Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2009-05-06, 17:02
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiingen74
vad han sa så går man in ifrån fästningen ner i gångar, fast dom har rasat samman nu. finns en gång till varbergs kyrka också sa han. men dom är övertäckta nu så man kan inte ta sig ner i dom. ja det hade varigt roligt att ta sig en titt på dom
synd att de är över täckta men man borde i såfall hitta spår av dem i kyrkan ?
Citera
2009-06-03, 17:55
  #26
Medlem
Hallå. Jag har sett en liten sak på Getterön. Jag har sommarstuga på naturreservatet på Gubbanäsan.

Där har jag funnit en lucka ner i marken och rör upp som jag antar är ventiler. Vad kan detta vara? fann även ett litet betongrum där som var ca 2 kvadratmeter bara:P
Citera
2009-06-03, 19:23
  #27
Medlem
ApolloGrekens avatar
Tyck inte jag är barnslig ...

... men när jag ca 9 år var boken "skatten på Eneskär" den bästa jag visste. Bl.a. sprang de modiga deckarbarnen i de hemliga tunnlarna i fästningen. Det fanns en fin karta i innerpärmarna över gångarna i Varbergs fästning.
Citera
2009-06-04, 22:38
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buster8
Hallå. Jag har sett en liten sak på Getterön. Jag har sommarstuga på naturreservatet på Gubbanäsan.

Där har jag funnit en lucka ner i marken och rör upp som jag antar är ventiler. Vad kan detta vara? fann även ett litet betongrum där som var ca 2 kvadratmeter bara:P
lust att visa mej vart det ligger??
tror nämligen det e gammla skydds rum.
har hört att det ska finnas den del skytte värn men inte hundra på det
Citera
2015-04-08, 11:33
  #29
Medlem
varbergsposten skrev den 1 april tt gångarna under varberg är hittade och kommer grävas fram. många tror helt blint på detta o vissa tror inte alls på det . va ska man tro ?=)
http://varbergsposten.se/News2.asp?idNews=5356
Citera
2015-04-09, 22:25
  #30
Medlem
Hestmotfolkgrupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av west86
varbergsposten skrev den 1 april tt gångarna under varberg är hittade och kommer grävas fram. många tror helt blint på detta o vissa tror inte alls på det . va ska man tro ?=)
http://varbergsposten.se/News2.asp?idNews=5356
Första april..
Citera
2015-04-20, 21:53
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hestmotfolkgrupp
Första april..
japp o jag fick rätt med =)
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback