2012-08-08, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
inter har vl inte s stark firma , marseille vetr jag vl d inte , men det var ju np huligan brk i italien ett tag , var ju nn som blev ddad av en bomb nn annan blev vl ddad om jag kom ihg rtt , tror italienarna har n hrda firmor nd, england har vl tappat rtt mycket p huligan fronten det r ju sten hrda straff dr , det r vl mest millwall och west ham som har n skapliga firmor man ser ju aldrig brk p lktaren tex i england det hnder aldrig lngre , utanfr vet jag inte hur det ser ut men knns som polisen hller dom ganska kort dr nu.

Lttdroppade namn efter diverse filmer som alla sett, det smller i England, testa ett besk hos Stoke, Sunderland, Newcastle, eller varfr inte Pompey?
Citera
2012-08-08, 17:20
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Lttdroppade namn efter diverse filmer som alla sett, det smller i England, testa ett besk hos Stoke, Sunderland, Newcastle, eller varfr inte Pompey?

Visst r det s, men det gr dom fr den sakens skull inte mindre rtt.
Citera
2012-08-08, 17:24
Medlem
GeorgeCusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJonasLJ
Nu har Sverigescenens redogrelse fr 2:a augusti 2012 kommit upp p www.

Jag uttalar mig inte om vad jag inte sjlv sett. Om jag antar ngot s anger jag att jag antar.

Men detta hnde aldrig, jag svr:

"45 minuter senare hnder det osannolika igen. Polisen lyckas tappa bort 100 maskerade Lech-ligister som helt pltslig str utanfr Offside igen och knackar p rutan. Lech frsker stormar restaurangen dr nu till 99 % vanliga AIK-supportrar befinner sig. Polackerna lyckas dock inte ta sig in trots vad som kndes som flera minuters frsk innan polisen anlnder. Att sga att flera av kroggsterna skakade och de kvinnliga grt r inte att verdriva." (Sverigescenen)

Jag satt nmligen dr p Offside sjlv. Det som hnde var att ngra polacker tittade fram nyfiket nr polisen vallade dem ner i tunnelbanan. De fick ngra lglas ver sig och hade sker grna sprungit upp men polisen slppte inte upp dem. Ingen grt. Tvrt om skrattades den nationella insatsstyrkan ut och gster ropade "Johan Falk, var r Johan Falk?"

Vet inte varfr man skriver p detta stt. Ngon berttar ett ryckte och det broderas ut.

Om vi sger att hndelsen intrffade efter att jag lmnat stllet stmmer det inte tidsmssigt med tget som hmtade polackerna i tunnelbanan. Det var lngt tidigare medan jag var kvar. Jag efterlyser fler vittnen till detta men jag tvivlar p att det kommer fram ngra.

Jag var dr runt 23:20 d polackerna faktiskt kom tillbaka...Skulle tippa p cirka 100-120 ligister. De kom inte upp frn tunnelbanan utanfr Offside utan de dk upp runt hrnet. Jag antar att de hoppade av vid Solna centrum gick till Offside. Eller om de har drjt sig kvar i Omrdet sen innan. Och inte en polis i nrheten. Polackerna radade upp sig utanfr ingngen och backade. Sedan vinkade de ut oss fr att se vilka som var sugna p lite action. Ngra polacker frskte ta sig in men en hel del AIK:are slog tillbaka dem (Bartendern hade t.om hmtad en batong som han vevade med) Nr polackerna var ute s lste man drren varvid det helt pltsligt stormar fram poliser frn alla hll kanter.

Det var inga som grt vad jag kunde se men mnga var skrrade och chockade. Det var nd 99% "vanliga" AIK:are drinne d.. Ett ftal Firman bara. Det kndes lite lskigt att bara ha en glasruta mellan sig sjlv och s mnga polska ligister. Och inte en polis i nrheten som sagt. Nr polisen vl var dr s tvingade dem ner Polackerna i tunnelbanan varvid mnga AIK:are gick efter spottade p polackerna och skrek "kurva" mm.

Efter denna incident s valde offside att stnga fr kvllen, eller om det var polisen som tvingade dem.
Senast redigerad av GeorgeCuster 2012-08-08 kl. 17:30.
Citera
2012-08-08, 18:39
Medlem
Har hrt rykten om att det r 50-80 FB som ker till Polen.

