Citat:
Ursprungligen postat av
STHLMism
Nu är det så här, alla ni som klagar och skriver "vart är ni när det vankas grusgrop" , "100 man med resten ultras, osv! Det är nämligen så här, det ni inte förstår är att det finns en STOR skara gamla DIF som går på just fotbollsmatcher(!?). Tro det eller ej, men vi är liksom inga färskingar, dom flesta i min gamla krets är 40+ idag och har slagits i DIF's namn sedan tidigt 90-tal. Alla i gamla Baby Firman (som ni fattar var YNGST i den gamla skolan) är idag över 40 bast och lever familjeliv och en del har egna företag med allt vad det innebär. Vi har inte tid (eller för min del ens lust) att sitta och åka över halva riket för att träffas i någon liten håla för att slåss i 1-2 minuter "bara för det är snutfritt". Säger inte att den grejen är fel,och all heder åt alla som gör det, men det funkar liksom inte lika lätt med just ett "familjeliv". Ni fattar nog när ni hamnat där själva i livet och redan röjt och slagits i lagets namn i över 23 år.
Den ligan vi kallar 250+ igår, är exakt utfyllnad med folk som just har det som jag ovan beskriver. Vi är trots allt just gamla FOTBOLLSLIGISTER, men det kanske inte är legitimt att vi kallas DFG då eller? Vi som endast går på matcher(och för min egna del,inte ens alla matcher utan dom jag helt enkelt kan) och tar tillfälle i akt om det ges till att få till det i samband med just en FOTBOLLSMATCH?
250+ DFG IGÅR!!! BAJEN, NO SHOW!!!

Jag förstår din tanke angående hur ni agerar.
Ni väljer alltså att ställa upp på gatan under en matchdag för att
inte riskera "familjeliv och företag"?
När det är 300 poliser runt er och en herrans massa go-pro kameror på Polisens bröst och 100 ggr om inte 1000 ggr större risk att bli gripen av snuten. Har jag förstått dig rätt?
Det gör ni alltså hellre istället för att säga till frugan en lördag. - Jag drar till gymmet/thai boxning. Och täcker därmed upp med eventuella skador och frånvarande ifrån familjen under en lördags eftermiddag i "någon liten håla" för att verkligen få göra upp med likasinnade.
För mig får ni kalla er exakt vad ni vill dfg/Baby Firman/Järngänget. Same shit diffrent name.
Är det bara jag som tycker att resonemanget faller samman?
Sedan att du/ni äldre inte har "lust" är ju upp till er. Men sanningen är den, vill man ha box så måste det ske i en grusgrop och icke matchdag.
Men stort cred till er. Ni var ju trotts allt 250+ enligt dig. 300+ enligt OneTrueSaxon.