2009-03-21, 00:51
Medlem
MolotovSolutions avatar
Ålder: 20år
Längd: 190cm
Vikt: 73kg

Bakgrund: Fram till jag var ungefär 17 var jag något av... tja, ett fetto. Spelade TV-spel hela dagarna, åt snabbmat på lunchen och på kvällen blev det i regel en pizza, två påsar kanelgifflar och 2 liter cola. Kcal-överskottet var väl sisådär 4000 kcal om dagen vilket också fick effekten att jag gick upp exponentiellt i vikt. Finns inte många bilder från den tiden, men såg ut såhär nånting:

http://img19.imageshack.us/img19/1756/bild1kopia.png

Vägde ungefär 100kg när jag sa att nu ska jag gå ner i vikt och joggade från och med den dagen kompromisslöst varje kväll (gradvis längre och längre sträckor) och la om kosten radikalt. Gick ner ungefär 35kg på tja... 6-8 månader, vägde 63kg som minst (ja, lite för lite):

http://img183.imageshack.us/img183/6373/booyahcd4.jpg

Därefter (ungefär ett år sedan) började jag gå på gymmet regelbundet, tränade rätt hårt och gick upp till ungefär 75kg.

Kampsport/Nuvarande träning: I mitten på januari fick jag för mig att jag skulle ta tag i något jag funderat på under många år, nämligen börja med en kampsport. Det blev Taekwondo då jag gillar stilen och trivdes bra med klubben jag tränar på. I början hade jag inga planer på att tävla i det utan tränade mer för välmåendet och det kulturella intresset, men det dröjde bara tre veckor innan jag fick chansen att börja träna med kamplaget parallellt med den vanliga träningen och nu kretsar i stort sett all min fritid runt Taekwondo. Träningsschemat ser ut som följer:

(varje dag inleds med en joggingtur vid 05.30):
Måndag: TKD allmänt
Tisdag: TKD kamp
Onsdag: TKD allmänt
Torsdag: TKD kamp
Fredag: Vilodag
Lördag: TKD kamp (fokus på sparring)
Söndag: TKD traditionellt (mer fokus på "konsten", mönster med mera)

Tävling: Jag har inte tränat i närheten av lika länge som de flesta, men jag vill tro att jag dedikerar mer tid och energi än de flesta så jag hoppas att kunna kompensera för mitt sena ingång i kampens ädla konst så småningom. Gick min första tävling för någon helg sedan, förlorade som väntat (dock ej med några siffror) men lärde mig ofantligt mycket och det var otroligt roligt. Tävlade i -72kg och tävlingsformen såg ut såhär:

http://img216.imageshack.us/img216/8585/dsci0063.jpg

Nästa tävling är Helsingborg Open i april och det ser jag fram emot. Funderar på att eventuellt gå upp till -78kg till hösten eller nästa år, men vi får se hur kommande tävlingar utvecklar sig, som det ser ut nu är jag längre än de allra flesta i min viktklass.