Spelar de bara sina kort rtt s kan de skert ta ngra smskalper d polackerna med all sannolikhet kommer smyga runt i smgrupper.
Citera
2012-08-08, 19:12
Medlem
Alts vissa verkar tro att det kommer bli rena blodbadet fr AIK dr nere, snacka om verdrivet haha. Det kommer skerligen bli lite stkigheter men snlla kan folk lugna ner sig! Det va vl inga ddsfall nr Polen mtte Ryssland i em (vet att det gick ett rykte om att ngon skulle ha avlidit i stkigheterna) men det bekrftades vl aldrig? Det kan man kalla en RIKTIG hatmatch och eftersom ingen dog i dom sammandrabbningarna s kan nog AIK supportrar som ska ner knna sig lite lugnare.
Citera
2012-08-08, 19:53
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurts
Alts vissa verkar tro att det kommer bli rena blodbadet fr AIK dr nere, snacka om verdrivet haha. Det kommer skerligen bli lite stkigheter men snlla kan folk lugna ner sig! Det va vl inga ddsfall nr Polen mtte Ryssland i em (vet att det gick ett rykte om att ngon skulle ha avlidit i stkigheterna) men det bekrftades vl aldrig? Det kan man kalla en RIKTIG hatmatch och eftersom ingen dog i dom sammandrabbningarna s kan nog AIK supportrar som ska ner knna sig lite lugnare.

Ahh de finns ingenting som lugnar ner en mnniska s mycket som att "det r lugnt det r nog ingen som kommer d"
Citera
2012-08-08, 21:20
Medlem
Gitte1987s avatar
KGB r den strsta och tyngsta ligan i sverige!
Citera
2012-08-08, 21:31
Medlem
Ayies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte1987
KGB r den strsta och tyngsta ligan i sverige!
Haha
Citera
2012-08-08, 21:48
Medlem
Per Feckts avatar
Det har varit vldigt mycket snack om AIK och Firman Boys senaste tiden. Helt frsteligt sklart efter matchen och stket senast runt rsunda och inne i stan.

Jag har kollat igenom alla filmer som lnkats de senaste dagarna, och ven mnga andra i trden.

Det jag undrar ver r r om Firmans gubbar syns p ngra av filmerna? De som kastar vgskyltar och brte p polisen utanfr stra lktaren - r ngra av dem FB? Eller r det andra killar?
Finns det ngra bra klipp dr Firmans "Kat C" (vad jag frsttt kallas de "bsta" slagskmparna det(?)) finns med? Vilken kategori r isfall vgskyltskastarna och killen som smller till en polis som faller i backen?

r det ngra hr i trden som sgs vara medlemmar i FB, eller r det bara hardcore supporters?

Tack p frhand, och hoppas kramkalas nere i Polen istllet fr utslagna tnder
Citera
2012-08-08, 21:58
Medlem
cykeltillbahamass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akalla
sista gngen, av 100 personer som slss i firmor r ca 20 tuffa resten r mobbade offer, g till en klubb , testa vad du gr fr man mot man istllet fr att st lngst bak och skrika och kasta flaskor.
r inte medlem i nn firma om du syftar p mig fast sen fr ju du det att lta som att det bara r ngra i firmorna som slss och resten inte gr ett piss, vilket knns lite fel..
Citera
2012-08-08, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per Feckt
Det har varit vldigt mycket snack om AIK och Firman Boys senaste tiden. Helt frsteligt sklart efter matchen och stket senast runt rsunda och inne i stan.

Jag har kollat igenom alla filmer som lnkats de senaste dagarna, och ven mnga andra i trden.

Det jag undrar ver r r om Firmans gubbar syns p ngra av filmerna? De som kastar vgskyltar och brte p polisen utanfr stra lktaren - r ngra av dem FB? Eller r det andra killar?
Finns det ngra bra klipp dr Firmans "Kat C" (vad jag frsttt kallas de "bsta" slagskmparna det(?)) finns med? Vilken kategori r isfall vgskyltskastarna och killen som smller till en polis som faller i backen?

r det ngra hr i trden som sgs vara medlemmar i FB, eller r det bara hardcore supporters?

Tack p frhand, och hoppas kramkalas nere i Polen istllet fr utslagna tnder

Det var inga strre grabbar dr, mest yngre och ultras. S var det iaf dr, i Gteborg frra ret vid gamle port dremot.. wow aldrig sett en sdan stor fet klunga med steriod pumpade grabbar med firman trjor.
Citera
2012-08-08, 22:03
Medlem
cykeltillbahamass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasip
Galna jooho dom r vrst i hela vrlden. Det kommer bli ett avgrande slag i Polen snart,det ska bli kul att se utomjordingarna stryka runt husknutarna med grten i halsen nr FB ker ner med full styrka
menade mer att folk hr mlar upp poznan som polens grymmaste firma, men har fr mig att dom inte alls r det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in