2003-10-22, 15:59
Medlem
mollymalones avatar
Potentiell partner

Cést possible, Roger, men när de väl fått tag i sin partner bör de enligt samma stenålderslogik lägga på hullet så att de klarar sina kommande graviditeter. Stenålder här inte sagt som nedsättande utan som beteendemönster som har sitt ursprung i jägar- och samlarsamhällen.

Deras partner bör i så fall vara vältränad, kunnig, stark och driftig för att i konkurrens med andra män kunna försörja sin familj - hur många svenska kontors- och ölmagefjantar klarar det???

Kör hårt Vickan, men byt snubbe...
2003-10-22, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mollymalone
Deras partner bör i så fall vara vältränad, kunnig, stark och driftig för att i konkurrens med andra män kunna försörja sin familj - hur många svenska kontors- och ölmagefjantar klarar det???

Ja, just det. Du har fattat galoppen. En kurvig kvinna klarar en graviditet bättre än ett vandrande Biaffra-barn som knappt har underhudsfet nog att hålla värmen i juli. Dessutom är en "vanlig" kvinna mycket attraktivare än exemeplvis Julia Roberts eller Emma Sjöberg när det begav sig...

Ja, en man ska vara stor och stark, allmänbildad och företagsam. Han ska kunna uttrycka sig i ord och skrift, arbeta hårt och tack vare sin förmåga att kläcka ideer hela tiden ligga steget före sina konkurrenter i det yrke han nu har slagit sig på. För att orka med detta bör markservice och andra detaljer skötas av den som huvudsakligen vinner på mannens företagsamhet, d.v.s. hans maka.

Enkelt, klart och koncist...

// Roger P.
2003-10-22, 18:07
Medlem
mollymalones avatar
Ge mig en...

Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Ja, en man ska vara stor och stark, allmänbildad och företagsam. Han ska kunna uttrycka sig i ord och skrift, arbeta hårt och tack vare sin förmåga att kläcka ideer hela tiden ligga steget före sina konkurrenter i det yrke han nu har slagit sig på. För att orka med detta bör markservice och andra detaljer skötas av den som huvudsakligen vinner på mannens företagsamhet, d.v.s. hans maka.

Enkelt, klart och koncist...

// Roger P.

Ge mig en svensk man som är "stor och stark, allmänbildad och företagsam. Han ska kunna uttrycka sig i ord och skrift, arbeta hårt och tack vare sin förmåga att kläcka ideer hela tiden ligga steget före sina konkurrenter i det yrke han nu har slagit sig på."

...så ska jag gladeligen bli hemmafru och sköta alla hans barn...
Men du menar alltså att bara företagsledare, framgångsrika sådana, behöver en hemmafru, vem ska annars vara konkurrenten att ligga före. Dessutom låter den man du beskriver snarare som någon meningslös copywriter eller reklamfilmsmakare, hur sådana skulle ha klarat sig på stenåldern kan man ju tänka på och skratta åt.

Anledningen till att jag återkommer till svensk man är att sådana tycks mig ännu hopplösare än män i allmänhet. Buffliga, feta, ouppfostrade och snåla stövlar de fram genom tillvaron, slänger igen dörrar bakom sig, reser sig inte ens för höggravida på bussen och kan inte bjuda sin flickvän på en öl utan att skriva upp det i sin minnesbank.
Varför sådana män skulle förtjäna markservice förstår jag inte.

Dessutom tror de att kvinnor gärna ger upp sitt yrkesliv för att betjäna dem och deras ungar.

Sorgligt. Tur att man kan emigrera!!!
2003-10-22, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mollymalone
Ge mig en svensk man som är "stor och stark, allmänbildad och företagsam. Han ska kunna uttrycka sig i ord och skrift, arbeta hårt och tack vare sin förmåga att kläcka ideer hela tiden ligga steget före sina konkurrenter i det yrke han nu har slagit sig på."

(Jag orkar inte citera all den dynga Du skrev, Molly...)

Sorgligt. Tur att man kan emigrera!!!

Jag själv är allt av det som jag nämnde. Det är faktiskt inte så höga krav om Du tänker efter, eller hur? Det enda som krävs är att personen har en vilja att utveckla sig själv och sina intressen.

