2009-03-21, 18:18
Medlem
Tjena, drog hem LS för någon timme sedan och det har bråkat med mig sen dess.
Jag vill alltså få bort programmet helt från min värld! Jag har kört "Uninstall" men då kan jag inte använda alla mina program som behöver ansluta till internet, varför?
Måste man verkligen köra alla sina program på datorn så att little snitch lär sig vilka som behöver komma ut på nätet och SEN avinstallera det?!
Har little snitch fuckat mina portar totalt nu eller?

Många frågor, men hoppas på svar.

Kan tillägga att jag inte kan någonting om portar och dyl.

Mvh NaDy
Citera
2009-03-21, 18:25
Medlem
Jag måste också erkänna att LittleSnitch är helt jävla onödig program.
Helatiden kommer de upp ruta efter ruta "acceptera eller inte" ..vad ja än gör, helatiden ..varje minut dygnet runt.

Jag laddade ner AppZapper, sen drog ja ena ikonen till den å så ZAPP så försvann den ... Använd dig av de... http://www.appzapper.com/

Finns å ladda ner på trackers å så vidare. Usch till LittleVirus..
Citera
2009-03-21, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Helatiden kommer de upp ruta efter ruta "acceptera eller inte" ..vad ja än gör, helatiden ..varje minut dygnet runt.

Jag laddade ner AppZapper, sen drog ja ena ikonen till den å så ZAPP så försvann den ... Använd dig av de... http://www.appzapper.com/

Jag har provat ALLT, skiten försvinner ju, MEN om jag startar ett program som tex. Amsn för första gången sedan jag installerade LS och jag tagit bort det igen så kan jag inte använda Amsn.

Så jag får installera om LS igen och stara Amsn, tillåta programmet så att det funkar. Och SEN ta bort LS.

Ska detta äckliga program verkligen vara så j*vla jobbigt?
Citera
2009-03-21, 19:03
Medlem
Sliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaDy
Jag har provat ALLT, skiten försvinner ju, MEN om jag startar ett program som tex. Amsn för första gången sedan jag installerade LS och jag tagit bort det igen så kan jag inte använda Amsn.

Så jag får installera om LS igen och stara Amsn, tillåta programmet så att det funkar. Och SEN ta bort LS.

Ska detta äckliga program verkligen vara så j*vla jobbigt?

Hmm, du har alltså testat Appzapper. Testat AppDelete? Har du startat om datorn efter du raderat?
Citera
2009-03-21, 19:21
Medlem
Är det inte bättre att låta LS vara kvar och bara justera brandväggsreglerna istället, än att plocka bort den och inte kunna ställa tillbaka reglerna utan ett jävla extra krångel?

Sensmoral: Installera aldrig något som påverkar systemet innan du vet vad det är.

(Jag tycker den här tråden var ganska kul.... )
Citera
2009-03-21, 20:16
Medlem
GzGurrzs avatar
Dra ner little snitch igen och välj uninstall bara, sen är det borta
Citera
2009-03-21, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Njursvikt
Är det inte bättre att låta LS vara kvar och bara justera brandväggsreglerna istället, än att plocka bort den och inte kunna ställa tillbaka reglerna utan ett jävla extra krångel?

Sensmoral: Installera aldrig något som påverkar systemet innan du vet vad det är.

(Jag tycker den här tråden var ganska kul.... )

Hur justerar man brandväggsinställningarna till den ?

Tänkte installerar Photoshop, dreamweaver, flash m.m, men så står de i instruktionsfilen.

be careful!
each application phones home maybe also the installer !
absolutely necessary to install littlesnitch!!!
its not enough to cut the internet connection during the installation.
files:

CS4 phones home (this text is from serial box)

BLOCK activate.adobe.com with LittleSnitch !

Iofs så kommer den helatiden fråga mig om ja vill öppna portar efter portar om ja installerar den igen.. måste finnas andra sett att cracka detta på.. eller så år de bli LS..
Citera
2009-03-21, 22:46
Medlem
Citat:
Hur justerar man brandväggsinställningarna till den ?

Tänkte installerar Photoshop, dreamweaver, flash m.m, men så står de i instruktionsfilen.

be careful!
each application phones home maybe also the installer !
absolutely necessary to install littlesnitch!!!
its not enough to cut the internet connection during the installation.
files:

CS4 phones home (this text is from serial box)

BLOCK activate.adobe.com with LittleSnitch !

Iofs så kommer den helatiden fråga mig om ja vill öppna portar efter portar om ja installerar den igen.. måste finnas andra sett att cracka detta på.. eller så år de bli LS..

Du gör inte misstaget att inte trycka "forever" när little snitch frågar om du vill blockera?
Citera
2009-03-21, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Du gör inte misstaget att inte trycka "forever" när little snitch frågar om du vill blockera?

Jag fixade det på de andra settet, att skriva in en massa grejer i en host fil. Nu funkar photoshop, flash och dreamweaver utan problem... hoppas de e crackad också ..men iallafall.. bye bye littlesnitch ...
Citera
2009-03-22, 08:47
Medlem
Citat:
Jag fixade det på de andra settet, att skriva in en massa grejer i en host fil. Nu funkar photoshop, flash och dreamweaver utan problem... hoppas de e crackad också ..men iallafall.. bye bye littlesnitch ...

Förstår inte hur man kan misslyckas med little snitch, det är ju ett underbart litet program och tar inte länge att lära sig hur det fungerar. Det är ett av de första programmen jag installerar på en ny mac eller en ominstallerad mac.
Citera
2009-03-22, 10:05
Medlem
phanderss avatar
Citat:

Skämtar du? Eller är det bara jag som tycker om att se vilka hemligheter alla program har för sig? Varför ska den inbygda kalkylatorn ha kontakt med wu-calculator.apple.com för? Tycker tillverkarna ska fullständigt skita i när jag startar program...

Med ett sånt bra program som LittleSnitch får man reda på vart trafiken går och vilka adresser de vill kommunicera med. Jag förstår inte, det är ju en trygghet för dig. Däremot, den första tiden är programmet snarare LittleBitch.

/P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in