2009-03-20, 12:27
Bannlyst
Jag har bott i ett av sveriges mest invandrartäta områden i många, många år.
Cyklar alltid och jag har i många år funderat på varför aldrig araber, zigenare eller somalier cyklar.

Vet nån varför? Har det med islam att göra eller nåt? Kan de inte hålla balansen. Är det "fattigt"?

TV bilder man ser från arabländerna så har jag aldrig sett en cykel där heller när jag tänker efter.
Citera
2009-03-20, 12:32
Bannlyst
De kan inte cykla.
Föreslår att Kafir i sin hjärtas godhet startar gratis cykelkurser för invandrare på sin fritid.
Citera
2009-03-20, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Jag har bott i ett av sveriges mest invandrartäta områden i många, många år.
Cyklar alltid och jag har i många år funderat på varför aldrig araber, zigenare eller somalier cyklar.

Vet nån varför? Har det med islam att göra eller nåt? Kan de inte hålla balansen. Är det "fattigt"?

TV bilder man ser från arabländerna så har jag aldrig sett en cykel där heller när jag tänker efter.

Är du dum eller? Var fan har du fått det ifrån? Jag har bott med blattarna hela mitt liv och är det någon som gillar att cykla så är det just dessa folkgrupper, ofta småglin som snott någon punkterad cykel som åker omkring och ramar folk på
Citera
2009-03-20, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av climaxia
Är du dum eller? Var fan har du fått det ifrån? Jag har bott med blattarna hela mitt liv och är det någon som gillar att cykla så är det just dessa folkgrupper, ofta småglin som snott någon punkterad cykel som åker omkring och ramar folk på

Du talar här om jämnåriga till dig, alltså barn som är uppväxta i Sverige.
När det gäller vuxna uppfödda i MÖ eller Afrika fick de ofta aldrig chansen att lära sig som barn. Jag misstänker att det är knepigt att lära sig cykla som vuxen, dessutom är det pinsamt. Men problemet är ju löst eftersom trådskaparen planerar att hjälpa sina medmänniskor med gratis cykelskola.
Citera
2009-03-20, 12:38
Moderator
-Info-s avatar
Jag såg en gång en muslimsk flicka i slöja komma cyklande i hög fart. Såg ut som en påskhäxa som var på väg till Blåkulla...
Citera
2009-03-20, 12:40
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OskarNeger
De kan inte cykla.
Föreslår att Kafir i sin hjärtas godhet startar gratis cykelkurser för invandrare på sin fritid.
Finns redan såna kurser finansierade av skattepengar..
Citera
2009-03-20, 12:42
Medlem
Jag har sett ganska många som cyklat, dock bara ungdommar. Biltema cyklar verkar populära, gärna ommålade.

Anledningarna:

1. Hopplöst att hålla dom i skick. En cykel som håller 20år i Lomma håller högst ett i rosengård. Eller bara försvinner.

2. "Damp". Invandrare är som nervösa hundar. Det måste hända saker hela tiden. Därför kör man moped istället, fort och på gångbanor.

3. Status. Jag har aldrig träffat på en grupp som är så besatt av status som våra bajsbruna "vänner". Och cykla är ju inte status. Då avslöjar man ju att man inte har råd med en fin cykel.

I arabvärlden cyklar gammla gubbar, extremt sakta och, vad jag förstår, utan någon destination.
Citera
2009-03-20, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OskarNeger
De kan inte cykla.
Finns redan sådana kurser.

http://hd.se/webb-tv/2008/08/14/vinglig-vaeg-mot-frihet-paa-cykel/
Citera
2009-03-20, 12:47
Medlem
Rammsbergs avatar
De kan inte cykla!

Här ett gäng invandrarkvinnor som försöker lära sig cykla. (Favorit i repris!) Naturligtvis får skattebetalarna betala detta också. Och vad f-n gör polisen där? Ska inte de jaga bovar?

http://hd.se/webb-tv/2008/08/14/vinglig-vaeg-mot-frihet-paa-cykel/

Edit: Attans, Gurkmix hann precis före.
Citera
2009-03-20, 12:48
Medlem
rambergsjesuss avatar
Kan mycket väl vara så att man aldrig kan ha en cykel i fred i ett invandrartätt ghetto, det kvittar om så delarna är fastsvetsade och cyklen har bästa möjliga lås så är den troligen ändå borta inom tio minuter.
Citera
2009-03-20, 12:52
Medlem
Om man cyklar gör man rätt för sig ju... driver fordonet med egen kraft och smutsar inte ner miljön...

Sen är det väl inte tillräckligt coolt att cykla. Inte lätt att kräva "respekt" av svennebanan när man sitter på en cykel och trampar
Citera
2009-03-20, 12:55
Medlem
DesktopZquaress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag såg en gång en muslimsk flicka i slöja komma cyklande i hög fart. Såg ut som en påskhäxa som var på väg till Blåkulla...

HAHAHAHA, klockrent... De har väl ingenstans att cykla. De sitter väl bara hemma. eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in