2009-03-27, 12:54
Medlem
MolotovSolutions avatar
det har varit en bra vecka, träningen har gått kanon och utvecklingen likaså. Speciellt kamppasset igår kändes riktigt bra, jag har blivit bättre på att utnyttja mina långa ben till min fördel och plocka enkla pitchagi-poäng.

En annan kul grej är att joggingen börjar få effekt, min kondition börjar kännas bättre och bättre och det är härligt att känna att man pallar mer när dom andra är utmattade.

Missar lördagens träning då jag ska göra högskoleprovet, men på söndag är vi på det igen!
Citera
2009-04-03, 12:26
Medlem
MolotovSolutions avatar
Har överlag varit en riktigt bra vecka, varierande träning och speciellt kamp-passen har gått riktigt bra. Riktigt skönt när man verkligen börjar kunna utmana de som hållit på lite längre.

Det känns bra att träningen verkligen börjar ge resultat med tanke på hur mycket jag lägger ner. Defensiven har utvecklats ordentligt, brytningarna och skip bak-kontringar har blivit radikalt bättre, detsamma gäller avståndsbedömning.

Slarvade med kosten ordentligt förra veckan men denna veckan har varit mycket bra, nyttigt och fint, känns på fysiken också.

Till de dåliga nyheterna: skadade mig mot slutet på kamppasset igår, en kollega var på för in för en tornado och jag såg en öppning för en dollyo chagi mot huvudet, hans armbåge svingar in och landar klockrent på foten, någon centimeter över tårna. Gjorde oerhört ont och idag är foten svullen och har svårt att stödja. Det som gör det riktigt tråkigt är att jag IDAG ska iväg till fjällen och åka snowboard en vecka, är det tänkt åtminstone. Förhoppningsvis har svullnaden lättat så att jag kan börja åka på söndag/måndag åtminstone.
Citera
2009-04-15, 00:34
Medlem
MolotovSolutions avatar
Då var man tillbaka, resan till fjällen gick kanon trots skadan, det gick inte ut över åkningen lyckligtvis och det blev många vilda åk och foten har kunnat repa sig utan bekymmer.

Två pass har vi hunnit med sen jag kom hem och nu är det graderingsträning som gäller, vi nöter mönster och teknik för tillfället, samt terminologin. Med tanke på hur mycket jag tränat kommer jag få hoppa ett bälte, kul att träningen lönar sig!

Det blir inget tävlande i Helsingborg Open då tävlingen är lagd samma dag som det är förbundsårsmöte för taekwondo-coacherna (måste älska planeringen där inför Helsingborg Open ). Sista tävlingen innan sommaruppehållet blir Lomma Cup i början av Maj, sen får vi se hur mycket träningen jag hinner trycka in i sommar med tanke på jobb och så.
Citera
2009-04-25, 18:09
Medlem
MolotovSolutions avatar
Lördagen den 25e, idag hade vi gradering!

Jag nailade min dubbelgradering och hoppade direkt till grönt bälte, riktigt härligt att allt slit senaste tiden givit resultat. Passade på att ta en bild med bältet och min nya dräkt, blev en Adidas Grand Master:

http://img406.imageshack.us/img406/4940/dsci0022g.jpg

Helgen den 9-10 Maj är det dags för tävling i Lomma!
Citera
2009-05-08, 23:33
Medlem
MolotovSolutions avatar
Lomma Cup imorgon, vägde in på 70.7 (från 74.4 i lördags)

http://img228.imageshack.us/img228/803/dsci0023.jpg

Håll tummarna!
Citera
2009-05-09, 11:48
Medlem
Pimpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MolotovSolution
Lomma Cup imorgon, vägde in på 70.7 (från 74.4 i lördags)

http://img228.imageshack.us/img228/803/dsci0023.jpg

Håll tummarna!

*Håller tummarna*

Hur gör du med piercingarna varje träning? Plockar du ur dom eller tejpar?
Citera
2009-05-10, 16:29
Medlem
MolotovSolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimpie
*Håller tummarna*

Hur gör du med piercingarna varje träning? Plockar du ur dom eller tejpar?
Tack tack! De på kroppen sitter kvar, eftersom man använder väst är det inget problem. De i läppen tas ut och i öronen använder jag mjuka silikon-pluggar istället. Funkar bra!

Tävlingen gick bra, tog mig till kvartsfinal där jag till slut åkte ut med 5 - 3 mot en riktigt duktig kille från po-eun i malmö tror jag.
Första matchen var höjdpunkten med en storseger på 7 - 0 efter 2.20 ungefär (för er som inte är bekanta med Taekwondo så avbryts matchen tidigt om man uppnår 7-poängs ledning pga "teknisk överlägsenhet"). Killen tog det väl och kom fram efteråt och tackade för matchen och småpratade, mycket trevlig stämning överlag. Det gick riktigt bra för mina 2 kollegor från klubben som även tävlade, båda tog silver i respektive viktklass efter tuffa finaler.
Jag är allmänt mycket nöjd över utvecklingen jag gjort de här 4 månaderna sen jag började och har en klar bild över vad jag måste jobba mer på om jag ska ta medalj nästa gång.

Nu är tävlingssäsongen avslutad och vi kommer träna lite på halvfart under sommaren, mycket med jobb och så. I höst kommer vi igång och tävlar igen.
Citera
2009-07-21, 08:47
Medlem
MolotovSolutions avatar
Har varit (och är) en mycket hård sommar, jobbar och sliter på mitt arbete, mycket pengar blir det men det är en hel del att gör ackså.

Nåväl, den 15e Augusti smäller det igen, Wonderful Copenhagen. Blir min största tävling någonsin, min första internationella tävling och framförallt, min första tävling där huvudsparkar är tillåtet. Detta är något jag väntat på, då det är här jag har mest fördel, som bekant är jag ganska lång för min vikt och står i regel 15-20cm längre än min motståndare. Yx-sparken är mitt hemliga vapen men jag har ju inte fått använda den på tidigare tävlingar så jag är mycket uppspelt.

Det är inte bara guld och gröna skogar dock, detta innebär även att eftersom det är danskt regelverk finns ingen nybörjar- respektive avanceradkategori, utan alla fightas mot alla. Med lite "tur" kan man få en 30-årig svartbältare med 15 års erfarenhet i första matchen

Oavsett är jag mycket peppad och kommer träna som besatt de kommande veckorna.
Citera
2009-07-28, 20:41
Medlem
tap1ons avatar
Riktigt imponerad av förändringen, vet av många som börjar och kanske håller på nån vecka och sen lägger av.

Förövrigt så äger Molotovsolution
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in