• 1
  • 2
2009-03-19, 21:46
Medlem
Sitter här på torsdagskvällen och sträck tittar på keith floyd och hans olika matprogram från världen.

Frågan är om någon annan gillar hans matlagning och även testat något av hans, ibland lite speciella recept, hemma?
Han är väl lite av 80 och 90-talets Per morberg?

Bäst är ju att han har en skvätt rötjut i grytan och en flaska i sig själv :P
Senast redigerad av DarkSol 2009-03-19 kl. 21:50.
Citera
2009-03-19, 21:47
Medlem
simpens avatar
Gillar honom tycker han är asskön
Citera
2009-03-19, 21:53
Medlem
Klart sevärt om man gillar matprogram, har snart dragit ner alla programmen från 80 till 2000-tal av honom.

Sprit gillar han ju, kan man lugnt säga
Tyvärr verkar ju spriten pajjat för honom många gånger, men han dyker upp igen efter ett par år med ett nytt program
Citera
2009-03-19, 23:32
Medlem
WordOfMouths avatar
Såg honom på tv igår! Floyd i Indien eller nåt sånt! Jag blev väldigt glad, han är min absoluta favorit-tv-kock, och jag var helt säker på att han supit ihjäl sig för jag har inte sett honom på flera år. Däremot gjorde han mig lite besviken då han inte drack en enda droppe alkohol till matlagningen. Jag saknade hans lite rödlätta näsa.

Som svar på din fråga, nej, jag har inte testat något av honom (möjligen att nåt glas rött slunkit ner).
Citera
2009-03-20, 00:24
Medlem
quaertys avatar
Han är verkligen inte en bra kock. Underhållande när det begav sig, visst, men ingen man hämtar inspitation från (förutom dryckesbiten möjligen).

Hans fantasi inom matlagningen rann iväg tillsammans med hans eskalerande supande. De sista resorna han gjorde blev bara sorgliga. Floyds Fjord Fiesta resulterade bara i en tråkig inblick i hans alkoholism.

Men samtidigt så var hans program charmiga. Innan man insåg hur pass illa ute han ändå var.

Vad pysslar han med nu?
Citera
2009-03-20, 08:30
Medlem
Här är hans officiella hemsida och blogg

http://www.floydonline.co.uk/index.php

http://keithfloyduncorked.blogspot.com/

Tycker han är mer underhållande än bra matlagning. Lunnefågeln i Norge var ju trevlig, hans kräfkok i skåne var inte så trevlig.
Citera
2009-03-20, 09:01
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Vad pysslar han med nu?
Han har trappat ner ordentligt de två senaste åren pga sviktande hälsa. I övrigt så lagar han inte så mycket mat på TV förutom några enstaka framträdanden hos Anthony Worrall Thompson och i Full On Food.

Han har en del att göra med sina senaste krogar i Thailand (Bhurassi) och Australien.

Efter hans kollaps för ca 3 år sedan så har han försökt att ta det lugnare med spånken...

Man kan inte påstå att Floyd är någon stjärnkock eller ens en medelmåttig sådan men han är en rolig underhållare. Det kommer man långt med.

~Paul~
Citera
2009-03-20, 09:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyB
Här är hans officiella hemsida och blogg

http://www.floydonline.co.uk/index.php

http://keithfloyduncorked.blogspot.com/

Tycker han är mer underhållande än bra matlagning. Lunnefågeln i Norge var ju trevlig, hans kräfkok i skåne var inte så trevlig.
Klarar inte av se honom just då, han var riktigt jävla pinsam där.
Och riktigt jävla full också.
Man kan ju undra vad dom tyckte om kräftorna, dom vart ju lite annorlunda än vad det brukar.

Däremot när han var på båten och gjorde gös, brax och abborre var bättre och såg trevligt ut.
Citera
2009-03-20, 09:32
Medlem
Enzymes avatar
Jo, hans gamla program tycker jag om men sedan blev det bara tragiskt när supandet tar över. Gillar matprogram som är lite mer där man får lära sig lite om kulturen i andra länder och lite sånt. hatar program där någon bara står i ett kök och lagar mat.

hans mat är väl inte den bästa (mycket samma idéer som tas om) men som helhet mycket underhållande

Morberg är ju bara pinsam. hans stil känns jävligt konstlad
Verkar lite manisk Tjackad?? visslar, händerna överallt, svettas, konstig blick mm
Citera
2009-03-20, 09:40
Medlem
klybans avatar
Moberg uppfattar jag allt annat än konstlad.
Citera
2009-03-20, 09:41
Medlem
Carl Serungs avatar
Har provat en del av Floyds indiska recept, och dom har varit riktigt bra.
Citera
2009-03-20, 10:37
Medlem
Roger Pontares avatar
Jag har inspirerats av hans matresa i Spanien och lagat några av rätterna han gjorde där. En sak jag lagt märke till är att han väldigt sällan kryddar...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in