2011-05-25, 16:43
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prutus
förjävla mycket muppar som sitter här inne och tror sig veta massa grejer.En random liten 18åring har gått in på planen och blivit gripen och är nu hatad av samtliga på den där stadion. Vad har det med fotbollshuliganer att göra. Inte riktigt så att hela malmö kat c stormar planen och slåss.

Aja det roliga i allt detta är alla flashbackrunkare som säger sig vara emot och spyr galla på detta ämne men ändå är inne på youtube och tokstuderar box och är så nyfikna att dom inte kan sitta still. haha använd er tid till något vettigt istället

Du noterade væl att du precis blev relativt ægd av Headon? Kan inte du, nær du tømmt sanden ur fickorna efter senaste grusgropsboxet, kommemtera det? Før ordningens skull.
Citera
2011-05-25, 16:51
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Du noterade væl att du precis blev relativt ægd av Headon? Kan inte du, nær du tømmt sanden ur fickorna efter senaste grusgropsboxet, kommemtera det? Før ordningens skull.

Jag ska försöka svara för ordningens skull, men då måste jag ändå bryta ut en mening ur de som Headon citerar:
18-åringen var känd av polisen sedan tidigare för att ha förekommit bland så kallade risksupportrar av huligankaraktär. Men han förekommer inte i kriminalregistret.
Varenda jävel förekommer i dessa register som någon gång har varit på en bortamatch ärligt talat. Att han inte förekommer i kriminalregistret är ganska underligt för då lär han alltså aldrig varit med vid något box som blivit stört av polisen? Eller är han en ninja i dessa fall?

Jag är inte malmöit, men jag tyckte bara den meningen kändes så skönt ologisk.
Citera
2011-05-25, 17:01
Medlem
Headons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag ska försöka svara för ordningens skull, men då måste jag ändå bryta ut en mening ur de som Headon citerar:
18-åringen var känd av polisen sedan tidigare för att ha förekommit bland så kallade risksupportrar av huligankaraktär. Men han förekommer inte i kriminalregistret.
Varenda jävel förekommer i dessa register som någon gång har varit på en bortamatch ärligt talat. Att han inte förekommer i kriminalregistret är ganska underligt för då lär han alltså aldrig varit med vid något box som blivit stört av polisen? Eller är han en ninja i dessa fall?

Jag är inte malmöit, men jag tyckte bara den meningen kändes så skönt ologisk.

Tror knappast alla som åker på bortamatcher hamnar i brottsregistret, knappast alla som grips vid box heller.

Tycker denna mening var viktigare i sammanhanget:

Citat:
På tisdagsförmiddagen var han en av de cirka 50 MFF-supportrar som började bråka vid en krog på Lorensborg. 18-åringen blev omhändertagen enligt polislagen och transporterad till trakterna av Dalby.
Citera
2011-05-25, 17:45
Medlem
Little.Geezers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Rent statistiskt är det mer troligt att en firmakille som springer in på planen och attackerar motståndarnas målvakt, är börs-vd, framgångsrik IT-konsult eller docent i litteraturhistoria.

Helt sant. Mycket vanligt att forskare från Karlolinska, hjärt och hjärnkiruger, raketforskare och annat löst folk brukar koppla av med ett gamalt hederligt box!

När du är komplett hjärnkirurg är du tidigast i 40-års åldern. Samma sak med forskare. Hur många hjärt- och hjärnkirurger tror du det finns i Svea Rike egentligen?
Citera
2011-05-25, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Little.Geezer
När du är komplett hjärnkirurg är du tidigast i 40-års åldern. Samma sak med forskare. Hur många hjärt- och hjärnkirurger tror du det finns i Svea Rike egentligen?

Fler än det finns huliganer med eftergymnasial utbildning.
Citera
2011-05-25, 19:19
Medlem
Headons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Fler än det finns huliganer med eftergymnasial utbildning.

Touché!
Citera
2011-05-25, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headon
Tror knappast alla som åker på bortamatcher hamnar i brottsregistret, knappast alla som grips vid box heller.

