Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Idag, efter att ha varit nykter och ren längre än någonsin och även sovit fler timmar än på mycket länge, var jag riktigt pigg. Kände inte alls samma sug efter heroin som jag gjort de senaste 2 veckorna. Fick även vad som kan tolkas som tecken på att jag inte borde styra: Närmsta polarna ville ha med mig ut, folk ville afterworka, en polare vägrade ge mig nummer till en gammal gemensam kran och emellan afterworken och utgången då jag drog till plattan visade det sig att jag glömt mitt kort i baren... Började inse att gud hade en annan plan för mig denna kväll, men han talade till döva öron...
Efter 5-6 bärs, whiskey och redbull... Efter att ha mått riktigt bra på alkohol, så bra att jag knappt saknat opioiderna... Efter lögner om hemgång och ett möte av typer som vill ha pengar först men som tvingas acceptera att en affär aldrig betalas innan man har någonting i hand på sergels torg, fick jag det tillslut...
Efter 25 dagars uppehåll från allt utom snus fick jag komma hem tillslut. Det är härligt att bevisa för sig själv att det går att hålla sig om man är tvungen, samtidigt som man bevisligen höjer det mer än någonting annat, eftersom det är så fruktansvärt underbart...
Det är inte hela världen min vän. Jag har kämpat i många år, och får fortfarande återfall dock aldrig mer heroin. Det är ett krig, och lösningen ligger i att du inte ger upp. Alla som krigar vinner till slut, det kan jag lova. Även om du dör i en OD, så segrar du moraliskt. Tro mig, jag vet. Till slut så kommer återfallen mer sällan och sällan, och sen får du ett genombrott.
Jag hoppas du går i någon slags samtalsterapi, det är guld värt och har regelbunden kontakt med en beroendepsykiatriker.
Men för mig så verkar det som att du har tagit det stora steget att brutit det dagliga bruket. Det är ett jättestort steg! Så var inte för hård mot dig om du får återfall i fortsättningen. När du väl får återfall så försök begränsa det så mycket som möjligt: knarka inte i flera dar eller veckor (dvs damage control). Låt det bli ett isolerat tillfälle, öven om det kommer med en viss regelbundhet.
Grattis till det du har lyckats uppnå! Kämpa på nu igen bara. Det är en enorm prestation!
Kom ihåg! åter igen: DET FÖRSTA VIKTIGA LIVSAVGÖRANDE MÅLET ÄR ATT GÖRA SLUT PÅ DET DAGLIGA BRUKET
Sen, får du ta kampen med återfallen och det är en annan historia.