• 1
  • 2
2009-03-21, 18:06
Medlem
Dorothees avatar
Tjenare.
Har ätit så mycket snabbnudlar nu på sistone att det börjar smaka riktigt tråkigt, deras billiga xtra-smaktillsatser biter in på mig längre
Så jag undrar om någon riktig gourmand kan ge mig något tips på hur man kan göra snabbnudlar lite intressantare/godare.

Någon viss krydda eller tillagning etc.
Citera
2009-03-21, 18:10
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorothee
Tjenare.
Har ätit så mycket snabbnudlar nu på sistone att det börjar smaka riktigt tråkigt, deras billiga xtra-smaktillsatser biter in på mig längre
Så jag undrar om någon riktig gourmand kan ge mig något tips på hur man kan göra snabbnudlar lite intressantare/godare.

Kör du soppvarianten eller den vanliga? Jag brukar köra soppa för att få det att mätta mer, ösa i majskorn och en halv buljongtärning och/eller eller lite passande fond (givetvis beroende på vilken smak det är, jag kör mest kycklingnudlar så då blir det en halv grönsaksbuljongtärning och lite kycklingfond).
Citera
2009-03-21, 18:10
Medlem
Errogants avatar
När det kommer till snabbnudlar brukar jag varje gång gräva i kryddskåpet och kryddpåsarna och blanda med all skit som låter intressant, brukar bli väldigt intressant, det är nog att prova sig fram.
Den vanligaste blandningen jag använder mig av är:
Curry - i lagom mängd
Chilipulver - i lagom mängd
Pepparmix - i lagom mängd

Och när tillfället ges använder jag mig av McDonalds kryddpåse man får med när man köper en El Maco måltid.
Citera
2009-03-21, 18:12
Medlem
MisterNices avatar
Citat:
Tjenare.

Jag antar att du inte vill komplicera det efter som du äter snabbnudlar, ofta. Mitt superenka tips blir: Skiva lite purjo tunt och kläm i en liten sträng wasawbi. Rör om.
Citera
2009-03-21, 18:14
Medlem
Dorothees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Errogant
När det kommer till snabbnudlar brukar jag varje gång gräva i kryddskåpet och kryddpåsarna och blanda med all skit som låter intressant, brukar bli väldigt intressant, det är nog att prova sig fram.
Den vanligaste blandningen jag använder mig av är:
Curry - i lagom mängd
Chilipulver - i lagom mängd
Pepparmix - i lagom mängd

Och när tillfället ges använder jag mig av McDonalds kryddpåse man får med när man köper en El Maco måltid.
Humm. Låter intressant, men vadå du kör i det medans det kokar eller bara rakt på nudlarna när dom är klara? blir lite torrt för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Kör du soppvarianten eller den vanliga?
Jag kör den där 'littlecook' varianten, i typ svamp, kyckling och biff smak
Citera
2009-03-21, 18:14
Bannlyst
Citat:
Tjenare.

Jag vill inte vara kaxig när jag skriver det kanske är dags att variera kosten eller?
Citera
2009-03-21, 18:20
Medlem
Strimlad vårlök/purjolök, hackad seleri, gräslök, morot i mindre bitar, torkade röda småchilis, m.m. Olika färska örter som persilja & co.
Citera
2009-03-21, 18:26
Medlem
Dorothees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chinanski
Jag vill inte vara kaxig när jag skriver det kanske är dags att variera kosten eller?

Självklart äter jag annat också. Men blir typ 2-3 paket i veckan , det är ju så fruktansvärt billigt och enkelt.

Hur blir det om man steker dom då? Måste testa det, kommer tillbaka med rapport då
Citera
2009-03-21, 18:29
Medlem
Pyramids avatar
En liten klick smör gör sig faktiskt fantastiskt bra i en "nudelsoppa".
Rivna grönsaker, möjligtvis lite vitlök, kanske tom något kött?
Citera
2009-03-21, 18:31
Medlem
Vet inte hur du tillagar dina nudlar, men alla jag sett lagat nudlar har antingen gjort soppa eller silat bort all smak. När jag gör nudlar tar jag så mycket vatten som det står på paketen, kanske lite mer. När vattnet kokat bort (ja, det gäller att röra mot slutet) helt eller nästan helt, tar jag av nudlarna från plattan och tillsätter smakpåsen. Blir mycket mer smak än om man gör soppa och silar bort vattnet. Glömde nämna att jag innan öppnar påsen krossar jag innehållet, sen äter jag med sked, mycket enklare.
Citera
2009-03-21, 18:40
Medlem
MisterNices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramid
En liten klick smör gör sig faktiskt fantastiskt bra i en "nudelsoppa".
Rivna grönsaker, möjligtvis lite vitlök, kanske tom något kött?

I Japan klämmer man oft i en medföljande påse ister i nudelsoppa. Mycket gott och lyfter fram många smaker.
Citera
2009-03-21, 18:43
Bannlyst
Jag f¨rstår.Jag hade besökt en thai butik eller asianfoodmarket eller något i den stilen om jag var du.Där hittar man alltid nya såser och dyligt,kanske finner du den där knorren du söker där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in