Citat:
Ursprungligen postat av Potwor
Om du tänker på den situation jag tror du menar från förra säsongen (antar att det var ultras det rörde sig om), var det civvare som stod för vevandet i hetsen som för övrigt inte varade speciellt länge.
Skriver under på det där. Skulle nog påstå att det där har lite med generationsglapp att göra också. När FB och DFG växte fram i "firmamodell" fanns inte lika många i samma generation i bajen, de hade ett äldre gäng som kört sitt race, sen gick det några år till nästa kull bajare, och då hakade på firmatrenden. Kan ha fel, men det är så jag alltid upplevt det i alla fall.
Alla tre klubbar är som bekant olika starka i olika generationer.
Men att Bajen först började röja när KGB presenterade sig, är som sagt skitsnack.
Nu jävlar blommar det i asfalten! En vettig konversation på Flashbacks forum
Ja du har delvis rätt! Tror vårat generations glapp berodde på vårt eviga jojo åkande mellan divisionerna! Vi hade en bra början på en yngre liga 1995 med det sköna namnet Charge Crew på runt 50??? grabbar I åldrarna 15-18 år (cirka) Grabbarna hade egna upptryckta medlemskort med ett Hammarby märke med två korslagda skruvmejslar på

( de va ju inte vapen fritt på 90 talet)
Men då vi åkte ur allsvenskan så försvann i princip hela ligan! Scenen såg helt annorlunda ut då än idag som du kanske minns! Så motivationen att ha en liga då vi mötte lag som bk badboll etc var ju inte på topp av förklarliga själ.
Sen hade väll inte alla grabbarna det största fotbollsintresset heller!
En åkte in för mord i slutet på 90 talet flera andra punda hårt! En annan åkte in för ett annat mord nyligen! Men några går ibland fortfarande på matcherna!
Sen dröjde de några år innan nästa gäng Bajen Yngre kom cirka 1998?? (om jag minns rätt)
Så måste nog skriva under på att vi har haft våra generations glapp.