Att Du sedan inte tycker om den svenske mannen kanske kan vara Din ensak. Men Du ger som skäl att han är egocentrisk, oborstad, snål och ogin. Därför måste Du rimligen välja utlänningar som presumtiva partners, antar jag. Alternativet är att Du hyser lesbiska åsikter.

Betänk att dessa utländska män ofta är charmanta, generösa, humoristiska och vänliga... Allt det en kvinna vill ha. Tills Du gift Dig med dom vill säga, eller avlat en liten svartmuskig bastard som bär faderns gener. Då ändrar dom raskt sitt beteende.

Jag tror inte någon utländsk man (då menar jag inte norrmän, tyskar eller andra civilicerade nationaliteter) hade accepterat det Du nu säger. Du hade med största sannolikhet blivit avkrävd heltäckande kroppstält, att ständigt föda honom friska pojkar samt att inte tala utan att bli tillfrågad. Tycker Du det låter som en bra vidareutveckling från den svenske mannen?

Kom nu inte med något skitsnack och rasism eller så. Försök istället ta till Dig vad jag skriver. Den svenske mannen är Er kvinnors bäste vän. Ni kan aldrig få någon mer lättformad råvara, eftersom utländska män ser Er som handelsvaror. Uppskatta därför den svenske mannen efter förtjänst och sluta upp med att glorifiera utomeuropeiska bananhandlare som snabbt förvandlas från gudomliga Adonis:ar till fetlagda, mustachprydda slavdrivare.

// Roger P.
2003-10-22, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken
Victoria har nog ett helvete inom sig, hon måste bli en sak som vi andra svenskar har bestämt att hon ska bli. Hon måste träffa en kille som dels ska se vettig ut och dels ska kunna föra sig i det dekadenta hovlivet. Dessutom måste hennes blivande gemål var fertil, dvs han skall vara kapabel att avla barn.
Herregud, om jag nu vore i den här grabben Daniels situation så vete fan om jag inte skulle dra och skaffa en annan snygg och trevlig tjej. För vad ni än tycker om Victoria så tycker jag hon är snygg (utom när hon gör grimaser med munnen som påminner om farsan hennes), och att hon har litet problem med vikten ibland är väl inget att bry sig om eller?

Jo, Victoria är det lite synd om. Tänk att ha livet låst till något som man inte valt själv. Det är hemskt faktiskt. Medan lilla-syrran kan glassa på stureplan så måste viktoria inviga barnhem och annat som kanske är behjärtansvärt, men knappast roligt för en ung tjej.
2003-10-22, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sweety
Jo, Victoria är det lite synd om. Tänk att ha livet låst till något som man inte valt själv. Det är hemskt faktiskt. Medan lilla-syrran kan glassa på stureplan så måste viktoria inviga barnhem och annat som kanske är behjärtansvärt, men knappast roligt för en ung tjej.

Även om Victoria kanske har en del tråkiga uppgifter så har hon även en hel del fördelar som vi vanliga knegare inte har. Att tycka synd om Victoria är så dumt att det bara inte är klokt. Hon lever i en helt annan värld som Du inte kan förstå och likväl tycker Du synd om henne, sett utifrån Dina i förhållandet sett spartanska referensramar.

// Roger P.
2003-10-22, 19:59
Medlem
Roger P skrev: "Även om Victoria kanske har en del tråkiga uppgifter så har hon även en hel del fördelar som vi vanliga knegare inte har. Att tycka synd om Victoria är så dumt att det bara inte är klokt. Hon lever i en helt annan värld som Du inte kan förstå och likväl tycker Du synd om henne, sett utifrån Dina i förhållandet sett spartanska referensramar.

// Roger P."

Klart som fan att hon har en massa fördelar som vi vanliga inte har. Hon är privligierad, har alltid levt i en annan värld jämfört med oss vanliga svenskar.
Och hur hon än jobbar på att bli vanlig svensk så kommer hon tyvärr aldrig att bli det. Men fortsätter den här omtalade romansen mellan henne och hennes pojkvän så är det ju naturlitgtvis han som får ställa om sig. Det kommer säkert att snackas om att han kör picken i kungariket, och ställer han upp på det så får både han, hans familj, kusiner, sysslingar, morfar, mormor, farfar, farmor, hans gamla flick och pojkvänner att stå ut med en hel del.

