Citat:
Ursprungligen postat av De La Hoya
Tjena
Studerar i staterna och har en klasskamrat som ar sk "Seventh Day Adventist". Jag vet att han gar i kyrkan pa lordagar, och fick reda pa av en annan anvandare har pa flashback att dem ocksa ser paven som antikrist.
Det jag har markt fran min polare, ar att denna ar mycket givmild. Han vill alltid hjalpa till och gora sk "Goda garningar" Ar detta nagot som utmarker Sjudedagsadventister?
Har kikat runt lite (Googlat, Wikipedia) Men jag skulle vilja veta mer. Nagon som har haft personlig kontakt med en Sjundedagsadventist, kanske till och med finns nagon Sjundedagsadventist har inne som vill beratta lite?
Min kunskap kanske inte är den mest världsvida men here goes iaf.
En barndomsvän till migs mamma kommer ifrån Honduras (en liten ö utanför) hennes far är präst och ingår i sjundedagsadventisterna.
Min iaktagelser är från deras släkt 9 sönder, 72 kusiner mfl. Väldigt öppna och glada människor, alltid öppen dörr och hjälpte andra i nöd med pengar/hjälp vid behov. De avstod från att äta kött och intog i ytterst måttlig mängd alkohol (dock barnen kunde festa lite).
Som ateist är jag väldigt frågande till gud som sådan, dock kunde jag inte komma ifrån att den syn de hade om folk runt omkring som ett kollektiv och hjälpa varandra var väldigt betryggande och fint.
Kanske inte gav så mycket.
Dock om du söker på Google så finner du att som avgränsad grupp så har de högst livslängd f.ö.