• 1
  • 2
2009-03-23, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Det skulle nog jag rekommendera. I stort sett alla jag pratat med som testat och som kör Windows 7 har bara gott att säga om det.

ja det verkar överlag vara positiva omdömen om win7... kör iaf xp tills det finns en riktigt stabil version.
Citera
2009-03-24, 09:12
Medlem
Liten parentes, XP stödjer bara upp till 3,4(?)GB ram.
Om du ska ha mer så får du typ skaffa ett 64-bits Vista..
Jag själv kör med 64-bits Vista Ultimate, och jag förstår faktiskt inte hur folk kan ha så jävla mycket problem med det. För jag har bara haft ett problem med vista och det var när jag skulle dra hem en drivrutin till någon gammal jävla skit.
Annars gör jag ganska mycket på min dator, och jag tycker det flyter på bättre än på XP. Grafisk design, programmering, spel, hemma nätverk osv.
Citera
2009-03-24, 11:12
Medlem
jag hade exakt samma dilemma som du, och löste det med att helt enkelt använda xp pro, och sen när Windows 7 kommer ut blir det det byte
Citera
2009-03-24, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iquba
Om du ska ha mer så får du typ skaffa ett 64-bits Vista..
Jag själv kör med 64-bits Vista Ultimate, och jag förstår faktiskt inte hur folk kan ha så jävla mycket problem med det. För jag har bara haft ett problem med vista och det var när jag skulle dra hem en drivrutin till någon gammal jävla skit.
Annars gör jag ganska mycket på min dator, och jag tycker det flyter på bättre än på XP. Grafisk design, programmering, spel, hemma nätverk osv.

64-bits XP kan han köra om han vill, det stöder mer minne.
Citera
2009-03-24, 15:45
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iquba

Nu drar du till med falska myter...

En 32-bitars dator hanterar alla 4GB av ditt RAM-minne, men en del av det är reserverat till hårdvara.. Dvs hårdvara som t.ex. ditt grafikkort..

M.a.o. så används allt av alla 4GB, men windows och dess program kan aktivt använda 4GB minus det som reserverats till hårdvara..

Nu spelar inte det så stor roll i verkligheten eftersom Windows inte arbetar med fysiskt minne, utan med virtuellt minne... Virtuellt minne som vid behov kopplas till det fysiska RAM-minnet!

Det virtuella minnet fungerar så att varje process som startas tilldelas 4GB minne... men som tur är så använder få processer så mycket, vilket innebär att endast en mindre del av resp. process minnestilldelning hamnar i det fysiska RAM-minnet..

Citera
2009-03-25, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Nu drar du till med falska myter...
Okey, jag hade väl fel där då. Jag trivs iaf bättre med vista än med xp. Så jag rekommenderar vista
Citera
2009-03-25, 19:29
Medlem
Morfars vredes avatar
Har bytt från XP till Vista och är sjukt nöjd. Har inte ångrat mig en enda gång! Jag förstår inte vad folk gnäller över. Min dator flyter då faktiskt bättre med Vista, tro det eller ej. Bara det finns drivrutiner för Vista till grejerna som du beställer. Fast det antar jag att det gör, eftersom att de är så pass nya.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in