2011-07-31, 20:04
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Imorgon MÅSTE jag bryta. Fantastiskt hur man tänjer på reglerna när man är ledig. Är jag heroinist nu må'n tro?

Ursäkta att jag bara citerar en liten del av ditt jätteintressanta inlägg, men de flesta normalbegåvade hittar nog till texten ändå, och samtidigt så tycker jag att just de där meningarna fångade essensen.

Hej wsb! Jag har följt dig länge här på fb med stor förnöjsamhet; du skriver bra och fängslande och personligt om din kärlek och din kluvenhet till drogerna.

Din stora kärlek var ju förut MDMA om jag har förstått saken rätt? Ibland när jag läste dina kärleksförklaringar var jag bara tvungen att skaffa eget hahaha... Sen är du liksom jag, en kemisk slasktratt som vill prova det mesta och njuta av livet. Hoppas inte du tar illa vid dig av den här texten, den är mest till för andra som inte har satt den där första.

Dom flesta kan ha kul med droger som tjack, E, kola, lugnande, ja till och med lättare opioider.
Jag tillhör inte riktigt den kategorin, och jag misstänker att du inte gör det heller, även om jag säkert kan ha fel. Första gången jag var full var det som att någon klappade den där oroliga trettonåringen på axeln och sa "-det ordnar sig det här grabben."

Tänker inte dra min historia här, men poängen är att man kan dribbla med dom flesta droger fram och tillbaka, småflörta. Men när det kommer till heroin så är det ingen småflört längre, det är äkta kärlek, i alla fall när man injicerar.Jag kan absolut inte säga att jag har sådär jättestor erfarenhet av heroin intravenöst, men tillräckligt för att jag aldrig kommer glömma bort hur bra man kan må som människa, tillräckligt för att längta efter det varje gång jag blir arg, ledsen, eller får ångest. Tillräckligt för att jag aldrig kan sudda ut det från näthinnan, och jag har insett att det är ett av mitt livs största misstag.

Jag var länge på det klara med att jag ville prova, alla mina hjältar hade ju gjort det? Samtidigt så ville jag så jävla gärna veta vad denna mytomspunna drog gjorde med en. Åh vad fel jag tänkte.

Det är inte meningen att en människa ska få må så bra, och man behöver inte öppna Pandoras ask, för dom timmarna av välbehag förändrar en anser jag. Visst, många kan testa en gång och sen så är det inget mer med det. Men är man som du och jag så är det så svårt, så jävla svårt. Och för er som inte har testat- ni har ingen aning om hur förälskade ni kommer bli, förhoppningsvis så spyr ni bara och somnar, men det är ju inte alla som gör det.

Jag har lovat mig själv att aldrig mer göra om det. Känner du att du måste, ta en heldag en gång om året då. Men fortsätt inte såhär, för den stigen du vandrar leder bara åt ett håll.

Jag tänker inte säga som alla andra "-du som är så begåvad..., "-du som kan bli vad du vill", för det fungerar inte så. Men sluta medans tid finns min vän. Heroin suger ut allt som är vackert i dig.

Skicka PM om du vill, med omtanke/L.A.M.F
Senast redigerad av L.A.M.F 2011-07-31 kl. 20:06.
Citera
2011-07-31, 20:28
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
Heroin suger ut allt som är vackert i dig.

Just det där är så jävla sant! även ens förmåga att se det vackra i saker och ting!

Bra inlägg!
Citera
2011-07-31, 20:31
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
Just det där är så jävla sant! även ens förmåga att se det vackra i saker och ting!

Bra inlägg!

Tack så mycket. Hoppas att det kan få nån att tänka ett extra varv och låta bli... du peppar mig alltid du kompis, love u!
Citera
2011-07-31, 20:40
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Tack så mycket. Hoppas att det kan få nån att tänka ett extra varv och låta bli... du peppar mig alltid du kompis, love u!

Hur har du det själv nu med opiaterna och de andra? Skicka ett pm eller något om du orkar!
Citera
2011-07-31, 21:16
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
Hur har du det själv nu med opiaterna och de andra? Skicka ett pm eller något om du orkar!
Äter bara min medicin och dricker ytterst måttligt. Det blir väl nåt hyss ibland, men på det stora hela är det bättre än på tio år!
Citera
2011-07-31, 21:18
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Äter bara min medicin och dricker ytterst måttligt. Det blir väl nåt hyss ibland, men på det stora hela är det bättre än på tio år!

Härligt att höra!
Citera
2011-07-31, 21:37
Medlem
asdf011s avatar
Jag orkar inte skriva mycket. Men jag känner med er alla. Kram.
Citera
2011-07-31, 21:46
Medlem
skogsbärets avatar
Citat:
Aldrig tagit heroin oftare än 1-2 dagar i veckan och då har det till 99% varit fre-lör och 0,5-1 g.

Den senaste veckan har jag tagit lite mer än vanligt (inför racet hade jag haft drygt 2 veckors totalt uppehåll från alla former av opioider):
Söndag: ca 0,25 g (rökning)
Måndag: ca 0,5 g (rökning)
Onsdag: ca 0,5 g (iv)
Fredag-lördag/inatt: ca 1 g (iv)
Alla verkar komma till en punkt då även kortare perioder som denna börjar ge abstinensbesvär, när det blir så går ju inte att svara på. En vecka för en nybörjare ger ju t ex inte någon abstinens.
Citera
2011-07-31, 21:59
Medlem
skogsbärets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdf011
Tackar för svar. Ta det lugnt med heroinet. Har personligen inte testat, men man bör nog respektera den substansen. För övrigt kan jag bara säga att det verkar tokskönt. Som morfin ungefär, men hårdare påslag kanske?
Jag har bara tagit morfin en gång, då rektalt, jag tog en väldigt stor dos och heroin är mångdubbelt många gånger skönare för mig.
Citera
2011-08-01, 11:43
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Aldrig tagit heroin oftare än 1-2 dagar i veckan och då har det till 99% varit fre-lör och 0,5-1 g.

