2009-03-21, 18:10
Medlem
flummbullens avatar
Hej! Idag nr jag skulle starta min laptop s det frsta som hnder r bluescreen!

Datorn jag har r en Acer Aspire 7520G

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

A process or thread crucial to system operation has unexpectedly exited or been terminated.

sen str det ett antal till rader med skit ssom "if this is the first time"

Technical information:

*** STOP: 0x000000F4 (0x00000003 , 0x87CXXXXX , 0x87CXXX24 , 0x82053430) d X ser jag inte vad det str p.g.a att bilden r uppe i ca 5 sek och jag har tagit bild med mobilen p 2 mpix.

Sen: Collecting data for crash dump...
Initializing disk for crash dump...
Beginning dump for physical memory
Dumping physical memory to disk: 0-100 gr den, sen frsvinner bluescreenen och den vanliga skrmen dr man fr vlja om man ska starta i felskert lge med eller utan ntverk och med kommandotolk, eller starta windows normalt, dock blir skrmen svart hur som helst och en annan skrm kommer upp, starta windows normalt eller kra en uppsartsfelskningsgrej.

Om man kr uppstartsfelskningsgrejen s gr den bra och den arbetar och sger att den r klar, sen rebootas systemet. D! BLUESCREEN OF DOOM!!!!666!!!! IGEN!

Jag kommer fan inte ens in i windows, har inte installerat ngra nya program frutom Spybot S&D p ett bra tag, PLOXX hjlp mej!
Citera
2009-03-21, 18:10
Medlem
flummbullens avatar
och mods, jag har skt men inget funnit.
Citera
2009-03-21, 18:32
Medlem
finntemes avatar
Kan det vara Cmos batteri? Hur gml r din dator?
Efter lite skningar kan ppeka till hrddiskfel ocks.

http://www.techsupportforum.com/micr...x000000f4.html

Citat:
Thanks to gboyles' story about the long crazy response to 0x000000F4, I started to replace things - in reverse order.

IT WAS THE BATTERY!!!

In 10 minutes I was back in business.

Why can't a certain large arrogant company simply create an error message "Your CMOS battery is low" ?????

Would that make to much sense and too little money?
Citera
2009-03-21, 18:47
Medlem
flummbullens avatar
r det inte den som sitter under tangentbordet eller ntt?
Citera
2009-03-21, 18:50
Medlem
finntemes avatar
jeps, eller beror nog p modellen..du har skert ngn form av manual, eller kan leta upp det fr Acers hemsida.
Citera
2009-03-21, 22:38
Medlem
flummbullens avatar
"CMOS battery bad Contact your dealer or an authorized service center." frn manualen. Mste jag lmna in den?
Citera
2009-03-21, 22:41
Medlem
flummbullens avatar
Sista linjen nr man kr i felslkert lge innan man har kommit in i det (som fr vrigt inte funakr det heller) sp str det: Hmtad: \Windows\system32\drivers\credisk.sys

Har detta ngon betydelse? ntt med nn disk?

Disk boot failure Insert a system (bootable) disk into the floppy drive
(A, then press <Enter> to reboot. str ocks i maualen.
Citera
2009-03-21, 22:48
Medlem
finntemes avatar
Du mste byta cmos batteri, om du har inte gjort det tidigare, lmna datorn till ngn servicestlle.
Citera
2009-03-22, 00:21
Medlem
flummbullens avatar
Nu sitter jag p laptopen, formaterade C: och krde Acer eRecovery s allt funkar nu iallafall, men den kommer skert paja snart iallafall, eller?
Citera
2009-03-22, 18:20
Medlem
flummbullens avatar
Nu har jag ett stort till jvla windows-r-sr-innanfr-pannbenet-fel till!

http://img90.imageshack.us/my.php?image=laaawl.jpg

nr jag skulle stnga av datorn stod det: Installerar uppdateringar 30 av 60.

Jag rck sladden och gick och la mej, hur ska jag kunna installera dem igen?
Citera
2009-03-24, 23:13
Medlem
hasenfrasens avatar
Frst av allt, kr en CHKDSK C: /R s att Vista fr kolla din disk. Att brutalt stnga av datorn gr att det finns trasiga filer p din hrddisk - och som Vista inte sjlv fixar automagiskt.
Citera
2009-03-25, 20:53
Medlem
flummbullens avatar
Allt r bra idag, jag formaterade igen och det frsta jag gjorde var att installera SP1. Sen funkade alla updates
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in