2023-04-13, 22:22
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Ja, ”hur långt är ett liv?” säger ni då. Det är ytterligare en fråga jag vill ha svar på: kan en heroinist som tar horse dagligen leva ett lika långt liv som vilken annan person som helst? Ponera att verktygen är rena liksom produkten likaså.

Heroin är faktiskt ganska "snällt" mot kroppen om man inte överdoserar det. Kände ett par som hållit på länge och de såg helt normala ut på utsidan. Hade de tagit på sig lite snygga kläder och klippt och rakat sig hade de sett ut som vilken Svensson som helst.

Alltså om du klarar av att hålla dina doser sansade och kunna betala för det kommer du kunna leva med ett heroinberoende länge.
Citera
2023-04-15, 16:36
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matzola
Den kemiska summaformeln för heroin är C21H23NO5. Hade det bara varit en aktiv substans, som du säger, så hade det väl skrivits "den kemiska formeln" summaformel säger att det är flera molekylära substanser. En strukturformel säger hur dom interagerar med varandra.
Och Thaismack (China white) är det enda heroinet som direkt löser sig i kallt vatten. Det kommer en stark doft av eter när man häller på vattnet.. Det gör det inte av andra slags heroin
Dagens bruna, oftast Afghanska heroin måste kokas upp och får då en konjaks färgad lösning. Vidare har du den basiska varianten brun eller svart som behöver tillsättas askorbinsyra el citronsyra för att lösas. (det går bra med färsk pressad citronsaft oxå)
Desto mer åt det gul-brunfärgade heroinet och basiska heroinet du kommer, desto mer molekylära substanser innehåller summaformeln. Olika renings/tillverkningsprocesser ger olika sorters diacetylmorfin. Jag har varit i ett lab i ett hål i marken i öknen söder om Kandahar i Afghanistan.
Och dom illegala laboratorium som gör heroin av opium i dom flesta länderna är inte så avancerade. Men dom gjorde "bra gryn"
Dietyl eter används väldigt sällan nuförtiden. Och det är bara ett löslingsmedel, etern används inte som en reaktant så den reagerar inte med något vid rening av heroin.

Det du skrev är summaformeln. Strukturformeln är densamme, skillnaden är hur man skriver den. Strukturformeln skriver man ett C och sedan beroende på hur många bindningar så skriver man bindestreck och sedan bindningen.

Heroin finns i flera olika former precis som alla andra föreningar. Det som behöver syra är fribas. Ända skillnaden mellan fribas och HCl (Thai smack) är att basen är att basen har 1 mindre Proton medans smacket har mer pga en Cl jon är bunden.

När du blandar brunt heroin med syra så bildas respektive salt (citrat eller askorbat). Båda löser sig i rums temp vatten. Värme hjälper till, men så gör det med allt, inkl i kemiska reaktioner.

Det finns inte flera olika "molekylära substanser heroin" eller vad du kallar det.

Allt heroin är diacetylmorfin och diverse andra alkaloider som papaverine, monoacetylmorfin osv. Oavsett reningsprocess.

En reningsprocess går till att du löser upp ditt heroin och tillsätter olika lösningsmedel för att lösa upp olika ämnen. Alla föreningar har olika lösligheter.

Morfin och heroin är en kemisk förening, dvs flera olika atomer som är kemiskt bundna till varandra genom oftast kovalenta bindningar.
Citera
2023-04-16, 16:55
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrconny74
Jag har hållit på i 8 månader, började ta det efter jag blev bedragen och lämnad av min fd fru för att stå ut med allt.

Testade iv för omkring två månader sedan därför att det tillslut blev helt stopp i näsan, började på 40mg men behöver nu en injektion på 140mg för att bli tillfredsställd.

Okej coolt, men jag tror inte ja kommer ta det IV, snorta räckte bra för mig.
Citera
2023-04-22, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Dietyl eter används väldigt sällan nuförtiden. Och det är bara ett löslingsmedel, etern används inte som en reaktant så den reagerar inte med något vid rening av heroin.

Det du skrev är summaformeln. Strukturformeln är densamme, skillnaden är hur man skriver den. Strukturformeln skriver man ett C och sedan beroende på hur många bindningar så skriver man bindestreck och sedan bindningen.

Heroin finns i flera olika former precis som alla andra föreningar. Det som behöver syra är fribas. Ända skillnaden mellan fribas och HCl (Thai smack) är att basen är att basen har 1 mindre Proton medans smacket har mer pga en Cl jon är bunden.

När du blandar brunt heroin med syra så bildas respektive salt (citrat eller askorbat). Båda löser sig i rums temp vatten. Värme hjälper till, men så gör det med allt, inkl i kemiska reaktioner.

