2015-04-14, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morire
Fan vad du snackar. Du säger själv att du inte är mer än en supporter så vad håller du på med?

Jag ställde en fråga. Jag vet att dfg har vart aktiva, och undrar när KGB körde senast osv. Frågor får ju alla ställa. Yttrandefrihet är ju vad forumet förspråkar.
Citera
2015-04-14, 17:41
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Då förstår jag dig bättre. Dock är det så att det är folk inom DIFs led som fortfarande endast håller sig till matchdag, plus att bajen hade gått ut med att det är fri jakt på djurgårdare, därav storsamling.

Gå och lägg dig, det var en fjant på vårt Sv.Fans-forum som hade skrivit det. Bajen hade inte gått ut med någonting alls med den sortens budskap.
Citera
2015-04-14, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Gå och lägg dig, det var en fjant på vårt Sv.Fans-forum som hade skrivit det. Bajen hade inte gått ut med någonting alls med den sortens budskap.

Så du är här inne och glider du med

Hoppas att det inte spårar ur som i supportertråden
Citera
2015-04-14, 18:05
Medlem
STHLMisms avatar
Nu är det så här, alla ni som klagar och skriver "vart är ni när det vankas grusgrop" , "100 man med resten ultras, osv! Det är nämligen så här, det ni inte förstår är att det finns en STOR skara gamla DIF som går på just fotbollsmatcher(!?). Tro det eller ej, men vi är liksom inga färskingar, dom flesta i min gamla krets är 40+ idag och har slagits i DIF's namn sedan tidigt 90-tal. Alla i gamla Baby Firman (som ni fattar var YNGST i den gamla skolan) är idag över 40 bast och lever familjeliv och en del har egna företag med allt vad det innebär. Vi har inte tid (eller för min del ens lust) att sitta och åka över halva riket för att träffas i någon liten håla för att slåss i 1-2 minuter "bara för det är snutfritt". Säger inte att den grejen är fel,och all heder åt alla som gör det, men det funkar liksom inte lika lätt med just ett "familjeliv". Ni fattar nog när ni hamnat där själva i livet och redan röjt och slagits i lagets namn i över 23 år.
Den ligan vi kallar 250+ igår, är exakt utfyllnad med folk som just har det som jag ovan beskriver. Vi är trots allt just gamla FOTBOLLSLIGISTER, men det kanske inte är legitimt att vi kallas DFG då eller? Vi som endast går på matcher(och för min egna del,inte ens alla matcher utan dom jag helt enkelt kan) och tar tillfälle i akt om det ges till att få till det i samband med just en FOTBOLLSMATCH?

250+ DFG IGÅR!!! BAJEN, NO SHOW!!!
Citera
2015-04-14, 18:50
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icemachine
Ni hade ingen liga på +300 igår. Eller du kanske menar 150+ och resten löst folk Ultras på läktaren? Att sitta i bilar och trycka har ni ju bra erfarenhet av. Lex. våran premiär på nya Söderstadion när ni satt i bilarna vid parken och övade skuggboxning och pepptalk utan att komma fram. Och den gången var det i princip bara BO plus några KGB som väntade er.

Och du svarade inte min fråga. Var du på ens plats igår?

Ja, jag var på plats igår. Var du?
Du var uppenbarligen bara på arenan, eftersom det är det du hänvisar till. Svara på mina frågor nu. Varför stormade ni aldrig En Arena när ni sa åt oss att sitta kvar? Vart tog ni vägen inne på arenan, ni skulle ju komma där också? Varför slutade ni svara i telefon efter matchen?

Och sist men inte minst, det var +300 man ute igår kväll (STHLMism har förklarat briljant vilka som ingick i den ligan), helt fritt, och ni tar inte tillfället i akt. Jag hade varit jävligt tyst om jag var Bajen idag, NO SHOW!
Citera
2015-04-14, 19:19
Medlem
Jaha så var det dags igen för en orgie i babian spam på all form av forum och socialmedia som finns!