Ja jag tycker fortfarande synd om Victoria om hon nu strävar efter att bli vanlig svensk, för hon blir aldrig det.
2003-10-22, 20:34
Medlem
Citat:
Även om Victoria kanske har en del tråkiga uppgifter så har hon även en hel del fördelar som vi vanliga knegare inte har. Att tycka synd om Victoria är så dumt att det bara inte är klokt. Hon lever i en helt annan värld som Du inte kan förstå och likväl tycker Du synd om henne, sett utifrån Dina i förhållandet sett spartanska referensramar.

// Roger P.

Visst, det beror ju på hur man värderar den fria viljan. Du kanske nöjer dig med några miljoner för den och då är ju Victoria priviligerad i dina ögon. Jag skulle dock inte byta den för allt i världen, så jag tycker fortfarande synd om henne.
2003-10-23, 02:54
Medlem
Ingen ordning är det , vi vill ju se Madde istället för Anna Book - kopian Viktoria. Ska man nödvändigtvis ha en kungafamilj kan den se bra ut så man slipper skämmas! Vart är alla smaskiga privatfoton av konungasubborna? Tarrastanten får ta och framkalla korten från alla spritorgier de måste ha haft!!!!
2003-10-23, 07:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sweety
Visst, det beror ju på hur man värderar den fria viljan. Du kanske nöjer dig med några miljoner för den och då är ju Victoria priviligerad i dina ögon. Jag skulle dock inte byta den för allt i världen, så jag tycker fortfarande synd om henne.

Sweety: Din fria vilja säljer Du för några futtiga tusenlappar i månaden. Det gör vi alla, frånsett Victoria. Jag säger bara:

Vad ska grannarna säga? Är det olagligt att göra si eller så? Törs man tycka så utan att verka rasistisk? Jag måste göra vissa saker (deklarera, besiktiga bilen, arbeta, gå i skolan) annars händer det otrevliga saker, med mera, med mera...

Vem är fri som samtidigt måste inrätta sig i ett system som kräver än det ena och än det andra av oss? Skillnaden är att Vickan åker till Monaco och solar på beachen när hon har semester. Du packar in Dig bland 150 tyskar, engelsmän och norrmänn på en bar på Gran Canaria.

Fattar Du? Vi är alla slavar. Det som skiljer oss är priset på våra fritidssysselsättningar...

// Roger P.
2003-10-23, 18:45
Medlem
Citat:
Sweety: Din fria vilja säljer Du för några futtiga tusenlappar i månaden. Det gör vi alla, frånsett Victoria. Jag säger bara:

Vad ska grannarna säga? Är det olagligt att göra si eller så? Törs man tycka så utan att verka rasistisk? Jag måste göra vissa saker (deklarera, besiktiga bilen, arbeta, gå i skolan) annars händer det otrevliga saker, med mera, med mera...

Vem är fri som samtidigt måste inrätta sig i ett system som kräver än det ena och än det andra av oss? Skillnaden är att Vickan åker till Monaco och solar på beachen när hon har semester. Du packar in Dig bland 150 tyskar, engelsmän och norrmänn på en bar på Gran Canaria.

Fattar Du? Vi är alla slavar. Det som skiljer oss är priset på våra fritidssysselsättningar...

// Roger P.

Jag förstår precis vad du menar och håller med. Sverige är en fascist-stat i många avseenden, det är jag den första att skriva under på. Men rent teoretisk (och praktiskt, det är bara lite svårare) har du ändå möjligheten att bli vad du vill (förutom kung då ), även om du inte är född med guldsked i mun (eller sparvar ). Victoria kan inte ändra sitt öde hur mycket hon än vill eller.

Hon skulle ju iofs kunna missköta sig grovt eller debattera för avskaffandet av monarkin. Det skulle jag göra i hennes situation.
2003-10-23, 19:34
Bannlyst
Hon kan ju faktiskt välja att abdikera. Hon har på den möjligheten...

// Roger P.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in