Den senaste veckan har jag tagit lite mer än vanligt (inför racet hade jag haft drygt 2 veckors totalt uppehåll från alla former av opioider):
Söndag: ca 0,25 g (rökning)
Måndag: ca 0,5 g (rökning)
Onsdag: ca 0,5 g (iv)
Fredag-lördag/inatt: ca 1 g (iv)

Har upplevt en ganska markant toleranshöjning under veckan. Kan jag vänta mig att få abstinens nu? Aldrig haft någon fysisk abstinens tidigare, men magkänslan säger att den kommer. Kommer den att bli jobbig eller bör det vara relativt lugnt med tanke på att doserna inte är skyhöga och att jag haft uppehåll innan? När bör jag känna av abstinensen om den kommer?

Du kommer inte bli särskilt dålig, lite kass i magen och lite frysen kanske, min gissning.
Citera
2011-08-02, 12:34
Medlem
wsbs avatar
Fint skrivet, det värmer L.A.M.F.

Tog sista fixen i söndags, någon gång på eftermiddagen. Skjöt sedan metylfenidat fram till sent på natten och slocknande på ett par imovane. Märkte hur toleransen gått upp något brutalt på horset, även om det var bland det sämre smack jag skjutit. En boll räckte till 2-3 bra fixar...

Nåväl, nu kan jag inte förneka att jag har mitt livs första cold turkey iaf. Det är inte så illa, men den märks av helt klart. Benen rycker på ett märkligt sätt, de vill springa men energin finns inte. Håglöshet, men har varit med om värre. Saker och ting händer nog i magen också, inte så att det är jobbigt, men så att jag kan ana hur fruktansvärt det måste vara att gå igenom detta om man missbrukat ett tag.

Nu vill jag sluta knarka, men vet inte hur jag ska göra. Plus alla satans problem som är bakomliggande till just användandet av opioider, hur ska man någonsin orka ta sig förbi dem? Hade jag inte haft så stor erfarenhet av (misslyckade) försök att sluta droga hade jag trott helhjärtat på att den motivation jag har just nu är tillräckligt, med visioner om att dra mig till mitt första NA-möte, börja jobba, träffa vännerna och familjen igen, sweet sweet music i öronen och kärlek framöver.

Måste se till att klara mig från drogerna länge nu så att jag kan tänka klart. Tror det går lättare att stå emot då. Är det min livsuppgift att trotsa naturens lagar, den om beroende, som förstörde min farsas liv? Dumbledore, var är min fenix?

PS. Någon som vet när det börjar vända? Har gått ca 30 timmar sedan sista fixen och imorgon kväll ska jag hem till morsan på middag. Kan dölja som det är nu, men vore skönt om det var över snart...
Citera
2011-08-02, 22:06
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Fint skrivet, det värmer L.A.M.F.

Tog sista fixen i söndags, någon gång på eftermiddagen. Skjöt sedan metylfenidat fram till sent på natten och slocknande på ett par imovane. Märkte hur toleransen gått upp något brutalt på horset, även om det var bland det sämre smack jag skjutit. En boll räckte till 2-3 bra fixar...

Nåväl, nu kan jag inte förneka att jag har mitt livs första cold turkey iaf. Det är inte så illa, men den märks av helt klart. Benen rycker på ett märkligt sätt, de vill springa men energin finns inte. Håglöshet, men har varit med om värre. Saker och ting händer nog i magen också, inte så att det är jobbigt, men så att jag kan ana hur fruktansvärt det måste vara att gå igenom detta om man missbrukat ett tag.

Nu vill jag sluta knarka, men vet inte hur jag ska göra. Plus alla satans problem som är bakomliggande till just användandet av opioider, hur ska man någonsin orka ta sig förbi dem? Hade jag inte haft så stor erfarenhet av (misslyckade) försök att sluta droga hade jag trott helhjärtat på att den motivation jag har just nu är tillräckligt, med visioner om att dra mig till mitt första NA-möte, börja jobba, träffa vännerna och familjen igen, sweet sweet music i öronen och kärlek framöver.

Måste se till att klara mig från drogerna länge nu så att jag kan tänka klart. Tror det går lättare att stå emot då. Är det min livsuppgift att trotsa naturens lagar, den om beroende, som förstörde min farsas liv? Dumbledore, var är min fenix?

PS. Någon som vet när det börjar vända? Har gått ca 30 timmar sedan sista fixen och imorgon kväll ska jag hem till morsan på middag. Kan dölja som det är nu, men vore skönt om det var över snart...

30h efter sista fixen så börjar väll abstinensen att komma igång på riktigt?. Så är det för mig ialf, jag brukar dock inte ta så mång afixar om dagen, istället tar jag en boll åt gången 1-2 gånger om dagen, så det kanske är olika beroende på hur många fixar man tar på en dag. Men ialf, jag tror det kommer vända 3-4 dagar efter den sista fixen, men jag är ingen expert på heroinavtändning, har bara gjort det en gång fullt ut och då med subnetrappning, så egentligen så är det bara en gissning. Kämpa på och om din mamma undrar så säg att du har feber eller något, vilket man också brukar ha vid opioidabs, ialf förhöjd temp. Hoppas du klarar det och jag håller en tumme för dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in