2009-03-18, 20:44
Medlem
blagojs avatar
Hej

Jag har haft Mail som ett av programmen som skall starta vid dator start nu vill jag ta bort denna funktion
och har provar alla möjliga sätt,

Höger klickat på mail i docken och avmarkerat "öppna vid inloggning"..
Har varit inne i System inställningar och konton och pillat på start objekt. Men Mail finns inte med där på listan.

Men inget fungerar!

Är det någon som har en alternativ lösning på mitt problem men startande Mail
Citera
2009-03-18, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blagoj
Hej

Jag har haft Mail som ett av programmen som skall starta vid dator start nu vill jag ta bort denna funktion
och har provar alla möjliga sätt,

Höger klickat på mail i docken och avmarkerat "öppna vid inloggning"..
Har varit inne i System inställningar och konton och pillat på start objekt. Men Mail finns inte med där på listan.

Men inget fungerar!

Är det någon som har en alternativ lösning på mitt problem men startande Mail

Har du kikat i den tråden för att se om någon av de lösningarna fungerar?

http://discussions.apple.com/thread....42728&tstart=0

Du kan också prova att lägga till mail som startobjekt, och sedan ta bort det igen...
Citera
2009-03-18, 23:30
Bannlyst
Varför ha startobjekt?
1. Det tar längre tid att starta upp systemet om man har massa program som ska starta med det.
2. Hur ofta startar man om datorn? Sätt den i vila istället så eliminerar man problemet med att startobjekt inte startar. Datorn mår bättre av att vara i vila och hårddisken är helt avstängt så man riskerar inte att ha sönder disken om man bär runt på den. Att den PC inte klarar av vara i vila är ju bara väldigt synd för den, men en MAC mår mycket bättre av att inte stängas av!
Citera
2009-03-18, 23:55
Medlem
Durkslags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Varför ha startobjekt?
1. Det tar längre tid att starta upp systemet om man har massa program som ska starta med det.
2. Hur ofta startar man om datorn? Sätt den i vila istället så eliminerar man problemet med att startobjekt inte startar. Datorn mår bättre av att vara i vila och hårddisken är helt avstängt så man riskerar inte att ha sönder disken om man bär runt på den. Att den PC inte klarar av vara i vila är ju bara väldigt synd för den, men en MAC mår mycket bättre av att inte stängas av!
Då spelar det ju ingen roll. Om man sätter datorn i vila blir den inte långsam då startobjekten inte behöver startas varje gång, då de redan körs.
Citera
2009-03-19, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Durkslag
Då spelar det ju ingen roll. Om man sätter datorn i vila blir den inte långsam då startobjekten inte behöver startas varje gång, då de redan körs.
Men var ju ungefär vad jag sa, startobjekt är helt onödigt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in