2003-10-05, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tattoosandbeer
Vill ej riktigt lägga i mig detta men måste ju nu:

Är inte detta personangrepp?Menar ska en moderator få göra det dom ska stoppa?

Du blev moderator frivilligt och blev ett ansikte på dina områden och då får man fan stå för det och ta lite kritik och inte bli arg bara för att någon ifrågasätter vad du gör och hur du gör det.

Nej i mina ögon ska så ska adm stoppa dig för du kan ej vara som du ska,följ dom andra moderatorerna som gör ett bra jobb och hoppas att det inte blir någon hetsjakt på mig och BooM nu av dig.

Ja tänk du själv på detta.

Du förstår varför jag tar inte honom på allvar om du läser tråden http://www2.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=87403

Ang regler, det är det jag syftar på för att han kan inte följa regler utan göra personangrepp på mig i denna tråden..
Citera
2003-10-05, 11:05
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lady Celine
Du förstår varför jag tar inte honom på allvar om du läser tråden http://www2.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=87403

Ang regler, det är det jag syftar på för att han kan inte följa regler utan göra personangrepp på mig i denna tråden..

Har lite svårt att se att det bara är han som gör fel, Menar du angriper ju öppet han och du ska vara moderator som ska mot sätta allt sådant.

Citat:
Haha men vem i helvetet tror du att du är?.. Jaså man får skämta skit om kvinnor men inte män? Bah gå och lägg dig!

Du är moderator och du är som sagt ett ansikte utåt, Du ska vara en förebild och ordningsman på forumet och i mina ögon(och många andras tydligen) så är du INTE ett föredömme här med ditt sätt att agera.

Ta nu och tänk efter lite om du verkligen passar som moderator då det finns ett antal andra som har högre klass på sitt sätt att betee sig på än dig.

Tycker även att adm ska ta en tanke ställer och börja titta lite på hur det ageras i vissa frågor av dig.
Citera
2003-10-05, 11:31
Medlem
Du menar att jag ska alltid uppföra mig hela tiden pga jag är moderator?.. Och jag får inte göra något annat på min "fritid" som Lady Celine?

Ang det jag svarade till BOoM, har du hört talas om "Behandla andra som du vill bli behandlad"?.. Om han har varit lite mer trevligare då skulle det ha varit annorlunda..

(Ska borta nu, återkomma senare på eftermiddag eller kväll om ni har fler frågor)
Citera
2003-10-05, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tattoosandbeer
Har lite svårt att se att det bara är han som gör fel, Menar du angriper ju öppet han och du ska vara moderator som ska mot sätta allt sådant.

Du är moderator och du är som sagt ett ansikte utåt, Du ska vara en förebild och ordningsman på forumet och i mina ögon(och många andras tydligen) så är du INTE ett föredömme här med ditt sätt att agera.

Ta nu och tänk efter lite om du verkligen passar som moderator då det finns ett antal andra som har högre klass på sitt sätt att betee sig på än dig.

Tycker även att adm ska ta en tanke ställer och börja titta lite på hur det ageras i vissa frågor av dig.

WORD!
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv!
Seså Lady, skärp till dig...
Jag tycker personligen att hon ska bytas ut!
Hej På Er!

/BOoM!
Citera
2003-10-05, 12:29
Medlem
Citat:
Kom igen... Moderator eller ej: Ingen behöver tåla utbrott som:

Citat:
Jag tycker att Du är så satans tråkig att jag skulle inte ens pissa på dig om du brann.
...och om nu BOoM tycker att Lady Celine är så jävla ointressant kan han väl strunta i hennes inlägg istället för att gå in och provocera med totalt meningslösa oförskämdheter. Ni gillar inte Lady Celines modererande. Okej: Ge några konkreta exempel så Admin kan göra en bedömning.
Citera
2003-10-05, 12:35
Medlem
Mr Testhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esping

Citat:
Jag tycker att Du är så satans tråkig att jag skulle inte ens pissa på dig om du brann.
...och om nu BOoM tycker att Lady Celine är så jävla ointressant kan han väl strunta i hennes inlägg istället för att gå in och provocera med totalt meningslösa oförskämdheter. Ni gillar inte Lady Celines modererande. Okej: Ge några konkreta exempel så Admin kan göra en bedömning.
Väl valda ord esping! Jag håller verkligen med dig.
Citera
2003-10-05, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av esping

Men jag har väl för helvete rätt att tycka att Lady Celine är kass, eller har jag inte det!?
Jag tycker inte att jag har varit provocerande, det exemplet som du tog upp är ju ett faktum.
Att rabbla upp de exempel som du så fint frågar efter skulle ta alldeles för lång tid, tid som jag överhuvudtaget inte tänker slösa på Lady Celine´s bekostnad.
Men så vitt jag kan förstå så är du väl läs och skrivkunnig.
Du kan väl göra en liten research själv.
Hej På Er!

/BOoM!
Citera
2003-10-05, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BOoM
Anser du själv att det finns moderatorer, som inte uppfyller de kriterier som du anses vara lämpliga för att man ska kunna verka som en sådan?

/BOoM!!