Äntligen matchdag så dfg med ultras och groupies kan få gå sina 250-300 mans korteger med poliseskort och skrika ” Va e Bajen/Gnaget”.
Känns det igen? Har vi sett det tusen gånger förut?

https://www.youtube.com/watch?v=oF2uhE1ZAog§

https://www.youtube.com/watch?v=x3qYzliNDkU

https://www.youtube.com/watch?v=xZEY2Y-EaO4

https://www.youtube.com/watch?v=QHIksqKmiIo

https://www.youtube.com/watch?v=z5jI16VVmU0

Samma jävla visa år ut och år in! ”Var var ni horungar” ”Skulle inte ni storma oss” bla bla bla….. och igår var inget undantag DFG sidan uppdaterades samma dag med en bild under poliseskort och senare på kvällen blev de tagna igen vid Zinken! Vem fan orkar lägga någon energi på hyrgården när de är heeeeeelt omöjliga att ha att göra med. ”Nu är vi snut fria” ” Eller nej inte längre” ”Men nu är vi det och vart e ni” Jo tack och god natt….

Babianerna fick ett erbjudande att köra grusgrop! De fick välja dag. De fick välja plats. De fick bestämma nummer om det ville men icke…. De ville ville ta foton på matchdag.

Finns visserligen en bra och rimlig förklaring till det! Eftersom KGB tidigare använt grönvita rånarluvor och Firman svarta så ville nu även dfg ha egna luvor! Sagt och gjort så beställde man ett gäng på nätet som man sedan sprang runt och fota sig själva i hela dagen och då menar vi HELA DAGEN! Till och med inne på toa stod man och fota varandra……

Brace yourself internet a monkey storm is coming.
Citera
2015-04-14, 20:04
Medlem
fel
Senast redigerad av Horknullarn 2015-04-14 kl. 20:10.
Citera
2015-04-14, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STHLMism
Nu är det så här, alla ni som klagar och skriver "vart är ni när det vankas grusgrop" , "100 man med resten ultras, osv! Det är nämligen så här, det ni inte förstår är att det finns en STOR skara gamla DIF som går på just fotbollsmatcher(!?). Tro det eller ej, men vi är liksom inga färskingar, dom flesta i min gamla krets är 40+ idag och har slagits i DIF's namn sedan tidigt 90-tal. Alla i gamla Baby Firman (som ni fattar var YNGST i den gamla skolan) är idag över 40 bast och lever familjeliv och en del har egna företag med allt vad det innebär. Vi har inte tid (eller för min del ens lust) att sitta och åka över halva riket för att träffas i någon liten håla för att slåss i 1-2 minuter "bara för det är snutfritt". Säger inte att den grejen är fel,och all heder åt alla som gör det, men det funkar liksom inte lika lätt med just ett "familjeliv". Ni fattar nog när ni hamnat där själva i livet och redan röjt och slagits i lagets namn i över 23 år.
Den ligan vi kallar 250+ igår, är exakt utfyllnad med folk som just har det som jag ovan beskriver. Vi är trots allt just gamla FOTBOLLSLIGISTER, men det kanske inte är legitimt att vi kallas DFG då eller? Vi som endast går på matcher(och för min egna del,inte ens alla matcher utan dom jag helt enkelt kan) och tar tillfälle i akt om det ges till att få till det i samband med just en FOTBOLLSMATCH?

250+ DFG IGÅR!!! BAJEN, NO SHOW!!!

Jag förstår din tanke angående hur ni agerar.
Ni väljer alltså att ställa upp på gatan under en matchdag för att inte riskera "familjeliv och företag"?
När det är 300 poliser runt er och en herrans massa go-pro kameror på Polisens bröst och 100 ggr om inte 1000 ggr större risk att bli gripen av snuten. Har jag förstått dig rätt?
Det gör ni alltså hellre istället för att säga till frugan en lördag. - Jag drar till gymmet/thai boxning. Och täcker därmed upp med eventuella skador och frånvarande ifrån familjen under en lördags eftermiddag i "någon liten håla" för att verkligen få göra upp med likasinnade.
För mig får ni kalla er exakt vad ni vill dfg/Baby Firman/Järngänget. Same shit diffrent name.

