2009-03-20, 17:11
Medlem
svampdamps avatar
Har ett problem med booten, jag kommer inte in helt enkelt.
När jag startar datorn så piper det till och jag får detta.
Detta hände efter att jag försökt att installera debian på en partition. För tillfället har jag 3 partitioner, windowsxp, win2003 & debian som tydligen misslyckades. Nu har något hänt och jag vet inte vad.

Citat:
No Bootable devices--strike F1 to retry boot, F2 for setup utility Press F5 to run onboard diagnostics
Hårddisk: Okänd
Intel Prolle

Omformatering är inte ett val!
Citera
2009-03-20, 17:16
Det är din MBR som har gått åt skogen. Boota med en windows startdiskett, kör kommandot fixmbr. Då får du i alla fall igång windows. Efter det kan du googla på hur man får multiboot att funka.
Citera
2009-03-20, 17:23
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fremi
Det är din MBR som har gått åt skogen. Boota med en windows startdiskett, kör kommandot fixmbr. Då får du i alla fall igång windows. Efter det kan du googla på hur man får multiboot att funka.

Krävs det inget lösenord eller något? För när jag kör Recovery Console via windows xp skivan så tvingar han mig att skriva in ett administrationslösenord vilket endast min "supervisor" har.
Citera
2009-03-20, 19:08
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fremi

Jag har kört fixmbr samt checkdisk, fortfarande samma fel.
Citera
2009-03-20, 19:47
Medlem
TheHeretiCs avatar
.

Kör "bootcfg" och "fixboot". Ang lösenordet kan du ändra med ERD Commander, Hiren Boot CD lr andra program du bränner ner till .iso.
Citera
2009-03-21, 00:40
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHeretiC
Kör "bootcfg" och "fixboot". Ang lösenordet kan du ändra med ERD Commander, Hiren Boot CD lr andra program du bränner ner till .iso.

Körde en bootcfg /rebuild och nu frågar han efter Startindetifierare, vad är det?
Citera
2009-03-21, 14:19
Medlem
TheHeretiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Körde en bootcfg /rebuild och nu frågar han efter Startindetifierare, vad är det?

Skriv in vafan du vill på dom grejerna.
Citera
2009-03-21, 14:22
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Skriv in vafan du vill på dom grejerna.

Körde både fixboot c: & bootcfg /rebuild men samma jävla problem, har dock 2 partitioner med windows xp/2003. Lär jag köra denna procedur på båda?
Citera
2009-03-21, 14:31
Medlem
TheHeretiCs avatar
.

Citat:
Körde både fixboot c: & bootcfg /rebuild men samma jävla problem, har dock 2 partitioner med windows xp/2003. Lär jag köra denna procedur på båda?

Jo men du måste göra det rätt. Du kan annars ta hem Hiren Boot CD 9.8 och låta nått MBR Tool, Partition Recovery tool fixa skiten åt dig.
Citera
2009-03-21, 15:22
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Jo men du måste göra det rätt. Du kan annars ta hem Hiren Boot CD 9.8 och låta nått MBR Tool, Partition Recovery tool fixa skiten åt dig.

Har den skivan, så det blir perfekt.

Problem löst! Nortin disc dr fixade skiten!
Senast redigerad av svampdamp 2009-03-21 kl. 15:34.
Citera
2009-03-22, 16:36
Medlem
TheHeretiCs avatar
.

Citat:
Har den skivan, så det blir perfekt.

Problem löst! Nortin disc dr fixade skiten!

Härligt! ; )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in