2011-08-27, 00:54
Medlem
Crooklyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamile
Hur många här ogillade sitt första heroin rus?

Mitt första bekantskap med heroin var den yttersta besvikelsen, både vad det gäller de stora förväntningarna som inte infriades men även själva ruset (vill ändå hålla de två isär). Ruset var ungefär som att få en slägga i huvudet där ens tankeverksamhet nollställdes.

Efter att ha laborerat med heroin tillsammans med alkohol och benzo under en period lyckades jag ändå fastna en kortare period. Mycket på grund av heroinets inverkan på sexakten, tyckte det var det bästa drogen och kombinera med sex (dock behövde jag alltid alkohol för och få upp kåtheten). Fick enorm energi men framförallt uthållighet.

Upplevde ofta att jag kunde bete mig riktigt jävla illa mot folk runtomkring mig på heroin. Kunde verkligen bli irriterad och misshandla de verbalt. Under dessa stunder kände jag helt enkelt överlägsen på alla sätt, klartänkt och oövervinnelig (heroisch?)
Grin gryn
Citera
2011-08-27, 03:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Idag, efter att ha varit nykter och ren längre än någonsin och även sovit fler timmar än på mycket länge, var jag riktigt pigg. Kände inte alls samma sug efter heroin som jag gjort de senaste 2 veckorna. Fick även vad som kan tolkas som tecken på att jag inte borde styra: Närmsta polarna ville ha med mig ut, folk ville afterworka, en polare vägrade ge mig nummer till en gammal gemensam kran och emellan afterworken och utgången då jag drog till plattan visade det sig att jag glömt mitt kort i baren... Började inse att gud hade en annan plan för mig denna kväll, men han talade till döva öron...

Efter 5-6 bärs, whiskey och redbull... Efter att ha mått riktigt bra på alkohol, så bra att jag knappt saknat opioiderna... Efter lögner om hemgång och ett möte av typer som vill ha pengar först men som tvingas acceptera att en affär aldrig betalas innan man har någonting i hand på sergels torg, fick jag det tillslut...

Efter 25 dagars uppehåll från allt utom snus fick jag komma hem tillslut. Det är härligt att bevisa för sig själv att det går att hålla sig om man är tvungen, samtidigt som man bevisligen höjer det mer än någonting annat, eftersom det är så fruktansvärt underbart...

Det är inte hela världen min vän. Jag har kämpat i många år, och får fortfarande återfall dock aldrig mer heroin. Det är ett krig, och lösningen ligger i att du inte ger upp. Alla som krigar vinner till slut, det kan jag lova. Även om du dör i en OD, så segrar du moraliskt. Tro mig, jag vet. Till slut så kommer återfallen mer sällan och sällan, och sen får du ett genombrott.
Jag hoppas du går i någon slags samtalsterapi, det är guld värt och har regelbunden kontakt med en beroendepsykiatriker.
Men för mig så verkar det som att du har tagit det stora steget att brutit det dagliga bruket. Det är ett jättestort steg! Så var inte för hård mot dig om du får återfall i fortsättningen. När du väl får återfall så försök begränsa det så mycket som möjligt: knarka inte i flera dar eller veckor (dvs damage control). Låt det bli ett isolerat tillfälle, öven om det kommer med en viss regelbundhet.
Grattis till det du har lyckats uppnå! Kämpa på nu igen bara. Det är en enorm prestation!

Kom ihåg! åter igen: DET FÖRSTA VIKTIGA LIVSAVGÖRANDE MÅLET ÄR ATT GÖRA SLUT PÅ DET DAGLIGA BRUKET

Sen, får du ta kampen med återfallen och det är en annan historia.
Citera
2011-08-28, 11:56
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arxx
..

Hur länge gick du på heroin dagligen? IV?
Citera
2011-08-31, 20:53
Medlem
Indos avatar
Hur ofta kan man ta horse utan att uttveckla ett beroende?
typ en gång i veckan?
Citera
2011-09-01, 00:14
Medlem
Madgunners avatar
Du måste ju köra på i flera dygn för att få jobbig AT. Kör du en dag och sedan gör uppehåll en/två veckor så är det inte så jobbigt. Det kliar typ...

Men när du blir beroende är individuellt. Vissa kan feströka medans andra torskar direkt och börjar röka cigaretter. Vissa kan hantera sprit så att dom dricker måttligt, andra dricker sig redlösa. Några börjar med återställare dagen efter.

