2009-03-18, 22:23
Medlem
Slottas avatar
Som topic lyder: någon som vet hur länge Spice håller sig "färskt"?
Citera
2009-03-18, 22:25
Medlem
Janus-Richmonds avatar
Länge

I stora spice-tråden står det att spice håller sig länge i sin originalförpackning (minst ett halvår).
Angående öppnad förpackning vet jag inte. men kolla i stora spicetråden så finner du nog svar.
Citera
2009-03-19, 01:41
Medlem
Spritpennas avatar
Av egen erfarenhet så håller sig en öppnad förpacking inte särskilt länge, då materialet torkar ut.

Jag och en polare hade tillfället innan rökt upp det sista i en Gold, tog tre hits var. När vi öppnade den färska påsen Gold tog vi EN hit, och den räckte HELA kvällen, vi var så otroligt stekta så vi knappt visste var vi var.

Jag skulle rekommendera att en öppnad förpackning förvaras i en tätförsluten plastpåse, för att dubbla säkerheten för att Spice't inte skall torka ut.
Citera
2009-03-19, 01:47
Medlem
Slottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritpenna
Av egen erfarenhet så håller sig en öppnad förpacking inte särskilt länge, då materialet torkar ut.

Jag och en polare hade tillfället innan rökt upp det sista i en Gold, tog tre hits var. När vi öppnade den färska påsen Gold tog vi EN hit, och den räckte HELA kvällen, vi var så otroligt stekta så vi knappt visste var vi var.

Jag skulle rekommendera att en öppnad förpackning förvaras i en tätförsluten plastpåse, för att dubbla säkerheten för att Spice't inte skall torka ut.

hmm. kanske kan jämföra det med snus då?
Citera
2009-03-19, 02:02
Medlem
Spritpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slotta
hmm. kanske kan jämföra det med snus då?

Jag snusar inte själv, men kan gott å väl tänka mig hur en torr prilla känns att stoppa upp i käften. Spice skall hur som helst betraktas som en färskvara, potensen sänks när det torkar.
Citera
2009-03-19, 02:06
Medlem
Slottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritpenna
Jag snusar inte själv, men kan gott å väl tänka mig hur en torr prilla känns att stoppa upp i käften. Spice skall hur som helst betraktas som en färskvara, potensen sänks när det torkar.

ok,tack. kort sagt ingen idé att köpa upp ett lager då innan det ev klassas..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in