Tycker denna mening var viktigare i sammanhanget:

Eftersom ni ändå märker ord hela tiden så kör väl jag samma sak, nää ALLA hamnar inte där, men en hel del även såna som inte gjort ett skit utan bara varit i närheten av att det hänt nåt.
Dvs samma pub, samma insläpp vid stök, samma läktare vid stök då är det jäkligt lätt att bli fotad och reggad i deras register, mer än att närvara behövs inte.

Om det blir en avbruten planerat box så blir dom flesta registrerade.
Citera
2011-05-25, 21:45
Medlem
DIFstockholms avatar
Tja "grabbar"

Även fast det inte verkar som att någon egentligen är en riktig grabb här elr ens har en aning om hur scenen ser ut så är jag lite nyfiken och tänkte trots allt ställa en liten fråga...

Vilka är de ledande ligorna i dagsläget? (top 5)
var opartiska tack!
Citera
2011-05-25, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Little.Geezer
Men din sopa, när ska du ge upp? Forska kan man börja göra akademiskt som 23åring och redan tidigare utan tjänst.
Klart som fan folk har rätt att klaga på hur box utförs, utan att själva behöva "prova på själv först." Det var kanske det mest korkade du kommit med hittills i den här tråden och du är ju fan inte populär här.
Berätta för oss vad du själv representerar för folkgrupp. Är du en av de få från scenen som drar ner den så egentligen höga nivån på utbildning och karriär eller? Vilket jävla stolpskott du är
Citera
2011-05-25, 22:15
Medlem
För närvarande känns det bara aktuellt att snacka om top 3

FB
DFG
WM
Citera
2011-05-25, 22:55
Medlem
Lite folk som rör sig runt raketforskarens hus. Förmodligen ville de dela ut universitetsstipendier eller något liknande.

http://www.sydsvenskan.se/sport/fotboll/mff/article1478813/Polisen-vaktar-huliganens-hem.html

18-åringen släpptes efter förhör under tisdagskvällen. Reaktionerna på internet mot händelsen på Swedbank stadion som ledde till att derbyt MFF-HIF stoppades är mycket starka. Polisen har därför sedan i tisdags tillsyn över mannens bostad.

Ikväll väntade ett 30-tal män i 20-årsåldern utanför bostaden. Gruppen uppgav för polisen att de var 18-åringens vänner och att de befann sig på plats för att skydda honom ifall främmande personer skulle angripa.
– Situationen kan uppfattas som hotfull i sig, men det blev inget handgemäng. Vi har patrullerat och de flesta lämnade vid sjutiden, säger Calle Persson på polisens ledningscentral.
Citera
2011-05-26, 00:18
Medlem
Little.Geezers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananab
Men din sopa, när ska du ge upp? Forska kan man börja göra akademiskt som 23åring och redan tidigare utan tjänst.
Klart som fan folk har rätt att klaga på hur box utförs, utan att själva behöva "prova på själv först." Det var kanske det mest korkade du kommit med hittills i den här tråden och du är ju fan inte populär här.
Berätta för oss vad du själv representerar för folkgrupp. Är du en av de få från scenen som drar ner den så egentligen höga nivån på utbildning och karriär eller? Vilket jävla stolpskott du är

Herregud, vem är du att tillrättavisa mig angående studier? Forskare är inget merit i sig. Det är ju snarare en examen, Doktor, som du blir efter ca 9 års studier efter gymnasiet. Under tiden är du doktorand. Till sist blir du sedan Professor, efter minst 10 år till. När du är Professor kan jag se dig som forskare.

När jag gick på gymnasiet räknade vi med fraktaler, komplexa tal och matriser. Jag har läst atom och kärnfysik på gymnasienivå. Jag tänker fortsättningsvis inte sitta och berätta mitt liv då det kan kopplas till en person i det verkliga livet.

Jag kan säga att medianen för ingångslön på mitt yrke ligger på 25000 kr/mån. Det är högre än vad medellönen är i Stockholms kommun för män. Och det tjänar man som nyexaminerad i mitt yrke. Är det tillräckligt hög lön för dig, mister banana?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in