Det finns inte flera olika "molekylära substanser heroin" eller vad du kallar det.

En reningsprocess går till att du löser upp ditt heroin och tillsätter olika lösningsmedel för att lösa upp olika ämnen. Alla föreningar har olika lösligheter.

Morfin och heroin är en kemisk förening, dvs flera olika atomer som är kemiskt bundna till varandra genom oftast kovalenta bindningar.

Ja det är mycket med kemin. Jag har använt det sedan 1974 (49år) och i ca 6 år i dom länder där det växer och förädlas. Det basiska oftast bruna som kräver syra är tyngre och mer åt morfinhållet i känslan. Det som är brunt och bara behöver värme är lite lättare, renare eufori . Men skönast är det gula från Malaysia och det vita från Indien (som kräver lite värme) Men inget slår "Thasmack"-"China White" från gyllene triangeln. Burma Laos Thsailand där bara några droppar kallt vatten löser pulvret och en stark eterdoft känns. Det är det i särklass skönaste som finns i livet. :-) Så hur man en förklarar det i kemin, så är det märkbar skillnad på ruset på dom olika sorterna. Turkiet % Burma gör rätt bra produkter oxå. Men man ska helst träffa källan. :-) P.s Den smärtstillande effekten slutar med dom sorter som inte är basiska.
Senast redigerad av matzola 2023-04-22 kl. 13:39.
Citera
2023-04-22, 14:05
Medlem
Tänkte testa lite heroin. Har tagit det en gång, mer eller mindre utan effekt. Använder inte opioider regelbundet men har gjort det i några år för många år sedan.
Är det något jag bör tänka på, enligt er? Tänkte ta det nasalt.
Citera
2023-04-25, 09:02
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forumuser
Tänkte testa lite heroin. Har tagit det en gång, mer eller mindre utan effekt. Använder inte opioider regelbundet men har gjort det i några år för många år sedan.
Är det något jag bör tänka på, enligt er? Tänkte ta det nasalt.
FAQ-inläggen i början av den här tråden är en bra startpunkt för den som vill veta mer om substansen.
Citera
2023-04-26, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
FAQ-inläggen i början av den här tråden är en bra startpunkt för den som vill veta mer om substansen.

👍
Citera
2023-04-26, 17:01
Medlem
Kommer jag att gå knappnålspupiller och se påverkad ut på jobbet imorgon kl 07:00 om jag tar min första dos heroin ikväll, tror ni?
Citera
2023-04-26, 17:36
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forumuser
Kommer jag att gå knappnålspupiller och se påverkad ut på jobbet imorgon kl 07:00 om jag tar min första dos heroin ikväll, tror ni?
Risk finns men så länge det bara är små pupiller kommer ingen misstänka något om det inte är allmänt känt på jobbet att du brukar substanser ibland. Svenssons lägger sällan märke till såna subtila tecken, och drar oftast inte heller direkt slutsatsen att det handlar om droger om de skulle se pupillerna. Vissa har små normalt, vissa har stora. Så länge du inte blir helt förstenad om någon skulle påpeka det så är det lugnt. 🤷🏼‍♂️
Citera
2023-04-26, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youlaugh.
Risk finns men så länge det bara är små pupiller kommer ingen misstänka något om det inte är allmänt känt på jobbet att du brukar substanser ibland. Svenssons lägger sällan märke till såna subtila tecken, och drar oftast inte heller direkt slutsatsen att det handlar om droger om de skulle se pupillerna. Vissa har små normalt, vissa har stora. Så länge du inte blir helt förstenad om någon skulle påpeka det så är det lugnt. 🤷🏼‍♂️

Okej, jag förstår. Tack för svaret och informationen. 👍
Citera
2023-04-27, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Heroin är faktiskt ganska "snällt" mot kroppen om man inte överdoserar det. Kände ett par som hållit på länge och de såg helt normala ut på utsidan. Hade de tagit på sig lite snygga kläder och klippt och rakat sig hade de sett ut som vilken Svensson som helst.

Alltså om du klarar av att hålla dina doser sansade och kunna betala för det kommer du kunna leva med ett heroinberoende länge.

Det stämmer om vi pratar om Nr 4 Heroin (smack) men den bruna sörjan som vi har här hemma skadar mera och man behöver tillsätta syra för att lösa upp det.

Röker du det så sliter det på lungorna och det fungerar inte bra att snorta.
Citera
2023-04-27, 15:31
Medlem
Apropå thaismack, när var det nån senast fick tag på det? Jag har aldrig ens hört nån som fått och testat mig inkluderat, skulle vara intressant för att testa och se om man kan känna nån skillnad(rent hypotetiskt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in