Journalen kommer jag framförallt använda för att dokumentera hur olika pass har gått, hur formen känns, bilder då och då samt såklart uppdateringar vid tävlingstillfälle. Frågor eller kommentarer är varmt välkomna.
Citera
2009-03-21, 01:24
Medlem
Dunder84s avatar
Du har väl inte slutat spela trummor?
Citera
2009-03-21, 01:39
Medlem
MolotovSolutions avatar
Dunder: nejdå, självklart inte! Som Landskrona-bo borde du infinna dig på Tycho den 27de, då har vi spelning.
Citera
2009-03-21, 01:41
Medlem
Dunder84s avatar
Jag har en känsla av att jag befinner mig på plats.
Fortfarande inne på "As I Lay Dying" eller det är lite mer "folkvänligt"?
Citera
2009-03-21, 01:46
Medlem
MolotovSolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunder84
Jag har en känsla av att jag befinner mig på plats.
Fortfarande inne på "As I Lay Dying" eller det är lite mer "folkvänligt"?
När jag spelar själv blir det en del metal framförallt (AILD bland annat, men även As Blood Runs Black, Here Comes The Kraken, Molotov Solution och dylikt) men med bandet är det desto mer folkvänligt. Vi kommer framförallt spela klassiska pop- och rock-covers
Citera
2009-03-21, 02:02
Medlem
Yodnahklaews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MolotovSolution
Gick min första tävling för någon helg sedan, förlorade som väntat (dock ej med några siffror) men lärde mig ofantligt mycket och det var otroligt roligt.
Det är just sånt tänkande som är så typiskt förlorare. Ändra inställning om du planerar på att vinna någon gång...
Citera
2009-03-21, 03:41
Medlem
MolotovSolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yodnahklaew
Det är just sånt tänkande som är så typiskt förlorare. Ändra inställning om du planerar på att vinna någon gång...
inställningen är alltid att ta guld i alla tävlingar man ställer upp i, givetvis, men det gäller också att ha en realistisk syn på saker och ting så man inte låter sig slås ned. När man står i ringen är det naturligtvis allt eller inget som gäller, men jag tror nog det är viktigt att kunna se objektivt på en match i efterhand så att man kan göra en vettig analytisk bedömning av hur matchen utvecklades och varför, därigenom korrigera det inför framtiden. Jag tog nog mer lärdom med mig från den matchen än jag gjort från någon individuell träning.

Jag tränar för att bli bäst, tro inget annat
Citera
2009-03-23, 22:20
Medlem
MolotovSolutions avatar
Inledde journalen med att bli förkyld i fredags, mycket lyckat hehe. Missade därav tyvärr lördagen och söndagens träning, men idag vart vi på det igen. Mycket spark-kombinationer idag och sista halvtimmen var det i stort sett bara att nöta tekniken i de grundläggande sparkarna i steg. Tråkigt, men mycket nyttigt!

Allmänt kändes passet bra som fan, första passet jag provar med en preworkout-produkt och det kändes riktigt bra, var pigg, taggad och uthålligare än vanligt.

Jogging imorgon bitti och sen är det kamp-pass på kvällen, peace out fellas.
Citera
2009-03-23, 22:44
Medlem
Yodnahklaews avatar
Citat:
inställningen är alltid att ta guld i alla tävlingar man ställer upp i, givetvis, men det gäller också att ha en realistisk syn på saker och ting så man inte låter sig slås ned. När man står i ringen är det naturligtvis allt eller inget som gäller, men jag tror nog det är viktigt att kunna se objektivt på en match i efterhand så att man kan göra en vettig analytisk bedömning av hur matchen utvecklades och varför, därigenom korrigera det inför framtiden. Jag tog nog mer lärdom med mig från den matchen än jag gjort från någon individuell träning.

Jag tränar för att bli bäst, tro inget annat
okej. ja klart man ska vara lite realistisk ibland men extra självförtroende e det som bygger en champ. iaf enligt min filisofi. jag går in med inställningen att jag e bäst både i sparring o på match o det har funkat bra so far. kör ditt race o även om du förlorar ska du inte se på det för positivt med erfarenhet osv... eller vad du lärt dig. se ist vad du gjorde för fel o vad du kan göra bättre. så gjorde jag efter min första match, som jag iofs vann... men de e mkt jag kan göra bättre än vad jag gjorde där, som jag ska tänka på tills nästa gång

men men lycka till nu då
Citera
2009-03-23, 22:47
Avslutad
Citat:
Ålder: 20år

Jävelberg vilken viktnedgång! Sjukt strongt! Men glöm inte bort att äta bra så att du lägger på dig muskler nu istället
Citera
2009-03-23, 22:55
Medlem
Jävla positivt med folk som tar tag i saker och ting som du gjort!
Citera
2009-03-24, 06:29
Medlem
MolotovSolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yodnahklaew
se ist vad du gjorde för fel o vad du kan göra bättre.

men men lycka till nu då
Japp, det är det jag försöker göra Tack!

Tack för de positiva kommentarerna grabbar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in