandade grabbar från Wismen/GYD/YCG 30st.
Linköping hade åkt dit med blandade grabbar från Cluben casuals/Lkpg Yngre 30st.

Enligt folk som var på plats så hade Linköping gjort ett jävla jobb och GBG hade varit riktigt imponerade av dem. Sen tycker jag personligen att Wisemen har Sveriges bästa liga. Linköping ska inte kunna ta den fighten.

Jag är imponerad över att dom åker och möter den bästa ligan i Sverige.

De är fan mod att åka o köra box mot WM. Inte många firmor som gör de.
Citera
2008-09-21, 21:04
Medlem
Vilka då t.ex?
Citera
2008-09-21, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casualjocke
De är fan mod att åka o köra box mot WM. Inte många firmor som gör de.
Kan man verkligen säga...
Citera
2008-09-22, 20:41
Medlem
Dudezs avatar
Vad kommer denna information ifrån?
Citera
2008-09-22, 22:34
Medlem
Jag har hört från folk som var på plats från båda sidor. Rykten letar sig upp till huvudstaden fort.
Det står säkert om det på någon av deras forum. Men jag tror inte man kan läsa om det utan att vara grabb i någon firma.

Tycker det är roligt att det händer lite på scenen. Speciellt att en uppstickare som Cluben Casuals tar sig an Wisemen och visar att dom fan kan köra mot alla.

Sen att det var dom som fick backa tycker jag spelar mindre roll. Wm är Wm men Linköping gick in i det och stog kvar.

Får se vad som händer här näst på scenen.
Senast redigerad av Mike123 2008-09-22 kl. 22:36.
Citera
2008-09-22, 22:39
Bannlyst
Saxat från Sverigescenens forum:

Vi åkte med exakt 30 grabbar från LKPG och Lkpg Yngre.
Boxet var förbestämt 30Vs30 och det höll både WM och LKPG.

Vi kommer till platsen som är bra utvald.
LKPG ställer upp och börjar knalla mot WM som kliver ut framför oss. Dom tar initiativet och hoppar in i våran front som tar smällen bra och ordentlig slagutväxlingen sker mellan våra fronter, där folk från bägge sidor åker i backen. WM trycker på mer och är igenom våran front efter ca 30sek. Nu är det mycket 1 mot 1 situationer och många av våra åker i backen. Vi kan inte hålla det längre utan får backa och WM går segrande ur boxet.
WM hade en riktigt stark front som gjorde precis det dom skulle, och vi orkade inte hålla så tight som vi hoppats på. När dom sedan kom igenom så avgjorde deras rutin det hela.

Men vi är en erfarenhet rikare.
Skadorna var väl det vanliga, några näsben, jack och stukningar.

Det är lätt att ordna bra box med grabbar som håller det dom lovar och det gjorde WM utan snack och lögner.

Tack för igår WM-GYD-YCG / *****
Citera
2008-09-22, 23:02
Medlem
mx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymNeger
Saxat från Sverigescenens forum:

Vi åkte med exakt 30 grabbar från LKPG och Lkpg Yngre.
Boxet var förbestämt 30Vs30 och det höll både WM och LKPG.

Vi kommer till platsen som är bra utvald.
LKPG ställer upp och börjar knalla mot WM som kliver ut framför oss. Dom tar initiativet och hoppar in i våran front som tar smällen bra och ordentlig slagutväxlingen sker mellan våra fronter, där folk från bägge sidor åker i backen. WM trycker på mer och är igenom våran front efter ca 30sek. Nu är det mycket 1 mot 1 situationer och många av våra åker i backen. Vi kan inte hålla det längre utan får backa och WM går segrande ur boxet.
WM hade en riktigt stark front som gjorde precis det dom skulle, och vi orkade inte hålla så tight som vi hoppats på. När dom sedan kom igenom så avgjorde deras rutin det hela.

Men vi är en erfarenhet rikare.
Skadorna var väl det vanliga, några näsben, jack och stukningar.

Det är lätt att ordna bra box med grabbar som håller det dom lovar och det gjorde WM utan snack och lögner.

Tack för igår WM-GYD-YCG / *****

Hade väl inte sett så bra ut på WM's CV att dyka upp med en rad lögner eller undanflykter mot det här gänget. Förstå mig rätt, all cred till grabbarna som tog sig an WM. WM har ju trots allt ett rykte att vårda.
Citera
2008-09-23, 00:24
Medlem
Rocky69s avatar
Där har vi beviset. Ni slåss inte för erat lag mot konkurenter. Ni är bara våldsromantiker som vill få utlopp för erat tokstora överskott på testosteron.
Ni skiter i om det så skulle vara ett gäng fans av Kent från Eskilstuna eller baskethuliganer från Ockelbo som vill veva lite.
Hur är Linköping hockey konkurenter till IFK fotboll?
Citera
2008-09-23, 00:30
Medlem
mx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Där har vi beviset. Ni slåss inte för erat lag mot konkurenter. Ni är bara våldsromantiker som vill få utlopp för erat tokstora överskott på testosteron.
Ni skiter i om det så skulle vara ett gäng fans av Kent från Eskilstuna eller baskethuliganer från Ockelbo som vill veva lite.
Hur är Linköping hockey konkurenter till IFK fotboll?

Vilka dessa ni du syftar på i detta fall?

Finns väl en hel del ligor som kör i princip enbart matchdag. Personligen anser jag att det bör vara som en tidigare skribent i tråden uttryckte det. Matchdag med fotbollen (eller vad det är för sport) i centrum.
Citera
2008-09-23, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mx2
Vilka dessa ni du syftar på i detta fall?

Finns väl en hel del ligor som kör i princip enbart matchdag. Personligen anser jag att det bör vara som en tidigare skribent i tråden uttryckte det. Matchdag med fotbollen (eller vad det är för sport) i centrum.

Göd ingen igel, ignorera rocky69.

Om du kräver anledning kan du kolla lite historik i tråden. Han vill iaf inte självdö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in