Är det bara jag som tycker att resonemanget faller samman?
Sedan att du/ni äldre inte har "lust" är ju upp till er. Men sanningen är den, vill man ha box så måste det ske i en grusgrop och icke matchdag.
Men stort cred till er. Ni var ju trotts allt 250+ enligt dig. 300+ enligt OneTrueSaxon.
Citera
2015-04-14, 20:12
Medlem
Apollinaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajenSvin 123
Jaha så var det dags igen för en orgie i babian spam på all form av forum och socialmedia som finns!

Äntligen matchdag så dfg med ultras och groupies kan få gå sina 250-300 mans korteger med poliseskort och skrika ” Va e Bajen/Gnaget”.
Känns det igen? Har vi sett det tusen gånger förut?

https://www.youtube.com/watch?v=oF2uhE1ZAog§

https://www.youtube.com/watch?v=x3qYzliNDkU

Samma jävla visa år ut och år in! ”Var var ni horungar” ”Skulle inte ni storma oss” bla bla bla….. och igår var inget undantag DFG sidan uppdaterades samma dag med en bild under poliseskort och senare på kvällen blev de tagna igen vid Zinken! Vem fan orkar lägga någon energi på hyrgården när de är heeeeeelt omöjliga att ha att göra med. ”Nu är vi snut fria” ” Eller nej inte längre” ”Men nu är vi det och vart e ni” Jo tack och god natt….

Bajen var tydligen bra på att lägga benen på ryggen när de skulle "defenda" mot DFG.

https://www.youtube.com/watch?v=PiyCzO_YXzg
Citera
2015-04-14, 21:10
Medlem
sirhectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Hur ska 20 pikeer kunna hindra er och dfg med sina 250 man?
Ett blått tygstaket man kan kliva över hindrade ju dfg och tanken på att jogga 50 meter lika så innan matchen...
Citera
2015-04-14, 21:16
Medlem
STHLMisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horknullarn
Jag förstår din tanke angående hur ni agerar.
Ni väljer alltså att ställa upp på gatan under en matchdag för att inte riskera "familjeliv och företag"?
När det är 300 poliser runt er och en herrans massa go-pro kameror på Polisens bröst och 100 ggr om inte 1000 ggr större risk att bli gripen av snuten. Har jag förstått dig rätt?
Det gör ni alltså hellre istället för att säga till frugan en lördag. - Jag drar till gymmet/thai boxning. Och täcker därmed upp med eventuella skador och frånvarande ifrån familjen under en lördags eftermiddag i "någon liten håla" för att verkligen få göra upp med likasinnade.
För mig får ni kalla er exakt vad ni vill dfg/Baby Firman/Järngänget. Same shit diffrent name.

Är det bara jag som tycker att resonemanget faller samman?
Sedan att du/ni äldre inte har "lust" är ju upp till er. Men sanningen är den, vill man ha box så måste det ske i en grusgrop och icke matchdag.
Men stort cred till er. Ni var ju trotts allt 250+ enligt dig. 300+ enligt OneTrueSaxon.

Otippat att en bajare är dyslektiker,läs om läs rätt! Jag pratar för mig själv och inte om "OSS" till och börja med. Du har inte en aning om vad JAG riskerar och skiter fullständigt i vad du tror eller tycker om det.Om du tror att det är att bara slänga ur sig " jag drar till gymmet/thai boxningen" en lördag så spelar vi inte ens i samma liga.
Räcker så.
Citera
2015-04-14, 22:04
Medlem
Pinsamt att se äldre vuxna män bete sej som små tonårsluffare, rena dagisnivån i denna tråden.
Ska ni inte börja hota med era pappor snart också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in