Ligger du på sjukhus med svåra smärtor så får du morfin. Heroin är kraftigare men inte livsfarligt. Du blir inte en dreglande idiot för att du testar en gång
Citera
2011-09-01, 09:08
Medlem
Yohomies avatar
Visst tar det lite tid att på fysiskt beroende, men det psykiska beroendet kan gå väldigt fort.

De flesta vill nog göra om det när de provat, absolut inte alla, en del kommer aldrig någonsin vilja göra det igen, men många kommer vilja göra om det. Allra värst är det väl för de som redan mår dåligt, då brukar man bli såld ganska fort, sen blir verkligheten ännu svårare och du mår ännu sämre i det nyktra när du inte har heroinet i kroppen.

"-Fan jag kör bara på fredagar så jag kan varva ner efter jobbet!" Undra hur många som börjat så?
Det är ruskigt svårt att fixa det några år, det kanske går, men jag vet då ingen som gått på heroin iv endast varje fredag i flera år.. sen blir det nog ruskigt tufft även för den människan sen när han/hon av någon anledning inte kan köra sin fredag längre.
Senast redigerad av Yohomie 2011-09-01 kl. 09:13.
Citera
2011-09-03, 15:55
Medlem
Inte-Igens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
Skicka gärna ett!

Sorry nu kommer korspost. Men rensa pm jag behöver få tag i dig!
Citera
2011-09-05, 23:49
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Hur ofta kan man ta horse utan att uttveckla ett beroende?
typ en gång i veckan?
Du kan nog ta två doser i veckan utan att bli fysiskt beroende, men då menar jag också doser, inte dagar då du "fyller på" om och om igen...

När det gäller psykiskt beroende beror det helt enkelt på hur mycket du tycker om ruset och hur mycket du ogillar ditt liv då du inte är hög... Ju bättre ruset är jämfört med nykterheten, desto mer förälskad blir du... Och givetvis spelar hur lång tid du haft (o)vanan in, heroin är lite som ett indiskt arrangerat äktenskap - det är inte kärlek från första ögonkastet men den växer fram med tiden...
Senast redigerad av Nemesis1 2011-09-05 kl. 23:53.
Citera
2011-09-06, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Du kan nog ta två doser i veckan utan att bli fysiskt beroende, men då menar jag också doser, inte dagar då du "fyller på" om och om igen...

När det gäller psykiskt beroende beror det helt enkelt på hur mycket du tycker om ruset och hur mycket du ogillar ditt liv då du inte är hög... Ju bättre ruset är jämfört med nykterheten, desto mer förälskad blir du... Och givetvis spelar hur lång tid du haft (o)vanan in, heroin är lite som ett indiskt arrangerat äktenskap - det är inte kärlek från första ögonkastet men den växer fram med tiden...

Inte för min del iaf. Iofs så var min ingång oxy som jag sköt 40mg första gången, och det "blowed my mind". Det var som att komma hem till mammas livmoder. Sen följde h...
Citera
2011-09-07, 19:26
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
Visst tar det lite tid att på fysiskt beroende, men det psykiska beroendet kan gå väldigt fort.

De flesta vill nog göra om det när de provat, absolut inte alla, en del kommer aldrig någonsin vilja göra det igen, men många kommer vilja göra om det. Allra värst är det väl för de som redan mår dåligt, då brukar man bli såld ganska fort, sen blir verkligheten ännu svårare och du mår ännu sämre i det nyktra när du inte har heroinet i kroppen.

"-Fan jag kör bara på fredagar så jag kan varva ner efter jobbet!" Undra hur många som börjat så?
Det är ruskigt svårt att fixa det några år, det kanske går, men jag vet då ingen som gått på heroin iv endast varje fredag i flera år.. sen blir det nog ruskigt tufft även för den människan sen när han/hon av någon anledning inte kan köra sin fredag längre.

Du känner ju mig som klarat 8 månader iaf (endast helger)...

Citera
2011-09-08, 21:35
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Du känner ju mig som klarat 8 månader iaf (endast helger)...

Ja du sköter det faktiskt ganska bra! Du får ta och komma online lite så man kan snacka!
Citera
2011-09-10, 05:17
Medlem
Hur i katten får man tar på heroin!?

Jaa, jag har aldrig testat och har inga kontakter. Men var letar man? Med andra substanser är det ju ganska lätt, centralstimulantia letar man hos de stirriga typerna i krogmiljö, tramadol och liknande finns det alltid nån nätshop som säljer, hallucinogener och RC-droger likaså. Men just heroin har jag aldrig stött på. Så hur gör man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in