Jag följer inte diskussionen eller modereringen i de forum som jag inte aktivt deltar i, så jag vet faktiskt inte. Kanske finns en viss övernitiskhet hos vissa att varna för "personangrepp" (jag kan inte nämna nån speciellt moderatornamn) - men oftast är ju inte röken helt utan eld.
Börja med att PM:a berörda moderator.
Om inte det hjälper - sammanfatta ett välformulerat brev i Flashbackforumet där du i detalj går in på vilket sätt moderatorn misskött sig. PM:a även admin

För det mesta tror jag dock alla stridigheter mellan användare och moderatorer skulle kunna undvikas om folk som skriver på forumet betedde sig snällt och artigt och gick efter premissen "säg inget här som jag inte kan stå för IRL" (en premiss jag själv brytit mot i mina dar, det skall gudarna veta..)
Citera
2003-10-05, 12:48
Medlem
Mr Testhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOoM
Jag skulle hemskt gärna vilja att någon berättar för mig vilka kriterier som innefattar valet av en moderator.
Personligen så tycker jag att vissa moderator missbrukar sitt "förtroende" och delar ut varningar hit och dit!
Som sagt vem fattar beslutet om vem som ska bli moderator, och vilka kriterier innefattar detta?
Det har ju helt klart spårat ur, och det är jag nog inte ensam om att tycka, för fan skärp ER!

/BOoM!!
Det är admin som utser moderatorer. Oftast brukar en moderator sättas in efter att någon sökt tjänsten. För att kunna bli moderator krävs att personen söker tjänsten, är tidigare aktiv i forumet, och gjort inlägg i forumet som styrker detta. I vissa fall har admin "efterlyst" tips på moderatorer i forumet Outlaw.

Ett tips i all välmening BOoM: Det är helt OK att kritisera oss moderatorer men kom med konstruktiv kritik och gärna några konkreta exempel (länka) på vad du tycker någon gjort för galet. I inledningen av den här tråden använder du difusa uttryck som "vissa moderatorer", de är för otydligt. Vill du nå ut med ditt budskap så är det en fördel att vara tydlig och någorlunda sansad.
Citera
2003-10-05, 13:41
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Du menar att jag ska alltid uppföra mig hela tiden pga jag är moderator?.. Och jag får inte göra något annat på min "fritid" som Lady Celine?

Hör du uppför dig privat här inte till detta prat, Snarare hur du som moderator uppför och ska vara ett föredömme jag menar.

Citat:
För det mesta tror jag dock alla stridigheter mellan användare och moderatorer skulle kunna undvikas om folk som skriver på forumet betedde sig snällt och artigt och gick efter premissen "säg inget här som jag inte kan stå för IRL"

Exakt detta vi menar i detta snack, Men som jag sade förut så har jag inget ont mot en moderator som kan betee sig och tänka efter innan dom handlar och detta kan ej den nämda i mina ögon.

I mina ögon så Mr.Thester den riktiga moderatorn med stil och klass samt erfarnhet och detta märks skarpt på hans sätt att agera mot fel m.m

Citat:
Att rabbla upp de exempel som du så fint frågar efter skulle ta alldeles för lång tid, tid som jag överhuvudtaget inte tänker slösa på Lady Celine´s bekostnad.

Kan bara hålla med.

Citat:

Nej ingen ska tåla det,Framför allt INTE AV MODERATORER
Citera
2003-10-05, 14:01
Medlem
xatrixs avatar
Jag tycker det verkar vanligt att folk som tycker att moderatorer missköter sig, inte "orkar" visa på exempel som styrker detta påstående - dock verkar det finnas hur mycket tid och ork att sitta och kasta skit på varandra...kom igen och väx upp.
Citera
2003-10-05, 14:21
Medlem
Citat:
Men jag har väl för helvete rätt att tycka att Lady Celine är kass, eller har jag inte det!?
Har jag sagt något annat? Grejen är ju att du vill att LC avsätts som moderator, men du verkar inte kunna ge något exempel på varför. Annat än att du tycker att hon rent allmänt är "kass". Presentera något konkret. Dina inlägg i ämnet är ju hittills bara tröttsamt gnäll. Det finns många jag inte tycker speciellt mycket om här, men inte fan startar jag trådar om det.

Citat:
Jag tycker inte att jag har varit provocerande, det exemplet som du tog upp är ju ett faktum.
Jag tvivlar inte på att det är ett faktum för dig, men det betyder inte att det inte är provocerande. LC startar en tråd och du kliver in och talar om för henne hur jävla tråkig hon är. Jag tror att de flesta skulle uppfatta det som aningen provocerande.

Citat:
Så du ville bara gnälla lite genom att starta en tråd om henne här? Är inte det att lägga ned onödigt mycket tid på henne? Sanningen är ju att du helt enkelt inte tycker om henne. Och det är väl din grej. Får jag föreslå ignore-funktionen så slipper du reta upp dig i på henne i fortsättningen.

Citat:
Du kan väl göra en liten research själv.
Standardsvar 1A när man inte har något konkret att presentera. Varför skulle jag göra ditt arbete? Det är på dig som "bevisbördan" ligger, så kom upp med lite exempel där LC har "missbrukat sitt förtroende".

Det xatrix skriver är så sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in