2003-10-04, 22:02
Bannlyst
Jag skulle hemskt gärna vilja att någon berättar för mig vilka kriterier som innefattar valet av en moderator.
Personligen så tycker jag att vissa moderator missbrukar sitt "förtroende" och delar ut varningar hit och dit!
Som sagt vem fattar beslutet om vem som ska bli moderator, och vilka kriterier innefattar detta?
Det har ju helt klart spårat ur, och det är jag nog inte ensam om att tycka, för fan skärp ER!

/BOoM!!
Citera
2003-10-04, 22:15
Medlem
Faroths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOoM
Som sagt vem fattar beslutet om vem som ska bli moderator, och vilka kriterier innefattar detta?

Antar att det är admin som utser moderatorer...
Citera
2003-10-04, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Faroth
Antar att det är admin som utser moderatorer...

Ja, men du tycker jag att den ADMIN kan svara.

/BOoM!!
Citera
2003-10-04, 22:33
Medlem
Citat:
Personligen så tycker jag att vissa moderator missbrukar sitt "förtroende" och delar ut varningar hit och dit!

Jasså.. Kan du inte nämna vilka är det?.. Vi moderatorer är så himla nyfiken
Citera
2003-10-04, 22:44
Bannlyst
Citat:

Det kan jag göra Celine. Det är öh, öhh ,öhhh, öhhhh, öhhhhh, öhhhhhh, öhhhhhhh DU.
Citera
2003-10-04, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PuLsEn
Det kan jag göra Celine. Det är öh, öhh ,öhhh, öhhhh, öhhhhh, öhhhhhh, öhhhhhhh DU.

Tack men nej allvarlig talat men jag (även andra moderatorer och admin) skulle gärna vilja ha BOoM's svar eftersom det var ju han som tog upp det här..
Citera
2003-10-04, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lady Celine

Då kan väl DU berätta om hur du tycker att du förvaltar ditt förtroende som moderator. Sen vad jag anser om dig, ja, det kan du nog räkna ut med en krita och ditt rövhål. Jag hade tänkt säga huvudet, men det är väl ingen mening..
Eller ska du ge mig en varning nu för att jag:
"Inte i möjlig mån håller en vänlig ton, och inte i onödan provocerar"
"Eller att du förvarnar folk på FB, att om DOM driver med mig (ev provocerar mig). så kommer DOM drabbas av en varning"
Och du ska vara moderator, låt mig skratta, ditt dubbelmoralistiska betéende är så patetiskt att man bara vill ****** på dig!
Jag är så himla nyfiken, berätta för mig varför just du passar som moderator!?
Hej På Dig!

/BOoM!!
Citera
2003-10-04, 23:56
Bannlyst
Citat:
Då kan väl DU berätta om hur du tycker att du förvaltar ditt förtroende som moderator. Sen vad jag anser om dig, ja, det kan du nog räkna ut med en krita och ditt rövhål. Jag hade tänkt säga huvudet, men det är väl ingen mening..
"Eller att du förvarnar folk på FB, att om DOM driver med mig (ev provocerar mig). så kommer DOM drabbas av en varning"
Och du ska vara moderator, låt mig skratta, ditt dubbelmoralistiska betéende är så patetiskt att man bara vill ****** på dig!
Hej På Dig!

/BOoM!!

Det är väl helt enkelt så att det inte fanns några moderatorer på forumen. Då skrev admin allt eftersom inlägg där han frågade vilka som ville modera vissa forum "vill nån moderera XXX forumet". Och om nån person som han ansåg inte verkade alltför oseriös svarade så blev den personen utsedd till moderator.
Vissa forum har utsetts genom rekommendation , typ att admin fått PM om att en viss person borde få vara moderator på ett visst forum. Kriterierna är inte så höga - huvudsaken är väl att moderatorn gör sitt jobb oc inte missbrukar det.
Om du tycker nån moderator beter sig illa, typ delar ut massa onödiga varningar, så skriv en seriös tråd om detta i flashbackforumet, samt PM:a admin och se om han svarar
Citera
2003-10-05, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Det är väl helt enkelt så att det inte fanns några moderatorer på forumen. Då skrev admin allt eftersom inlägg där han frågade vilka som ville modera vissa forum "vill nån moderera XXX forumet". Och om nån person som han ansåg inte verkade alltför oseriös svarade så blev den personen utsedd till moderator.
Vissa forum har utsetts genom rekommendation , typ att admin fått PM om att en viss person borde få vara moderator på ett visst forum. Kriterierna är inte så höga - huvudsaken är väl att moderatorn gör sitt jobb oc inte missbrukar det.
Om du tycker nån moderator beter sig illa, typ delar ut massa onödiga varningar, så skriv en seriös tråd om detta i flashbackforumet, samt PM:a admin och se om han svarar

Anser du själv att det finns moderatorer, som inte uppfyller de kriterier som du anses vara lämpliga för att man ska kunna verka som en sådan?

/BOoM!!
Citera
2003-10-05, 00:06
Bannlyst
Lady Celine, jag väntar på svar!

/BOoM!!
Citera
2003-10-05, 00:23
Medlem
Citat:
Hej På Dig!

/BOoM!!

Jaha du menar alltså mig...? Vad har jag missbrukat förtroende och vilka varning har jag delat ut? Jag tänkte på det där du sa på första inlägg..

Kära du, du ska inte bry dig om vad eller hur jag tycker att jag förvaltar mitt förtroende som moderator, men jag bryr mig mest om vad Ni tycker om mitt men denna gången jag tänker inte diskutera med dig för att du är jävla värdelös att ta emot kritiker..

Varför jag blev moderator, det har inte du med det att göra men vet du att du får jättegärna överklaga till admin att du tycker jag är jävla uselt moderator men glöm inte att redovisa vad är dålig som jag har gjort eller så och sen det är upp till admin om han godkänner din klagomål eller inte... Lycka till om du nu tänker överklaga om mitt sätt som moderator.

Förresten är det så jävla svåååårt att följa regler?
Citera
2003-10-05, 09:48
Medlem
tattoosandbeers avatar
Vill ej riktigt lägga i mig detta men måste ju nu:
Citat:
Kära du, du ska inte bry dig om vad eller hur jag tycker att jag förvaltar mitt förtroende som moderator, men jag bryr mig mest om vad Ni tycker om mitt men denna gången jag tänker inte diskutera med dig för att du är jävla värdelös att ta emot kritiker..

Är inte detta personangrepp?Menar ska en moderator få göra det dom ska stoppa?

Du blev moderator frivilligt och blev ett ansikte på dina områden och då får man fan stå för det och ta lite kritik och inte bli arg bara för att någon ifrågasätter vad du gör och hur du gör det.

Nej i mina ögon ska så ska adm stoppa dig för du kan ej vara som du ska,följ dom andra moderatorerna som gör ett bra jobb och hoppas att det inte blir någon hetsjakt på mig och BooM nu av dig.

Citat:
Förresten är det så jävla svåååårt att följa regler?

Ja tänk du själv på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in